Verschillen 2.1 TD 12v DK5ATE en XUD11BTF 2.5 TD 12v
xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 223
Geregistreerd: 22-02-2007

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 07 mei 2006 04:17 PM

In de Xm is zowel de 2.1 TD 12v (XUD11BTF) als de 2.5 TD 12V (DK5ATE) motor geleverd. Nu vraag ik me af wat nu (afgezien de cilinderinhoud, het vermogen en het koppel) andere verschillen zijn. Is het 2.5 blok verder gelijk aan een 2.1, of zitten er grote verschillen in?

Zou het theoretisch ook mogelijk zijn dit blok bijvoorbeeld in een Xantia te hangen?

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 07 mei 2006 05:20 PM
  [ # 1 ]

Ja, dat zijn de eigenschappen, maar daar heeft xantippe volgens mij weinig aan Wink .
Hij wil weten of het in een Xantia past of niet. Daarvoor is bijv. de afmeting van het onderblok en de inlaat/uitlaatspruitstuk van belang Wink

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 mei 2006 07:49 PM
  [ # 2 ]

Re: Verschillen 2.1 TD 12v DK5ATE en XUD11BTF 2.5 TD 12v

Xantippe schreef:

In de Xm is zowel de 2.1 TD 12v (XUD11BTF) als de 2.5 TD 12V (DK5ATE) motor geleverd. Nu vraag ik me af wat nu (afgezien de cilinderinhoud, het vermogen en het koppel) andere verschillen zijn.

Is het 2.5 blok verder gelijk aan een 2.1, of zitten er grote verschillen in?

Grote verschil: het is geen XUD motor. Daarbij zal een boring van 92mm onder de kap van een Xant vermoedelijk niet passen en is het toegenomen gewicht ‘killing’ (er zit tussen de Xm 2.1 en 2.5 een verschil van ongeveer 100 kilo bij gelijke uitrusting). Verder is het geen betrouwbaarheidswonder alhoewel dat met een modificatie die later is uitgevoerd al beter werd.

M.a.w.: beter een 406/C5 2.2 HDi sloper zoeken t.b.v. omlepelen.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6316
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 07 mei 2006 11:36 PM
  [ # 3 ]

De 2.5 diesel past al nauwelijks in het motorruim van een XM, de motorruimte zit echt strak tot aan de motorkap gevuld.

Groet,

L

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 12 mei 2006 12:49 AM
  [ # 4 ]

het is inderdaad gewoon een heel andere motor er is volgens mij nix gelijk de 2.5 heeft ook balansassen .

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 25 mei 2006 02:18 PM
  [ # 5 ]

De 2.5 past niet in een xantia, terwijl de 2.1 turbo D12 wel in de xantia geleverd is

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 mei 2006 02:28 PM
  [ # 6 ]

Kom ik weer natuurlijk met m’n…. ‘de turbodruk kan best een stukje omhoog’ Smile.

Ik weet dat mensen dat 2.1td blok in een peugeot 205 hebben lopen op 1.4 bar turbodruk ik dacht dat de eigenaar het op 140pk inschatte… en als je toch bereid bent om zo ingrijpend aan de slag te gaan, kan je ook gewoon de 2.1 td een beetje meer geven… de 2.1 zit op 110pk/245Nm en de 2.5 op 131/285Nm….

Als je in de gewoonte bent een beetje voor je motor te zorgen en eerst warm te rijden e.d, lijkt het mij eigenlijk wel dat die 131/285 prestaties goed uit een 2.1 td te halen moeten zijn.

Maar, behalve dit, mijn standaard verhaal over ‘meer turbodruk’ Wink heb ik geen nuttig antwoord op je vraag…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook