2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
ZX Diesel om de Renault 19 te doen vergeten…
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 08 mei 2006 01:47 PM
  [ # 16 ]

-ff off topic jongens, wel weer leuk om ff op het citroen forum weer te zijn. tijdje op het Evil or Very Mad renault Twisted Evil  forum gezeten en ook zeer veel op het hardware.info forum. Is toch anders…-

Ok, weer ontopic….

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 mei 2006 03:19 PM
  [ # 17 ]
david.tb schreef:

Maar ik bedoel eigenlijk, wat zou IK kunnen doen bij zo’n beurt. Vloeistoffen, filters kan ik ook dacht ik. Buiten het feit dat het mij super gezellig lijkt je weer eens te zien is het voor jou niet echt rendabel om voor een hapje Chinees en wat sleutel minuten naar alhier te komen en dan een filtertje, lampje en wat sapjes te verversen.

Dus, een beurt, meer dan sapjes en filters of…?

Bij een diesel heb je wel wat meer werk zoals het brandstof filter, water aftappen.
Eventueel gloeibougies vervangen, dashbord lampjes, etc.
Voor de eerste keer de spanrol en multiriem nakijken en/of preventief vervangen.
Onderhoudsbeurt kan ook hier langs de kade op mijn werk, naast de afvaltank voor olie en andere troep Wink

De D-riem en waterpomp daar pas ik even voor, want dat is gewoon een berg werk waar ik op het moment de tijd en zin niet voor heb.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 08 mei 2006 03:39 PM
  [ # 18 ]

wanneer ik een selectie ZX-en heb gemaakt zal ik die met je doornemen en indien mogelijk gaan we samen een kijkje nemen/stukkie rijden. Jou expertise is nl goud waard. Ik ben ook aan het kijken naar een Ford Escort trouwens, om alle opties open te houden. Is dat erg..?

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 mei 2006 03:46 PM
  [ # 19 ]

Zonder bevooroordeeld over te komen wil ik je wel melden dat een Ford Escort sneller roesten kan dan een oude Citroën! Let vooral op de binnenkant van despatborden.
Ik denk echt dat je beter af bent met een zx, zowel op het gebied van comfort al op degelijkheid van het plaatwerk. (en wellicht op meerdere gebieden…).

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 mei 2006 04:06 PM
  [ # 20 ]

Het heeft ook zijn voordelen, voor onderhoud bel je gewoon een “Escort Service” Laughing

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Profiel  
 
Jepyh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 09-02-2005

Gepost: 08 mei 2006 04:53 PM
  [ # 22 ]

Zeg Sohail,
Je vergeet nog te melden dat er nog een aspirant klant als vanzelf naar je toe kwamen rollen.

Er was namelijk een jongeheer die de strijd aanging met zijn eigen uitersten qua stuurmanskunsten.

Na een wat ongelukkig genomen stoeprand…... (dit kostte hem zijn ophanging, een velg en een gescheurde band rechts voor) .....stak hij op twee wielen rijdend een zijstraat over en mikte zijn 306 op het trottoir (bijna) feilloos tussen een boom en een rijtje coniferen (Nooit geweten dat dit zou passen, het kost je dus je rechterspiegel en krassen rechts van voor tot achter) Hierna ging hij via een parkeerhaventje weer de straat op en kwam hobbeldebobbel bij ons de straat in rijden.
Het vermoeden bestaat dat de plaatselijk maximaal toegestane snelheid (50) door de bestuurder iets naar boven toe werd afgerond. (lengte remspoor is 27 meter)

Sohail, totaal niet onder de indruk van voorgaand tafereel, (wij hebben het dan ook niet direct zien gebeuren, alleen het kabaal gehoord) ging gelijk over op het vaststellen van de hierboven genoemde opgelopen schade.

...........De jongeman keek erg sip….....

