Trilling 2400rpm
Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 483

Gepost: 08 mei 2006 01:37 AM

Ik voel een rare trilling in mijn gaspedaal bij 2400rpm…

Ook hoor ik een raar geluidje bij de toeren.

Het maakt overigens NIET uit of de auto in zijn vrij staat of dat ik rij.
Ik weet wel dat het behoorlijk irritant is!

Met het stuur van de BiX in je hand, kom je door het hele land.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 mei 2006 01:45 AM
  [ # 1 ]

Re: Trilling 2400rpm

Superdave schreef:

Ik voel een rare trilling in mijn gaspedaal bij 2400rpm…

Ook hoor ik een raar geluidje bij de toeren.

Het maakt overigens NIET uit of de auto in zijn vrij staat of dat ik rij.
Ik weet wel dat het behoorlijk irritant is!

Mmm, hoe ligt de gaskabel? Soms is die verkeerd teruggeplaatst waardoor je de motor “voelt” in het gaspedaal.

De kabel hoort in principe “vrij”  te lopen en onder de beugel v/d accu door te liggen en dan voor naar de radiateur, onder een speciaal ijzeren sprietje, door naar de dieselpomp zonder verder ergens anders aan vast te zitten.

Rare geluidjes erbij, sja, dat kan van alles wezen. Een suffe motorsteun kan voor “geluid” zorgen, maar niet echt voor “gevoel” in het pedaal, dat kan eigenlijk alleen maar aan de kabel zelf liggen. Van resonanties moet je bij een onbelast draaiende dieselmotor niet gek opkijken.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 08 mei 2006 02:15 AM
  [ # 2 ]

de trilling EN het geluid komen samen dus terug bij 2400rpm.. ik denk zelf de dieselpomp!

Ik ga morgen even kijken of alles netjes vrij ligt (dacht het wel) en anders ga ik is kijken of ik wat zie aan de pomp.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 mei 2006 03:02 AM
  [ # 3 ]
Superdave schreef:

de trilling EN het geluid komen samen dus terug bij 2400rpm.. ik denk zelf de dieselpomp!

Ik ga morgen even kijken of alles netjes vrij ligt (dacht het wel) en anders ga ik is kijken of ik wat zie aan de pomp.

Zodra je een trilling in je gaspedaal voelt kan dat via de buitenmantel komen (ligging v/d mantel) of de binnenmantel. In dat laatste geval kan het probleem eigenlijk alleen in de pomp zelf zitten en vermoed ik niet dat je er iets aan zult zien.

Probeer het geluid eens nader te beschrijven? Is het niet gewoon de hydrauliekpomp die wat reutelt rond dat toerental? Klinkt als zacht gerinkel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

DaanDus
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310

Gepost: 09 mei 2006 04:53 AM
  [ # 4 ]

mijn tzd gaat wiebelen bij 1300 rpm ongeveer.
Dan gaat het blok gewoon liggen kantelen, dus alleen onbelast merk ik het. Gewoon een onbalansje en een resonantie volgens mij. Hij doet het al 35kkm, dus ik maak me er geen zorgen over.

Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen? confused

Profiel  

karel
> 5000 berichten

Gepost: 09 mei 2006 11:23 PM
  [ # 5 ]
DaanDus schreef:

mijn tzd gaat wiebelen bij 1300 rpm ongeveer.
Dan gaat het blok gewoon liggen kantelen, dus alleen onbelast merk ik het. Gewoon een onbalansje en een resonantie volgens mij. Hij doet het al 35kkm, dus ik maak me er geen zorgen over.

Dat is een normaal verschijnsel, het komt door de reactiekracht in het blok door de draaiende krukas etc.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3830

- BX 19 trs
Gepost: 10 mei 2006 12:50 AM
  [ # 6 ]

Hoe het kan weet ik niet, maar het kan zeker ook aan de pomp liggen, heb het met de turbodiesel meegemaak, andere pomp gemonteerd en over was het trillen!

Succes

Emiel

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 10 mei 2006 12:15 PM
  [ # 7 ]

misschien kan het ook aan een versleten motorophanging liggen. bij mijn vorige motor waren alle de rubbers rechts boven, en op het subframe dermate versleten dat de motor bij bepaalde toerentallen begon te dansen en springen. nu is dat allemaal vervangen en de motor ligt stil alsof die niet eens draait.

Alleen door een klein probleem in de ontsteking schud de auto nog wel eens…maar dat alleen bij stationair. verders niet, maar de motor ligt verder wel nog gewoon rustig dan.

Kijk daar eens voor de zekerheid naar dus Idea

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 10 mei 2006 12:19 PM
  [ # 8 ]
vortex schreef:

Alleen door een klein probleem in de ontsteking schud de auto nog wel eens…maar dat alleen bij stationair. verders niet, maar de motor ligt verder wel nog gewoon rustig dan.

Kijk daar eens voor de zekerheid naar dus Idea

Laughing weet iemand waar mijn ontsteking zit Laughing Ik heb een diesel
Nee grapje.

Jongens tot nu toe bedankt voor de tips, me gas kabel lag over de hd pomp.. heb ik even vast gezet aan de accu kabel.. ik ga zo weer lkkr naar school dus ik zal even kijken of het probleem daar al mee opgelost is..

Profiel  

Superdave
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 10 mei 2006 03:05 PM
  [ # 9 ]

De trilling in het pedaal is weg evenals het geluid… de gastgeven gaat iets zwaarder… dus ik ga hem nog wel even verleggen.

Bedankt!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook