23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »

Marten’s Turbo D12 topic (dynamoperikelen)
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 18 april 2006 02:18 AM
  [ # 331 ]
rb schreef:
mpostma schreef:

M.a.w. de grote reparatie is dus succesvol verlopen, geen trekken naar één kant of andere ongein. Da’s mooi.

nee precies. Dat zit wel snor. Het neusje zit weer mooi recht en met 2 nieuwe koplampen en richtingaanwijzers en een nieuwe kentekenplaat ziet het er ook weer frisch en fruitig uit! Als de verzekering uitkeert zou ik het nog wel weer kunnen laten spuiten, dan wordt t pas echt mooi.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 april 2006 02:47 AM
  [ # 332 ]
rb schreef:

Hoe is het (interieur-)geluid en de ‘gas’response met die Devil eronder?

Om even hier op in te gaan.. De uitlaat maakt duidelijk meer herrie dan voorheen. De stevige dreun die er toch al was is nog wat luidruchtiger aanwezig. Ik vind het wel tamelijk storend eigenlijk. Ik denk erover toch de oude pot weer te monteren en kijken of dat nu veel verschil uitmaakt.

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 28 april 2006 02:51 AM
  [ # 333 ]

Hmmm… je bedoelt een originele uitlaat? Valt er meer te genieten van het originele motorgeluid Smile

Heb 1 keer in een BX Sport gereden en heb totaal niet kunnen genieten van het geluid van de carbs door 1 of andere open sportpijp. Echt verschrikkelijk.

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 28 april 2006 02:52 AM
  [ # 334 ]
Alcyone schreef:

Hmmm… je bedoelt een originele uitlaat? Valt er meer te genieten van het originele motorgeluid Smile

Ik heb nu alleen de middendemper vervangen door een hoefijzer.

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 28 april 2006 01:55 PM
  [ # 335 ]

Da’s minder, maar een standaard uitlaat is waarschijnlijk gewoon stiller, dus wat let je?
Ik hou niet van luidruchtige uitlaten: leuk voor 10 minuten, de rest van de dag ergeniswekkend. Het past niet in het ‘GT’-beginsel IMHO .

Moeilijke afweging: eerst bij EPS langs of eerst een Quaife Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 28 april 2006 02:01 PM
  [ # 336 ]
rb schreef:

Da’s minder, maar een standaard uitlaat is waarschijnlijk gewoon stiller, dus wat let je?
Ik hou niet van luidruchtige uitlaten: leuk voor 10 minuten, de rest van de dag ergeniswekkend. Het past niet in het ‘GT’-beginsel IMHO .

Moeilijke afweging: eerst bij EPS langs of eerst een Quaife Wink

Ik gooi gewoon die normale pot er weeronder en kijk ff of ie nu veel trager is. Waarschijnlijk als het al iets uitmaakt ben je het verschil na 5 minuten alweer vergeten. Het went toch snel.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 04 mei 2006 12:42 AM
  [ # 337 ]

Aangezien de korte motorkap toch een nare tik had gekregen met de botsing had ik 3 keuzes qua kap.

- een andere korte kap van de sloop halen die beter is dan wat ik nu heb staan
- de korte kap (met een vervelende kras erop) die ik nog had staan laten spuiten en monteren
- de originele lange kap die ik ook nog had staan weer monteren.

Ik ben voor de laatste optie gegaan en heb dus weer de originele stalen lange kap gemonteerd waarmee deze BX origineel was geleverd (toen was het immers nog een ongeblazen diesel). Het staat in elk geval een stuk beter dan die beschadigde kap, zeker nadat ik de lichthoogte en de naden weer mooi had afgesteld.

Dit helpt mij gelijk van dat ellendige gewiebel van die plastic kap af als je er een beetje snelheid in hebt.

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15841

- Ami 8 Club
Gepost: 04 mei 2006 12:54 AM
  [ # 338 ]

Krijg je dan geen problemen met overhitting?
Een turbodiesel heeft niet voor niets wat extra ventilatieruimte….

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 04 mei 2006 12:57 AM
  [ # 339 ]
XBXG schreef:

Dat is natuurlijk de vraag. Maar goed, dat merk ik snel genoeg. Ik heb overigens toen de eerste turbodiesel erin ging ook nog een tijdje met lange kap gereden voordat ik een korte op de kop had getikt. Toen geen verschil in trekkracht (theoretisch betere koeling van de intercooler) of verschil in temperatuur ontdekt.

Ik merk het vanzelf natuurlijk. Mocht ik idd merken dat ie warmer wordt dan gaat er gelijk weer een korte kap op.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 04 mei 2006 12:59 AM
  [ # 340 ]
XBXG schreef:

Ik wilde exact hetzelfde vragen. Cool

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15841

- Ami 8 Club
Gepost: 04 mei 2006 12:59 AM
  [ # 341 ]
mpostma schreef:
XBXG schreef:

Dat is natuurlijk de vraag. Maar goed, dat merk ik snel genoeg. Ik heb overigens toen de eerste turbodiesel erin ging ook nog een tijdje met lange kap gereden voordat ik een korte op de kop had getikt. Toen geen verschil in trekkracht (theoretisch betere koeling van de intercooler) of verschil in temperatuur ontdekt.

Ik merk het vanzelf natuurlijk. Mocht ik idd merken dat ie warmer wordt dan gaat er gelijk weer een korte kap op.

Anders zaag je gewoon het onderste stukje eraf.  Wink

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 04 mei 2006 01:03 AM
  [ # 342 ]
XBXG schreef:
mpostma schreef:
XBXG schreef:

Anders zaag je gewoon het onderste stukje eraf.  Wink

Tis een stalen kap… dus dat zal niet echt fraai worden met zagen Confused

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 04 mei 2006 01:51 AM
  [ # 343 ]

heb ik wel een zaagje voor hoor, en anders kom ik met de slijptol Wink

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 04 mei 2006 03:10 AM
  [ # 344 ]

Iets te lang afzagen, dan mooi omvouwen. Daarna wel even spuiten !

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 04 mei 2006 03:12 AM
  [ # 345 ]

Gelijk 4 mistpitjes eronder….en je bent terug bij af… Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

23 van de 38
« Eerste  < Vorige 21 22 23 24 25 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook