1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
lekzakken ds achter
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 05 mei 2006 08:57 PM

Ik moet morgen een paar lekzakken meenemen van de citromobile..
zijn er nog mensen die ervaring hebben met die immitatie lekzakken achter ??? (o.a. chyparse) of moet ik toch voor de orginele gaan ???
gaarne antwoord van de ervaringsdeskundigen

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 05 mei 2006 09:51 PM
  [ # 1 ]

Ik rij al weer jááááren met lekzakken uit Soesterberg…. Kwestie van goed monteren.

Profiel  
 
citrods
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 13-05-2005

Gepost: 06 mei 2006 12:58 AM
  [ # 2 ]

Ik heb daar al andere verhalen van gehoord! Maar ja, je hebt altijd voor en tegenstanders.
Ik moet me morgen ook een paar achterste lekzakken aanschaffen, ik denk toch dat ik voor de “originele” ga kiezen.

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 06 mei 2006 01:39 AM
  [ # 3 ]

Tja er gaan zoveel onzin verhalen rond….

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 07 mei 2006 01:49 PM
  [ # 4 ]

Ik heb gisteren zelf maar een imitatie gehaald bij een andere leverancier. Opvallend is wel dat je geen pijl kunt trekken op prijzen van rubers. wat bij de één goedkoop is, is twee stands verderop twee keer zo duur…..
En wat betreft kwaliteit, da’s een kwestie van a: afwacthen, en b: manier van gebruik van je DS. Want van stilsdtaan worden ook rubbers niet beter is mijn ervaring. Reden voor mij om even een neiuwe te halen gisteren, omdat mijn lekzak linksachter al een scheurtje heeft. Niet door, maar ver geneog naar mijn iedee om alvast preventief een vervanger aan te schaffen.
Suc6 met zoeken!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 07 mei 2006 02:50 PM
  [ # 5 ]

Er schijne kwaliteitsproblemen te zijn met het rubber .

Hoor hier in Belgie verhalen van lekzakken die het geen half jaar uithouden .

Welke nu goed en slecht zijn kan ik spijtig genoeg niet vertellen .


Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 mei 2006 03:21 PM
  [ # 6 ]

ik heb inmiddels al 2 aangeschaft voor 12E p/st en zal de tijd moeten leren wat de kwaliteit (indien aanwezig) brengt…

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 01 juni 2006 07:09 PM
  [ # 7 ]

Mijn lekzakken zijn gescheurd, en er hangt telkens een drupje LHM aan. Ik zou ze maw moeten vervangen, maar ik vind het toch nogal veel geld voor één lekzak. Ook het monteren lijkt me niet simpel.

Wat gaat er precies ‘kapot’ bij lekke lekzakken? De bollen achter hebben toch hun beste tijd gehad, dus als ik die bollen vervang zou ik ook mijn lekzakken vervangen. Maar op dit moment staat het vervangen zeker niet op nummer één: terecht of onterecht?

PS: waar vinden jullie die goedkope lekzakken? Bij IDDStechnique kosten ze € 35 per stuk dacht ik…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juni 2006 07:21 PM
  [ # 8 ]

Er komt rotzooi in je veercylinders. Veercylinders zouden daar van kunnen kapot gaan. Verder lekt het lhm op straat…..

Ik koop ze bij chyparse.. weet niet precies hoe duur maar geen 35 euro / stuk.

Je bollen en je lekzakken kun je afzonderlijk van elkaar vervangen…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juni 2006 07:36 PM
  [ # 9 ]
bogaard77 schreef:

Er komt rotzooi in je veercylinders. Veercylinders zouden daar van kunnen kapot gaan. Verder lekt het lhm op straat…..

Ik koop ze bij chyparse.. weet niet precies hoe duur maar geen 35 euro / stuk.

Je bollen en je lekzakken kun je afzonderlijk van elkaar vervangen…

Lekzakken van chyparse gaan vaker stuk als de originele.
die originele kosten dus 35 euro.
Altijd origineel kopen…. zeker wat lekzakken betreft!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juni 2006 08:05 PM
  [ # 10 ]

De laatsten zitten er al weer een paar jaar op…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juni 2006 10:09 PM
  [ # 11 ]
bogaard77 schreef:

De laatsten zitten er al weer een paar jaar op…

het blijft bende Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
charlesdegaulle21
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006

- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Gepost: 01 juni 2006 10:53 PM
  [ # 12 ]

linksachter lekzak van chyparse, rechtsachter originele, en natuurlijk die van chyparse kapot…en bij de originele lekzak geen scheurtje te bekennen…....maar snel weer terug naar de 2x originele…....

Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën

Profiel  
 
id20driver
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006

- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Gepost: 02 juni 2006 02:55 AM
  [ # 13 ]

Heb in 1999 de twee achterste lekzakken en de lekzak rechts voor vervangen. Indertijd bij Chyparse gekocht.  En zijn nog steeds heel.
Heb ik zeker net uit een goede serie gekocht. Very Happy

Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 juli 2006 05:17 PM
  [ # 14 ]

Hahahaha goeie!
Net weer een lekzakje gedaan. Zat er ruim 3 jaar en 70.000 km op….

Is dat snel kapot?  Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
mike
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 08-08-2003

Gepost: 25 juli 2006 05:29 PM
  [ # 15 ]

Vind 3 jaar en 70.000 toch wel redelijk voor een imitatie lekzak, maar uiteindelijk koop je drie imitatie lekzakken voor de prijs van 1 orginele.
Dat is dan toch 9 jaar en 210.000 km ff simpel gezien.
Eerste serie lekzakken van Chyparse was een drama, 3 per jaar met 4.000km is toch wel een erg korte levensduur Confused

Ajeto!!!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook