Nou, vandaag alles aangesloten, behalve het pulssignaal.
De bx blijkt GEEN w-signaal op de dynamo te hebben. Hij pakt zijn toerentalsignaal van een sensor aan het vliegwiel. Erg fijn dus.
We kregen de boel ook niet aan de praat vanaf een stekker achterop de toerenteller, dus morgen hangen we daar maar eens een scoop aan om de boel door te meten.
Anders is het misschien een idee om het signaal vanaf het vliegwiel rechtstreeks te pakken, maar dat is meer een plan B.
groetjes,
Daan
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
nou, stervensdure scoop in de auto gehangen… lekker de boel meten.
ALs je de BDP-senor wilt meten vanaf het dash moet je de stekker wel IN je toerenteller houden, anders meet je nix
Uiteindelijk een geinig signaaltje te pakken gekregen op draad 4 van de vierpolige stekker. was, ff uit mn hoofd, 141 hz bij 2500 rpm, was 3 volt met piekjes naar beneden van 500 mV.
Helaas vrat mijn CC het niet, want die accepteerde het niet als signaal. Reden is waarschijnlijk dat het signaal te kort is. De frequentie en de “0"van 3 volt was geen probleem (lang leve een pulsgenerator)
Helaas helaas dus, erg jammer.
Heeft iemand ervaring met zo’n universele pulsgever? Je schijnt dan de mantel van je snelheidskabel af te moeten zagen en magneetjes op je kabel te moeten plakken. Klinkt niet echt fijn vind ik zelf.
gr
Daan
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
DaanDus schreef:nou, stervensdure scoop in de auto gehangen… lekker de boel meten.
ALs je de BDP-senor wilt meten vanaf het dash moet je de stekker wel IN je toerenteller houden, anders meet je nixUiteindelijk een geinig signaaltje te pakken gekregen op draad 4 van de vierpolige stekker. was, ff uit mn hoofd, 141 hz bij 2500 rpm, was 3 volt met piekjes naar beneden van 500 mV.
Helaas vrat mijn CC het niet, want die accepteerde het niet als signaal. Reden is waarschijnlijk dat het signaal te kort is. De frequentie en de “0"van 3 volt was geen probleem (lang leve een pulsgenerator)Helaas helaas dus, erg jammer.
Heeft iemand ervaring met zo’n universele pulsgever? Je schijnt dan de mantel van je snelheidskabel af te moeten zagen en magneetjes op je kabel te moeten plakken. Klinkt niet echt fijn vind ik zelf.
gr
Daan
Kun je net zo goed een piepklein magneetje monteren op de schijf in je KM teller met een kleine spoel er naast. Wie weet is daar ruimte voor. BX tellers zat, kosten niks, kun je lekker experimenteren.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:DaanDus schreef:nou, stervensdure scoop in de auto gehangen… lekker de boel meten.
ALs je de BDP-senor wilt meten vanaf het dash moet je de stekker wel IN je toerenteller houden, anders meet je nixUiteindelijk een geinig signaaltje te pakken gekregen op draad 4 van de vierpolige stekker. was, ff uit mn hoofd, 141 hz bij 2500 rpm, was 3 volt met piekjes naar beneden van 500 mV.
Helaas vrat mijn CC het niet, want die accepteerde het niet als signaal. Reden is waarschijnlijk dat het signaal te kort is. De frequentie en de “0"van 3 volt was geen probleem (lang leve een pulsgenerator)Helaas helaas dus, erg jammer.
Heeft iemand ervaring met zo’n universele pulsgever? Je schijnt dan de mantel van je snelheidskabel af te moeten zagen en magneetjes op je kabel te moeten plakken. Klinkt niet echt fijn vind ik zelf.
gr
DaanKun je net zo goed een piepklein magneetje monteren op de schijf in je KM teller met een kleine spoel er naast. Wie weet is daar ruimte voor. BX tellers zat, kosten niks, kun je lekker experimenteren.
Xantia’s en XM’s met BE3 bak hebben vaak ook een snelheidsgever op het diff geschoefd. die kan gewoon opgenomen wordne in de kabel. Deze snelheidsgever wordt nogal eens gebruikt voor het hydractief. Het moet qua kabel en aansluitingen gewoon compatbile zijn met de BX. Probeer dat eens.
Alcyone schreef:
Kun je net zo goed een piepklein magneetje monteren op de schijf in je KM teller met een kleine spoel er naast. Wie weet is daar ruimte voor. BX tellers zat, kosten niks, kun je lekker experimenteren.
Als ik me niet heel sterk vergis zit daar al een magneet in, extra “gasten” zijn dus ongewenst.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
karel schreef:Alcyone schreef:
Kun je net zo goed een piepklein magneetje monteren op de schijf in je KM teller met een kleine spoel er naast. Wie weet is daar ruimte voor. BX tellers zat, kosten niks, kun je lekker experimenteren.
