Ik moet morgen een paar lekzakken meenemen van de citromobile..
zijn er nog mensen die ervaring hebben met die immitatie lekzakken achter ??? (o.a. chyparse) of moet ik toch voor de orginele gaan ???
gaarne antwoord van de ervaringsdeskundigen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ik rij al weer jááááren met lekzakken uit Soesterberg…. Kwestie van goed monteren.
Ik heb daar al andere verhalen van gehoord! Maar ja, je hebt altijd voor en tegenstanders.
Ik moet me morgen ook een paar achterste lekzakken aanschaffen, ik denk toch dat ik voor de “originele” ga kiezen.
Tja er gaan zoveel onzin verhalen rond….
Ik heb gisteren zelf maar een imitatie gehaald bij een andere leverancier. Opvallend is wel dat je geen pijl kunt trekken op prijzen van rubers. wat bij de één goedkoop is, is twee stands verderop twee keer zo duur…..
En wat betreft kwaliteit, da’s een kwestie van a: afwacthen, en b: manier van gebruik van je DS. Want van stilsdtaan worden ook rubbers niet beter is mijn ervaring. Reden voor mij om even een neiuwe te halen gisteren, omdat mijn lekzak linksachter al een scheurtje heeft. Niet door, maar ver geneog naar mijn iedee om alvast preventief een vervanger aan te schaffen.
Suc6 met zoeken!
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Er schijne kwaliteitsproblemen te zijn met het rubber .
Hoor hier in Belgie verhalen van lekzakken die het geen half jaar uithouden .
Welke nu goed en slecht zijn kan ik spijtig genoeg niet vertellen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
ik heb inmiddels al 2 aangeschaft voor 12E p/st en zal de tijd moeten leren wat de kwaliteit (indien aanwezig) brengt…
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Mijn lekzakken zijn gescheurd, en er hangt telkens een drupje LHM aan. Ik zou ze maw moeten vervangen, maar ik vind het toch nogal veel geld voor één lekzak. Ook het monteren lijkt me niet simpel.
Wat gaat er precies ‘kapot’ bij lekke lekzakken? De bollen achter hebben toch hun beste tijd gehad, dus als ik die bollen vervang zou ik ook mijn lekzakken vervangen. Maar op dit moment staat het vervangen zeker niet op nummer één: terecht of onterecht?
PS: waar vinden jullie die goedkope lekzakken? Bij IDDStechnique kosten ze € 35 per stuk dacht ik…
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Er komt rotzooi in je veercylinders. Veercylinders zouden daar van kunnen kapot gaan. Verder lekt het lhm op straat…..
Ik koop ze bij chyparse.. weet niet precies hoe duur maar geen 35 euro / stuk.
Je bollen en je lekzakken kun je afzonderlijk van elkaar vervangen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Er komt rotzooi in je veercylinders. Veercylinders zouden daar van kunnen kapot gaan. Verder lekt het lhm op straat…..
Ik koop ze bij chyparse.. weet niet precies hoe duur maar geen 35 euro / stuk.
Je bollen en je lekzakken kun je afzonderlijk van elkaar vervangen…
Lekzakken van chyparse gaan vaker stuk als de originele.
die originele kosten dus 35 euro.
Altijd origineel kopen…. zeker wat lekzakken betreft!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De laatsten zitten er al weer een paar jaar op…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:De laatsten zitten er al weer een paar jaar op…
het blijft bende
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
linksachter lekzak van chyparse, rechtsachter originele, en natuurlijk die van chyparse kapot…en bij de originele lekzak geen scheurtje te bekennen…....maar snel weer terug naar de 2x originele…....
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 93
Geregistreerd: 10-04-2006
- ID/DS ID 20 D super
- 2CV AZU B
Heb in 1999 de twee achterste lekzakken en de lekzak rechts voor vervangen. Indertijd bij Chyparse gekocht. En zijn nog steeds heel.
Heb ik zeker net uit een goede serie gekocht.
Voor een DS Techniek cursus ga je naar http://www.ds-tt.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hahahaha goeie!
Net weer een lekzakje gedaan. Zat er ruim 3 jaar en 70.000 km op….
Is dat snel kapot?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Vind 3 jaar en 70.000 toch wel redelijk voor een imitatie lekzak, maar uiteindelijk koop je drie imitatie lekzakken voor de prijs van 1 orginele.
Dat is dan toch 9 jaar en 210.000 km ff simpel gezien.
Eerste serie lekzakken van Chyparse was een drama, 3 per jaar met 4.000km is toch wel een erg korte levensduur
Ajeto!!!