Vervolgens deed Sohail de motorkap open van de 306 1.4, en zei droogjes: „Hee, je hebt een lekke koppakking., nou dan komt er nog eens zo en zoveel bij.” Wink

Sohail wist mij ook nog fijntjes te wijzen op het feit dat de combinatie aanwezigheid van een motoragent, en het vervangen van olie op straat niet altijd de meest gelukkige is. Hierop heb ik nog vliegensvlug de bak met afgewerkte olie die onder mijn zx stond achter het tuinhek weten te donderen, en drie scheppen zand uit de zandbak van mijn zoontje over de olieplek op straat gemikt.

(daags erna de meeste oliezooi weggekregen met een borstel en een afwastablet, opgelost in een koffiekan met water)

Overigens dit keer geen chinees gegeten.

Jeroen

ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 08 mei 2006 05:27 PM
  [ # 23 ]

zal je nog sterker vertellen: de helicopter die bij mij dagen bleef hangen? Echt geen landschapsfotografie zoals gemeente Renkum mij wilde laten weten! Parallelweg helemaal op de cm naukeurig aan het screenen… Mooi dat ik alle bakolie en blokolie in de tulpengaard van de buren had geflikkerd! Die vragen zich nog steeds af wat hun kweker fout heeft gedaan Smile

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Jepyh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 09-02-2005

Gepost: 08 mei 2006 05:29 PM
  [ # 24 ]

Dus dit is niet een methode om de beroemde Zwarte tulp te krijgen?

ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 08 mei 2006 05:38 PM
  [ # 25 ]

Zonder bevooroordeeld over te komen wil ik je wel melden dat een Ford Escort sneller roesten kan dan een oude Citroën! Let vooral op de binnenkant van despatborden.
Ik denk echt dat je beter af bent met een zx, zowel op het gebied van comfort al op degelijkheid van het plaatwerk. (en wellicht op meerdere gebieden…).

Ik weet wel zeker dat een escort net zo lang meegaat als een zx. Net zoals bij een Zx en alle andere auto’s zijn er goede en slechte series. De eerste Escorts waren een ramp, echter nog steeds vele malen betrouwbaarder dan de toenmalige BX-en (oei, nu krijg ik gebruikersverhalen over me heen vs de keiharde statistieken) De 2e serie was een ietwat opgelapte 1e en een verbetering in alles. Geen storingen meer behalve in de vroege ZETEC (Yamaha). De Duratorq diesels staan niet bekend om hun duurzaamheid. Vnl. omdat ze weinig verkocht zijn. Het zijn lawaaierige trage diesels. De Escort is een weinig inspirerend model met harde stoelen en dito vering. In die zin ook geen echt alternatief maar mij is wellens verteld dat je een Citroen nooit moet kopen in een rationele bui. Die Escort kun je later altijd weer makkeljk verkopen.Een Escort echter is wel degelijker in elkaar geschroefd dan een Citroen. Ik weet het uit ervaring. De Franse auto’s hadden de meeste rammels en ongein na 2 maand, de Duitse pas als ze echt begonnen te roken. Da’s heel jammer om te constateren als Francofiel maar wel een feit. Een Escort rijdt mij vele malen vermoeiender naar Polen dan een ZX. Een ZX zorgt ervoor dat ik vaker aan het sleutelen ben dan een Escort. Tis maar wat je wilt.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 mei 2006 05:45 PM
  [ # 26 ]
Jepyh schreef:

Vervolgens deed Sohail de motorkap open van de 306 1.4, en zei droogjes: „Hee, je hebt een lekke koppakking., nou dan komt er nog eens zo en zoveel bij.” Wink

Sohail wist mij ook nog fijntjes te wijzen op het feit dat de combinatie aanwezigheid van een motoragent, en het vervangen van olie op straat niet altijd de meest gelukkige is. Hierop heb ik nog vliegensvlug de bak met afgewerkte olie die onder mijn zx stond achter het tuinhek weten te donderen, en drie scheppen zand uit de zandbak van mijn zoontje over de olieplek op straat gemikt.