Als ik me niet heel sterk vergis zit daar al een magneet in, extra “gasten” zijn dus ongewenst.
Ach natuurlijk, dom van me.
TS, we vonden gisteren een GT/Digit snelheidsopnemer bij een duits standje op Citromobile, eentje die veel nieuwe parts heeft.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Deze week gesproken met iemand van de technische afdeling van VDO.
Er blijkt WEL een pulsgever te zijn die je tussen de 2 halve kabels kunt schroeven bij een BX. (type 311 geloof ik) Kost 82 euro ex, maar goed, dan heb je ook iets zullen we maar zeggen.
Aangezien ik niet zeker weet of mijn cc-unit werkt heb ik die eerst opgestuurd zodat hij helemaal doorgemeten wordt (kost slechts 19 euro!)
Als hij goed blijkt te zijn koop ik gewoon een pulsgever en dan ben ik klaar. we zullen zien offie goed is!
Al met al wel jammer dat hij nog niet werkende is, ik moet deze week 2 keer op en neer naar groningen vanuit Rijswijk…. had een leuke test geweest!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
DaanDus schreef:Deze week gesproken met iemand van de technische afdeling van VDO.
Er blijkt WEL een pulsgever te zijn die je tussen de 2 halve kabels kunt schroeven bij een BX. (type 311 geloof ik) Kost 82 euro ex, maar goed, dan heb je ook iets zullen we maar zeggen.Aangezien ik niet zeker weet of mijn cc-unit werkt heb ik die eerst opgestuurd zodat hij helemaal doorgemeten wordt (kost slechts 19 euro!)
Als hij goed blijkt te zijn koop ik gewoon een pulsgever en dan ben ik klaar. we zullen zien offie goed is!
Heb je nou steeds over mijn posts heen gelezen? Zo’n pulsgever van de BX GT/Digit lag nog op Citromobile en kostte 11 euro. Heb het kaartje van die duitser ergens. Doe er je voordeel mee!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Alcyone schreef:
Heb je nou steeds over mijn posts heen gelezen? Zo’n pulsgever van de BX GT/Digit lag nog op Citromobile en kostte 11 euro. Heb het kaartje van die duitser ergens. Doe er je voordeel mee!
Hehe, dat idee krijg ik ook.
Vaak werden er ook 2 magneten loodrecht met een kabelbinder aan een aandrijfas gemonteerd. Vlak daarbij plaats je een spoel die het signaal oppakt en aan te sluiten is op elke cruise. Setjes zullen vaak nog wel liggen bij inbouwbedrijven voor weinig. Werkte bij mij ook perfekt!
Groetn, Jonne
bx gti 16v
C4 1.6 HDI 110
Over die post van citromobile: ik las het pas toen citromobile al afgelopen was.
En ach, eerst maar eens kijken of de cc-unit helemaal top is, daar twijfel ik nogal aan.
En opzich: ik verpats mijn type 321-pulsgever via internet, dan hoef ik maar 50 euro ofzo bij te leggen op een nieuwe. Is allemaal wel te behappen natuurlijk.
Echter, die duitse leverancier; ik heb daar wel graag de gegevens van. Voor die 11 euro moet je niet tobben natuurlijk.
Gr,daan
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
DaanDus schreef:Over die post van citromobile: ik las het pas toen citromobile al afgelopen was.
En ach, eerst maar eens kijken of de cc-unit helemaal top is, daar twijfel ik nogal aan.
En opzich: ik verpats mijn type 321-pulsgever via internet, dan hoef ik maar 50 euro ofzo bij te leggen op een nieuwe. Is allemaal wel te behappen natuurlijk.Echter, die duitse leverancier; ik heb daar wel graag de gegevens van. Voor die 11 euro moet je niet tobben natuurlijk.
Gr,daan
Moet ik even zoeken. Kan een paar dagen duren ik ben aan het verhuizen.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Nou, de cc-unit schijnt helemaal goed bevonden te zijn.
Nu dus toch op zoek naar een pulsgever voor de snelheidskabel.
WIE O WIE heeft nog iets liggen of weet iets?
Ik zoek type 311 of een originele van citroen voor op de bak.
gr,Daan
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Voor de volledigheid:
Ik heb nu een pulsgever type 311/8 besteld bij HALFORDS. Kost 89 euri. Past inderdaad voor je schutbord tussen de kabelhelften. De rest aangesloten en het werkt eindelijk allemaal! Moet nog wel een beetje afgesteld worden. Zodra de jumpertjes allemaal goedstaan zal ik dat hier wel bij zetten. Mocht iemand ooit een VDO-cc in z’n bx willen zeg maar!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Best boeiend eigenlijk. Wat zijn je totale onkosten tot nu toe? Of staat dat ergens in het topic?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY