Ga binnenkort ZX Diesels bekijken alvorens te kopen, hoe kan ik zien dat:
- Lekke kachelradiateur, mogelijk gevolg van die kapotte koppakking.
Er zijn sets in omloop die dit tijdelijk plakken meen ik. ik meen ook dat het een pokke-karwei is om te repareren en dan beter kan laten staan? Vriend van me had ooit zo’n probleempje en heeft van reparatie afgezien ivm quanta kosta…
- Versleten gaskleppot.meter in het gasklephuis, dat hebben bijna alle ZX en is nog geen reden om de auto te laten staan.
Te merken bij rijden? Geluiden bij stationair?
Hoe doen de aandrijfassen het gemiddeld? Bij diezelfde kameraad 2x bij verschillende auto’s >250000km
Dank voor uw tijd
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ok, wanneer een aandrijfas versleten is, aan wat voor kosten moet ik dan denken. Ik ga ervan uit dat assen overal te krijgen zijn voor dit PSA product?
Ik heb er een op ‘t oog, 1,9D Avantage, medio ‘94 met 230000km. Wanneer ik ga kijken/rijden, wat is de beste manier om de assen te controleren? Ik weet hoe het voelt als er an een stuk is maar niet hoe ik een ‘eerste-stadium-slijtage’ kan constateren
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Ik heb ooit eens samen met een ander forum lid de koppeling van een (destijds mijn) AX vervangen warbij de assen er ook onderuit moesten, ws vrij goed allemaal in een paar uur te doen. Ook zo bij een ZX Dsl? Ik ben een beetje panisch voor aandrijfassen bij een zx maar omdat het zo walgelijk fijn rijdt staat ie wel hoog op m’n lijstje.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Tip:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=170577
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Had het inmiddels zelf ook gevonden en een zoektocht langs de topics in zijn algemeenheid geeft helderheid over waar op te letten straks als ik ga kijken. Gewoon eens polsen: Een 3deurs Avantage uit medio 94 met 230k of een 5deurs Avantage uit 92 met 200k op de klok. Waar zou jij in eerste instantie naar gaan kijken? Beide vraagprijzen liggen ongeveer gelijk.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Ik heb ooit eens samen met een ander forum lid de koppeling van een (destijds mijn) AX vervangen warbij de assen er ook onderuit moesten, ws vrij goed allemaal in een paar uur te doen. Ook zo bij een ZX Dsl? Ik ben een beetje panisch voor aandrijfassen bij een zx
En terecht dat je panisch ben, ZX diesel is een XU motor, draagarmen enzo zijn anders, lange as is tussengelagerd, aandrijfassen bij een AX is kinderspel. Heb laats bij een 405 van een maat van mij, de aandrijfas vervangen, het is dat ik zwaar en proffesioneel gereedschap kan lenen op me werk, anders was ik langer dan een avondje bezig. Maar goed, heb vandaag op de Citromobile een mooi apparaatje gekocht om de draagarm uit de fusee te trekken, scheelt weer een hoop gebeuk.
hey, soh-il, alles kits? Hoest met de 7 cylinders en je witte monster?
Ja, de ax is verkocht en tijdelijk -toevallig- een R19 onder m’n gat, als ik niet v/a september 2x zoveel km’s zou gaan rijden had ik ‘m overigens gehouden ops: maar ben nu aan het rondkijken voor zx diesel. We kennen weefje’s ervaringen (we kennen weefje eigenlijk NIET) en derhalve wil ik wel een redelijke zekerheid inbouwen dat ik niet in oktober met aandrijfassen of koppelingssets sta.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
bij een advertentie voor een ‘95 reflex met 225000km staat:
In januari zijn de volgende onderdelen vervangen voor de apk.
2 banden voor
Remslangen voor
Schijven en blokken voor
Blokken achter
Handremkabels
Silentblocks
De kosten waren €500,00
Ik vind een Reflex helemaal nix, zo zonder middenconsole en temperatuurmeter/toerenteller maar klinkt best interessant toch? Kosten ongeveer 850
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:We kennen weefje’s ervaringen (we kennen weefje eigenlijk NIET) en derhalve wil ik wel een redelijke zekerheid inbouwen dat ik niet in oktober met aandrijfassen of koppelingssets sta.
Wat is dat een Zeefje???
Aandrijfas is niet te zeggen, alleen als ze kapot zijn of heel snel eraan zitten te komen, kun je het horen. Het kan ook zijn dat je nu nog niets hoort, maar over 15.000km is het feest en met een diesel zit je zo aan 15.000km. Verder is de D-riem een lekker fijn klusje bij een 1.9D, dus als die er ook aan zit te komen of er is twijvel
Verder moet je een rekening mee houden dat de auto een goede onderhoudsbeurt nodig heeft, alle vloeistoffen en filter, reken op €100 a 150, excl. mijn arbeidsloon . Of je moet het wel treffen met een auto waar de filters niet pikzwart zijn.
en datgene wat er aan de auto die ik hierboven noem gedaan is, zegt dat wat? wat gebeurt er zoal bij zo’n beurt die jij noemt? Juli zit ik in Polen, daar werken ze nog voor een paar eurocent in ‘t uur.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
david.tb schreef:bij een advertentie voor een ‘95 reflex met 225000km staat:
In januari zijn de volgende onderdelen vervangen voor de apk.
2 banden voor
Remslangen voor
Schijven en blokken voor
Blokken achter
Handremkabels
SilentblocksDe kosten waren €500,00
Ik vind een Reflex helemaal nix, zo zonder middenconsole en temperatuurmeter/toerenteller maar klinkt best interessant toch? Kosten ongeveer 850
Als je goedkoop maar comfortabel wilt rijden dan is een ZX Reflex een lekkere no-nonsense auto. Weinig toeters en bellen, èn wat je niet hebt kan ook niet stuk gaan!
Mijn ZX staat nog te koop…..
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik ken de zx, daarom ben ik ook zo geinteresseerd. Maar een reflex staat erg laag op m’n lijstje omdat er net wat te weinig op zit. Bij voorkeur een avantage. Maar waar het uiteindelijk om gaat is een verhoudingsgewijs betrouwbare diesel, bijvoorkeur ZX voor het bekende dubbeltje.
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Re: ZX Diesel om de Renault 19 te doen vergeten…
david.tb schreef:- Lekke kachelradiateur, mogelijk gevolg van die kapotte koppakking.
:
- Lekke kachelradiateur, mogelijk gevolgd door een kapotte koppakking misschien?
[offtopic]Dat wil je trouwens ook niet met je 19 mee maken. Heeft mij eens 11 uren klussen gekost.[/offtopic]
de aankooptips dus..
Ik wil helemaal niets met die 19 eigenlijk want ik vind het gewoon geen prettige auto om mee te rijden. Als ik over ‘s-lands Heeren wegen tuf wil ik plezier hebben in het schakelen, sturen, wiegen der carrosserie, comminuceren met de gehele auto. Die 19 is net een Opel maar dan wel goede kwaliteit.
Dus, ik wil gewoon een ZX… Maar niet tegen elke prijs. Een goede andere krijgt van mij net zoveel punten.
-overigens niet gauw een Opel…-
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:en datgene wat er aan de auto die ik hierboven noem gedaan is, zegt dat wat? wat gebeurt er zoal bij zo’n beurt die jij noemt? Juli zit ik in Polen, daar werken ze nog voor een paar eurocent in ‘t uur.
Dat is standaard slijtage spul de remmerij, de silentblocks is een goed punt, dat kan een hoop ellende in de vorm van trillen enzo geven.
Wat ze bij een beurt doen? ja??? naar mijn mening niet veel, olie+filters, koffie zuipen en over voetbal lullen. Daarna een standaard rekening uit de computer rammelen waar standaard dingen op staan die niet vevangen en/of gecontroleerd zijn . Afgelopen zaterdag een dealer onderhouden ZX1.9D Break onder handen genomen, afgezien van de filters was de stuurbekrachtigings olie aan vervanging toe, multieriem + spanrol waren versleten .
Effe voor de duidelijk, dit verschilt dus sterk per dealer/garage, je moet het ook maar treffen, zelf heb ik nooit problemen gehad met mijn Leasebakken en de dealer.
Ik heb met mijn leasebakken nooit onderhoud laten uitvoeren omdat ze nog geen 9 maanden in onze huurvloot zaten en dus niet onderhouden werden. Niet voor alle auto’s even goed, de Opels, Renaults en Nissans vielen uit, de Citroens, Fords en Toyota’s liepen en liepen en liepen….
Maar ik bedoel eigenlijk, wat zou IK kunnen doen bij zo’n beurt. Vloeistoffen, filters kan ik ook dacht ik. Buiten het feit dat het mij super gezellig lijkt je weer eens te zien is het voor jou niet echt rendabel om voor een hapje Chinees en wat sleutel minuten naar alhier te komen en dan een filtertje, lampje en wat sapjes te verversen.
Dus, een beurt, meer dan sapjes en filters of…?
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92