Heheh, ik zei voordat ik de motorkap open deed, wedden dat de koppakking lek is Laughing

Overigens was de Picasso van je broertje ook prima om de olievlek te maskeren toen jij aan het proefrijden was Razz

Profiel  
 
Jepyh
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 78
Geregistreerd: 09-02-2005

Gepost: 08 mei 2006 05:56 PM
  [ # 27 ]

Inderdaad!
Ach da’s een broederdienstje. Very Happy

Het was overigens een echte autoklusdag zaterdag, er kwam ook nog een nixan Sunny rijdster vragen naar onze mening over de staat van haar voiture (koelvloeistof reservoir met bubbelbadneigingen en een motorcompartimentsprinklerinstallatie)
Advies: sloop.Wat dus ook gebeurd is.

En er kwam een BMW-rijder even met ons kletsen.
Hij vroeg daarbij ook wat wij zo goed vonden aan de zx.
Sohail en ik wijdde uitgebreid uit over de gunstige prijs/kwaliteitverhouding en de heerlijke wegligging.
Toen ik hem zei dat ik met mijn zx zonder veel problemen een nabijgelegen klaverblad neem met zo’n 80 km/h, tegen zijn magere 60 km/h, keek hij nog eens naar de auto en zei: Waarom wil niet iedereen een citroën rijden dan?
Ik zei tegen hem: „dat kan ik beter aan jou vragen, dacht je ook niet?”  Laughing  Laughing

ZX-1,9D avantage ‘92 (RIP)
ZX 1.9D break Tentation ‘97

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 08 mei 2006 08:27 PM
  [ # 28 ]

Ja die BMW rijder had op een gegeven moment niet veel meer te vertellen Laughing

Wat de Escort betreft, ja goed en slechte series, bij Citroen is alles na 1991 gewoon goed, hoewel ik mijn twijvels heb over de BX.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 20 mei 2006 05:53 PM
  [ # 29 ]

Ik heb besloten met mijn budget voorlopig te wachten met de aankoop van een Diesel. De auto’s die binnen mijn budget vallen hebben mijns insziens een te groot risico dat er grote reparaties aankomen gezien leeftijd en km-stand. Ik heb derhalve besloten om na lang en veel zoeken bij een eind ‘92 1.6i Avantage 160d km te gaan kijken waar Distributie,banden,accu en uitlaat reeds van vervangen zijn. Daar moet ik tegen wat klein onderhoud zeker 30d km mee kunnen rijden zonder al te groot risico op grote dure defecten denk ik zo. De 1.6 is een erg betrouwbaar agregaat en de rest van de zx heeft zich inmiddels ook wel bewezen. Deze Avantage heeft geen electrische toeters en bellen welke dus ook niet kapot kunnen gaan en ziet er erg mooi uit. Volgende week, als mijn n8diensten over zijn ga ik kijken en mischien kopen. Nog tips als ik ga kijken?

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 20 mei 2006 05:58 PM
  [ # 30 ]
ZX1.4i schreef:

bij Citroen is alles na 1991 gewoon goed, hoewel ik mijn twijvels heb over de BX.

Geloof dat de XM ook niet uit blonk in betrouwbaarheid tot 1993?
En de laatste BX-en zijn nog ouderwetse Citroens waarbij het comfort de mankementen moet doen vergeten… Lukte niet altijd… De ZX en Xantia daarentegen zijn geloof ik echt de ommezwaai van Citroen geweest qua betrouwbaarheid en storingsgevoeligheid. Ook rammels en loszittende/vallende plastic accesoires zijn bij die modellen vele malen minder en dus ook een stuk interessanter. En een Ford Escort 1.8d rijdt als een krant. Drempels niet te doen! En niet eens zo heel betrouwbaar heb ik reeds vanuit betrouwbare bron vernomen, net als de Astra’s van die tijd.

ZX rules!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook