Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Nu was ik het een beetje zat aan het worden met dat Bismarck gedrag wat m’n Digit deed, met den kont zodra ik den motor hardhandig het zwijgen opgelegd had, duurde het een kwartier en kustte ze de straat.
Dus ook maar een keer een slang gezet op den ontluchtingstepel van den remservo, LHM terug het vat in met draaiende motor en hengsten op het rempedaal met een kennis.
Verbazing: den poepert blijft makkelijk 8 uur in den lucht en dan is ze niks gezakt! Langer heb ik haar nog niet laten staan maar gullie horen het wel een keer
Zo zie je maar weer een keer: baggeren is goed!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Soort klisma dus
Ga het bij mijn bix ook eens doen, die ligt ook na een paar uurtjes al met d’r gat op de grond.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Goed bezig. Naar mijn weten hebben alleen de vroegere types een remservo met een ontluchtmogelijkheid. Met de latere types is het een kwestie van flink doorspoelen via de nippels op de remklauwen.
Er zit een wel een ‘calibratieschroef’ op de latere servos (die er gewoon zo ver mogelijk in moet) maar daar kan geen slangetje op. Ik dacht dat je daar een remleiding op moet aansluiten als je de latere servo gebruikt in het oudere remsysteem.
Zelf heb ik een tijdje terug mijn remservo vervangen door een redelijk verse, aanslaan van de pomp gebeurt nu niet meer elke 5 seconden maar gaat weer met tussenpozen van een minuut of meer. De wagen zakt ook niet meer meteen in van achter.
JM
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
hey!
dat moet ik ook maar eens gaan doen dan.
Jouw digit en mijn TRi zijn bouwjaarbroertjes, dus mag ik dan aannemen dat ik ook een servo heb?
Ik kan het nu niet nakijken helaas, want er zit 1500 kilometer tussen mij en mn BiXje, maar zou je me kunnen vertellen waar de servo (hoort te) zit(ten) en wat ik moet doen?
gewoon een slang op het ontluchtnippel drukken, en in het LHM-vat steken?
thx!
groeten Tonie
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
als ik mijn bx parkeer zet ik hem altijd (vaak) in laagste stand… (vooral als ik op werk ben.)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Om te voorkomen dat mensen raar opkijken als een auto scheef staat?
Zeg Tonie, zit je nou alweer in Budapest?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Simpele Ziel schreef:Om te voorkomen dat mensen raar opkijken als een auto scheef staat?
Zeg Tonie, zit je nou alweer in Budapest?
haha… jah
mijn vriendinnetje woont daar he… dan krijg je dat al gauw!
heb trouwens nog een mooie oltcit club 11re gespot…. foto’s volgen zodra ik weer thuis ben in het visa topic dan maar, ik geloof niet dat er een oltcit topic is
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
McDean schreef:als ik mijn bx parkeer zet ik hem altijd (vaak) in laagste stand… (vooral als ik op werk ben.)
haha, ik krijg ook continu opmerkingen over dat de BX met de kont op de grond ligt en de neus op half 7
Mechuccio schreef:
heb trouwens nog een mooie oltcit club 11re gespot…. foto’s volgen zodra ik weer thuis ben in het visa topic dan maar, ik geloof niet dat er een oltcit topic is
Inderdaad, een Roemeense Visa. Ooit eens gezegd tegen een automonteur daar: De kinderziektes zullen er nu wel uit zijn niet waar?
Zegt ie doodleuk terug: Dacht je na de Visa alles gehad te hebben komen ze met dit ding aanzetten…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Hier nog zo eentje, uurtje ligt ie met zijn uitlaat de grond te kussen en weer 3 uurtjes verder helemaal tot aan zijn strot.
Rondje ballen dan maar? Of hervullen?
Hij trouwens een paar maanden geleden met het wel bekende nippel- slangetje-richting-LHM-vat-gedoe helemaal door gespoeld met nieuwe LHM dus dat zal het niet zijn.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik heb verschillende dingen gehoord en gelezen: Remservo schoonmaken, LHM peilen en bijvullen, LHM verversen, nieuwe bollen of op druk brengen etc. etc.
Ik kijk het nog heel even aan want zoals alle bovengenoemde gaat ze al vrij vlot met haar achterwerk in de grond wroeten en wat later graaft ze ook haar neusje in…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Ik heb verschillende dingen gehoord en gelezen: Remservo schoonmaken, LHM peilen en bijvullen, LHM verversen, nieuwe bollen of op druk brengen etc. etc.
Ik kijk het nog heel even aan want zoals alle bovengenoemde gaat ze al vrij vlot met haar achterwerk in de grond wroeten en wat later graaft ze ook haar neusje in…
Bollen hebben er maar heel weinig mee te maken. Peil al helemaal niks (dwz: zolang er maar geen lucht gehapt wordt).
De inwendige lekkage die er altijd is merk je minder als er verse (dikkere) LHM in zit. Dat bereik je eigenlijk alleen maar met spoelen; met alleen verversen bereik je niet veel.
Met een goede maand tijd zal de auto weer net zo snel als voorheen op de grond liggen. Maar het is éven leuk ja.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
marx-7 schreef:Hier nog zo eentje, uurtje ligt ie met zijn uitlaat de grond te kussen en weer 3 uurtjes verder helemaal tot aan zijn strot.
Rondje ballen dan maar? Of hervullen?
Hij trouwens een paar maanden geleden met het wel bekende nippel- slangetje-richting-LHM-vat-gedoe helemaal door gespoeld met nieuwe LHM dus dat zal het niet zijn.
als ie goed veert hoef je de bollekes niet te vervangen.
maar als je een stuiterbak hebt…..... dan weet je hoe laat het is
uurtje is trouwens toch niet zo slecht dacht ik… de mijne ligt na ong. 10 minuutjes al in coma tegen de vlakte (achter dan, voor blijft ie langer staan) er is toch ook iets met een standbol o.i.d.? welke BiXen hebben dat eigenlijk?
@CZ ik kan me eigenlijk de reactie best wel voorstellen van die monteur alhoewel wat meer respect geen kwaad kan natuurlijk
en ik kom er net achter dat ik de datakabel van mijn telefoontje toch meegenomen had, dus hier staan ze
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mooi, dan laat ik het hierbij…mijn bx veert super…
Enne voor wat betreft die monteur…hij sleutelt graag maar verzoekt me toch wel om a.u.b. geen Cit, Pug of ren-o mee te nemen als sleutelobject
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Simpele Ziel schreef:Mooi, dan laat ik het hierbij…mijn bx veert super…
Enne voor wat betreft die monteur…hij sleutelt graag maar verzoekt me toch wel om a.u.b. geen Cit, Pug of ren-o mee te nemen als sleutelobject
kan ik me dan ook wel weer voorstellen.
dong-feng wel goedgekeurt door de goede man?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Mechuccio schreef:Simpele Ziel schreef:Mooi, dan laat ik het hierbij…mijn bx veert super…
Enne voor wat betreft die monteur…hij sleutelt graag maar verzoekt me toch wel om a.u.b. geen Cit, Pug of ren-o mee te nemen als sleutelobject
kan ik me dan ook wel weer voorstellen.
dong-feng wel goedgekeurt door de goede man?
Geen idee… ops:
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI