Ik wil een retourslangetje op het voorraadvat vervangen wegens blijvende lekkage. Nu heb ik een pijpje gehaald en een zelfde stuk slang. Hoewel het dezelfde slang is krijg ik hem met geen mogelijkheid op de aansluiting. Is er een trucje om het slangetje soepeler te maken, zodat het makkelijker over de aansluiting schuift?
Iets wat ik me nog herinner van scooterhandvatten is dat wanneer je ze even in een bak met warm water legd je wat soepeler worden…wellicht dat het ook helpt bij een LHM slangetje?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Iets wat ik me nog herinner van scooterhandvatten is dat wanneer je ze even in een bak met warm water legd je wat soepeler worden…wellicht dat het ook helpt bij een LHM slangetje?
Klopt helemaal!
Ook vaseline wil wel helpen… ops:
Succes!!
Emiel
BX19trs schreef:Simpele Ziel schreef:Iets wat ik me nog herinner van scooterhandvatten is dat wanneer je ze even in een bak met warm water legd je wat soepeler worden…wellicht dat het ook helpt bij een LHM slangetje?
Klopt helemaal!
Ook vaseline wil wel helpen… ops:
Succes!!
Emiel
Of vooraf even inspuiten met WD40, geweldig voor dit soort klusjes.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:BX19trs schreef:Simpele Ziel schreef:Iets wat ik me nog herinner van scooterhandvatten is dat wanneer je ze even in een bak met warm water legd je wat soepeler worden…wellicht dat het ook helpt bij een LHM slangetje?
Klopt helemaal!
Ook vaseline wil wel helpen… ops:
Succes!!
EmielOf vooraf even inspuiten met WD40, geweldig voor dit soort klusjes.
Dat hielp bij mij toen ook het beste. had ook al van alles geprobeerd (motorolie, LHM olie) maar wd40 did the trick!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik gebruik altijd een föhn. Standaarduitrusting in mijn garage: een oude föhn. Werkt perfect.
ik gebruik vaak de trouwe aansteker, heb ik altijd bij me
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:ik gebruik vaak de trouwe aansteker, heb ik altijd bij me
En toen bleek de rubberslang opeens stiekem een krimpkous te zijn
Test
even wat anders…
even wat anders…
ik heb op mijn voorraad vat twee retourslangen zitten. Ze zitten op de vuldop met een soort tweesplitsing. Een gaat er naar beneden de slangenmolen in, maar de andere heeft geen aansluiting. Wie weet waar die aan vast moet? Het zijn die blanke slangetjes. Of is dit een soort overloop slangetje?
Het gekke dat op mijn vorige bx deauville die slangetjes er niet zaten en nu op de trs wel!
Citroen Bx Deauville 1993
Re: even wat anders…
Eric schreef:ik heb op mijn voorraad vat twee retourslangen zitten. Ze zitten op de vuldop met een soort tweesplitsing. Een gaat er naar beneden de slangenmolen in, maar de andere heeft geen aansluiting. Wie weet waar die aan vast moet? Het zijn die blanke slangetjes.
Die gaat nergens heen. 1 gaat naar de stuurbekrachtiging en de andere is een ontluchtingsslangetje voor je voorraadvat. Dus gewoon in je schutbord ofzo hangen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: even wat anders…
metro2005 schreef:Eric schreef:ik heb op mijn voorraad vat twee retourslangen zitten. Ze zitten op de vuldop met een soort tweesplitsing. Een gaat er naar beneden de slangenmolen in, maar de andere heeft geen aansluiting. Wie weet waar die aan vast moet? Het zijn die blanke slangetjes.
Die gaat nergens heen. 1 gaat naar de stuurbekrachtiging en de andere is een ontluchtingsslangetje voor je voorraadvat. Dus gewoon in je schutbord ofzo hangen
oke, ik had hem ook weer achter schutbord gestoken na verversen olie.
Citroen Bx Deauville 1993