Als je trouwens zo onder een auto gaat liggen, die alleen op de krik staat en niet eens op een stabiele ondergrond ben je trouwens behoorlijk levensmoe!!
Ik mis in het interieur trouwens de achteraf ingebouwde eco en koelwater temperatuurmeter!? Leuk dat ie gered is.. (al is het een nog erger prul dan mijn grijze prul)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:
Als je trouwens zo onder een auto gaat liggen, die alleen op de krik staat en niet eens op een stabiele ondergrond ben je trouwens behoorlijk levensmoe!!
De verkoper had het over een speciale krik…. Persoonlijk zou mij dat niet uit maken, het blijft stechts 1 enkel steunpunt. Mij krijg je er niet onder.
Misschien kan de verkoper even een verhaaltje schrijven over de gedane werkzaamheden trouwens. Ik ben daar wel erg nieuwsgierig naar.
Hoi hier de verkoper!!!
Geinige is ik wist niets van dit alles! de papieren heb ik er ook allemaal niet bij gekregen.
ik kocht de auto van een liefhebber die van alles deed met citroens. Hij had hem gebruikt voor een vrijgezellenfeest. en daarvoor MOEST ze door de APK. Zodoende zijn dus de punten voor de APK geddaan:
-achterdraagarmen zijn gereviseerd.
-LHM lek boven de motor voor 90 procent gerepareerd. Ze heeft in 3500 km snelweg rijden denk ik 200 ml gelekt. ziet meer te zien boven de motor.
-versnellingsbak is niet desastreus ik heb dr zonder problemen mee gereden je merkt wat speling maar ze schakelt heel aardig.
-motor lekt beetje olie heb liter verloren in 3500 km.
-Benzinelek is opgelost, de pomp lekte.
-spruitstuk is nog steeds een probleempje. maar een garageman uit frankrijk vertelde dat het best gerepareerd kon worden met een soort lijm. of uitboren en een tap dr in.
-Deursloten zijn gerepareerd.
-nieuw contactslot.
-Startmotor vervangen deze was op.
-accu werkt naar behoren (2e handsje??)
-Banden zijn vervangen voor goede 2e hansjes. de oude banden met velg heb ik nog. dat maakt dus 3 reservewielen.!
- stuurhoes linksvoor is gerepareerd.
- onderste draagarmlager linksvoor gerepareerd.
-Dakje lekt nu niet meer.
Ik heb de auto gekocht omdat ik naar zuid frankrijk ging rijden. ik heb ook wel een 2cv 18pk maar enfin, laten we het er over eens zijn dat het me wat langer had gekost… de BX rijd gemakkelijk en comfortabel 130!
het geinige was dat ik deze BX gekocht heb op gevoel, ik heb er in gereden een paar weken terug en gelijk gekocht. geen slechte koop tot nu toe! t verbruik van deze auto viel me ook enorm mee 1 op 14 gemiddeld en ik heb niet 90 gereden maar 100-130.
De deuren zijn werkelijk het toonbeeld van lelijkheid maar ik ken n ventje dat 25 euro per deur rekent. dus dat is de ramp niet. De deuren zijn trouwens nog wel ok.
De auto is heel veel beter dan beschreven aan het begin van dit topic nu. Ze is weer wegwaardig.
Ze start altijd in een keer.
Dat met die krik is wel riskant normaal maar we hadden blokken staal achter de achterwielen gezet en de krik is een brede garagekrik die de wagen heel stabiel opkrikt. gelukkig leef ik nog daardoor. zo een BX op je hoofd is ook niet alles ook als is het zo een “lichte” type 1.
EN: ze ruikt naar gedroogde abrikozen…???????
Met vriendelijke groeten!
Waarom wil je dan van de BX af, nu het zo’n leuk bakkie is mét keuring?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
princejoao schreef:
EN: ze ruikt naar gedroogde abrikozen…???????
Eens goed zoeken naar zo’n geurdoosje, kartonnetje of wat ze er tegenwoordig ook allemaal voor verzinnen. Ik kwam zo onlangs een soort kartonnen kerstboompje met vanille-lucht tegen onder de rechter voorstoel, waarmee de merkwaardige lucht in de auto sinds aanschaf (paar jaar terug) behoorlijk verklaard bleek te zijn.
Ich bin ein Breaker
vanaf
Ik had haar aleen gekocht voor de trip naar frankrijk zoals beschreven. Ik heb niets aan 3 auto’s 2 is al zoveel er gaat daar ook weer een vanaf als de AK 400 klaar is. t is zo zonde maar zonder garage rotten de auto’s gewoon weg….
Met vriendelijke groeten!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
witte instapmodel BX schreef:De BX 1.4 benzine als (de betere) alternatief voor de Toyota Prius:
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, laten we persoonlijke smaak achterwege laten en kijken naar de feiten. En het is een feit dat Martin op zijn manier goedkoop heeft gereden, en niet te weinig ook!
Zelf zou ik het absoluut anders doen, maar het is een markant verhaal die naast een aantal negatieve kanttekeningen zeker ook vele positieve gevoelens bij mij losweekt!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
TimBXCannes schreef:Wat een sloper idd! Dat iemand daar nog wat in ziet!! Als je je auto ZO achterstallig behandeld geef je werkelijk geen mallemoer om onderhoud! Afgezien van de roest is een bekrast dashboard en alle mankementen erbij gewoon een ragbak! Type 1 heb ik overigens ook nooit wat aangevonden! ik vind het vierkante lelijke schuiten! Type 2 is dan veel meer mijn ding! Smaken verschillen !
Ik heb een keer een bx kunnen kopen voor 200 euro een 1.4 TE (rood) en die was er veeeeel beter aan toe! Alleen door en door verschoten! Roze
En ik heb dan weer veel liever een type 1 ragbak met deuken en krassen en roest dan zo’n conventioneel type 2/3 apparaat. Tja, smaken verschillen idd. Maar om je smaak te bekrachtigen met uitroeptekens…
Overigens heb ik vorig jaar voor 100 euro een BX GT (dus type 1)gekocht die er veeeeel beter aan toe was dan die 14 TE die jij beschrijft. Moet ik nu dan ook zo’n lach smiley plaatsen?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Toch weer? Juist met de grote diversiteit aan smaken aanwezig op dit forum kunnen we juist concluderen dat we elkaar op dit punt ontzettend goed accepteren en respecteren.