3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Picasso van zandvoorta
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 05 mei 2006 10:58 PM
  [ # 31 ]
zandvoorta schreef:

De 2.0 HDi 110 past niet in de picasso, geen ruimte voor de intercooler. Type 2 is er wel in 110 pk maar dan met de 1.6 HDi. Maar de 90 pk is wel te chipsen volgens mij Wink
Heb er vandaag mee op de snelweg gereden, vond hem erg rustig en comfortabel rond de 120-130 maar we zullen zien hoe hij zich houdt. Heb er eerst nog een half jaar garantie op.

volgens de verkoper zal het verbruik rond de 1: 16 liggen. Maar afhankelijk van de rijstijl kon het 1: 12 of 1: 18 zijn.

Met normaal tot rustig rijgedrag haal je 1 op 18 wel Wink

Profiel  

henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 224

Gepost: 05 mei 2006 11:00 PM
  [ # 32 ]
Ijs schreef:

Dat lukt André dus nooit… Rolling Eyes  Wink

Groet
Henk

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2039

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 05 mei 2006 11:11 PM
  [ # 33 ]
henkpit schreef:
Ijs schreef:

Dat weet ik wel zeker van niet Smile

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 06 mei 2006 12:16 AM
  [ # 34 ]
zandvoorta schreef:
henkpit schreef:
Ijs schreef:

Dat weet ik wel zeker van niet Smile

Jij scoorde toch ook een keer 1:17 met je Xantia TD? Dan moet 1 : 18 makkelijk een keer kunnen.
Wink
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 06 mei 2006 01:00 AM
  [ # 35 ]
Ijs schreef:

Dat kan wel, maar dan moet je dus geen korte afstandjes rijden. Het verbruik bij koude motor is écht veel hoger. Maar als je veel op rustige tijden op de snelweg zit, met de cruisecontrol op 115, dan kun je op de boardcomputer lezen dat het verbruik richting de 5,2-5,3 liter/100 km gaat. Rijd je 125 dan kost je dat dik 1 liter extra (ofwel >15%).

Op http://www.autoverbruik.nl kun je zien wat mijn Picasso 2.0 HDI Excl. verstookt. Daar zie je ook dat de 1.6 met 110 pk verschrikkelijk zuinig is.

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 06 mei 2006 01:09 AM
  [ # 36 ]
wizardwilly schreef:
Ijs schreef:

Dat kan wel, maar dan moet je dus geen korte afstandjes rijden. Het verbruik bij koude motor is écht veel hoger. Maar als je veel op rustige tijden op de snelweg zit, met de cruisecontrol op 115, dan kun je op de boardcomputer lezen dat het verbruik richting de 5,2-5,3 liter/100 km gaat. Rijd je 125 dan kost je dat dik 1 liter extra (ofwel >15%).

Op http://www.autoverbruik.nl kun je zien wat mijn Picasso 2.0 HDI Excl. verstookt. Daar zie je ook dat de 1.6 met 110 pk verschrikkelijk zuinig is.

Leuke site, maar of iedereen nou zo netjes het verbruik bijhoudt? Ik zie een Astra met een verbruik van 1 op 40 (dat deed mijn Puch indertijd!). Dat lijkt me erg sterk qua Astra.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 06 mei 2006 01:11 AM
  [ # 37 ]

Die minpunten herken ik allemaal niet hoor!

De minpunten die ik zo kan verzinnen zijn.

De wagen kraakt in straatjes (de deuren) 
Bij mij was de kachelmotor na 4 jaar kapot. (kwaal)  als je niet huiverig bent om je stuurstang van het stuur naar je stuurhuis los te maken is het prima te doen!

De stoelen zijn inderdaad kort! maar ik ben laatst naar parijs geweest en ik had geen zin om afgelost te worden, ik heb dus de volledige 540km gereden, en ik moet zeggen!  geen centje last van de stoelen! maar een XMstoel is echt een lekker bankstel vergeleken met de picassostoelen! 

De piccasso is echt de mindere broer van de Xantia, daar moet je wel rekening mee houden, maar geen teleurstellende bak hoor!

Vering, tja voor mij bijna net zo goed als de granaatvering!  het enige waar je echt merkt dat je geen bollen hebt, is als je de drempel afgaat!
Hij schiet dan snel omhoog, en een bollenkar doet dat veel subtieler!

De wagen is zuinig in gebruik, stuurt licht, is redelijk stil (heb hele stukken 150 gereden)

Vragen?  Wink

Profiel  

wizardwilly
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 355

- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Gepost: 06 mei 2006 02:38 AM
  [ # 38 ]
hogervp schreef:

Leuke site, maar of iedereen nou zo netjes het verbruik bijhoudt? Ik zie een Astra met een verbruik van 1 op 40 (dat deed mijn Puch indertijd!). Dat lijkt me erg sterk qua Astra.

Patrick

Verschillen in hoogste/laagste verbruik wordt meestal veroorzaakt door een keer tanken als je tank nog niet half leeg is. Vooral bij mensen die meebetalende passagiers hebben wordt soms voor én na de rit afgetankt. Dit levert dan van die spookgetallen op. In het aangehaalde geval van die Astrarijder zie je wel een gemiddeld verbruik van 1:14,.. wat een reëel getal is (en inderdaad naast 1:40 ook 1:10).  Om dit soort invoer te voorkomen moet je dus een consequente tanker zijn.

Off topic:
Maar deze Astragrapjas mag er statistisch ook zijn (in de kansberekening zorgt zoiets slechts voor een verhoging van de standaarddeviatie bij een standaardnormale Gaussverdeling). In sommige gevallen worden verklaarbare uitbijters ook geëlimineerd, en wat betreft die Astra rijder is dat laatste misschien niet verkeerd. Dus Astra rijders…gewoon elimineren.Very Happy

NB: Egt niet grappige Citroënrijders zijn overigens net zo erg… Sad

Verkocht, helaas schade gereden!

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 06 mei 2006 11:11 AM
  [ # 39 ]

De bolletjes zal ik ook wel gaan missen maar ja, alternatief was een C5 en dat leek ons niet zo verstandig. En dit is gewoon een leuke grappige auto. Was wel even wennen het eerste stukkie, net of je met een bus aan het rijden bent maar wel een heerlijk hoge zit en vond het op de snelweg rustig genoeg. We zullen zien. 30.000 km per jaar dus ik zal er genoeg inzitten.  Very Happy

Ik rijd alleen lange stukken dus het verbruik zal meevallen. De xant is ook behoorlijk zuinig en ik doe er niet eens moeite voor Razz

Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 06 mei 2006 12:20 PM
  [ # 40 ]

Nou, ik mis de bolletjes niet, maar een C5 had ik ook wel willen hebben, maar als je (v)echtgenote staat te trappelen bij een opel zafira Crying or Very sad
en een picasso Laughing ben ik gauw klaar!

Haha   Ik heb in de C5 van Menno gereden, en het verschil C5>Picasso is wel groot! maar het ruimteschipeffect van de picasso vind ik leuker!

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7098

Gepost: 06 mei 2006 12:36 PM
  [ # 41 ]

waarom heb jij een Pcasso gekocht?(omdat ie zo mooi staat bij de blauwe kozijnen en mooi kleurt bij het bankstel…) nee, serieus? nee, meer omdat ie op een ruimteschip lijkt Laughing

BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 06 mei 2006 12:46 PM
  [ # 42 ]

Voor ons was het vrij simpel, het moest citroen worde, tuurlijk Razz , en een caravan kunnen trekken. Dan kom je dus bij C5 of xsara. Gewone xsara is me te gewoon dus picasso of C5 blijven dan over. Ik wilde niet hoger in de WB dan de xant dus maximaal 1350 kg. Dan heb je in C5 alleen de HDi 90 pk standard. Op zich ook leuk maar beetje gewooon, break is meer mijn idee maar ja, duurder in WB. Plus dat ik niet al te veel vertrouwen heb in de eerste lichting C5en. Vrouw wilde graag een picasso, C5 vindt ze nix. Ik wilde luxe, Dus compromis: Picasso Exclusive Very Happy Het was niet de bedoeling om nu al eentje te kopen, Xantia is nog perfect maar ja, er stond nu een mooie hier in de buurt met lage km stand dus die laat je niet lopen
Very Happy

Nissan X-Trail ‘17

Profiel  

henkpit
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 224

Gepost: 06 mei 2006 01:31 PM
  [ # 43 ]
M&M schreef:
zandvoorta schreef:

Plus dat ik niet al te veel vertrouwen heb in de eerste lichting C5en. Vrouw wilde graag een picasso, C5 vindt ze nix.

Sad  Crying or Very sad

Wink

Het moet je maar gezegd worden Menno….. Wink

Groet
Henk

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 mei 2006 02:17 PM
  [ # 44 ]

Gefeliciteerd met je aankoop Very Happy
ik hoop dat je er veel plezier van heb!

zandvoorta schreef:

Gewone xsara is me te gewoon dus picasso

deze uitspraak klopt maar deels Wink
de Picasso is idd qua styling meer appart dan een Xsara.
maar in het straatbeeld is een “gewone” Xsara stukken zeldzamer dan de Picasso of een C5.

de stoelen van de Picasso zitten zoals eerder gezegd goed, maar zijn wat kort. (je moet ook niet de rugleuning te hard instellen.. Confused )
zelf vind de de zit in de Picasso en de C5 te hoog, maar dat is misschien een gewenning. mijn eigen Xsara coupé heeft een vrij lage stoel (lager dan de berline en break)

hoe bevalt de motor verder?

volgens de spec zal het geen sprinter zijn Confused Wink

Profiel  

zandvoorta
> 2000 berichten

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 06 mei 2006 02:28 PM
  [ # 45 ]
arjan_verkade schreef:

hoe bevalt de motor verder?

volgens de spec zal het geen sprinter zijn Confused Wink

Qua zit heb ik er niet lang genoeg ingezeten om het echt te kunnen beoordelen, proefritje was maar een half uurtje of zo. Qua motor is het zoals ik gewend ben met de 19TD. Vlot genoeg en lekker veel koppel onderin. Ideaal voor de sleurhut dus.  Razz

Nissan X-Trail ‘17

Profiel  

3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook