Ik heb nu een tank gereden met de nieuwe euro van de Shell.
HET KLOPT WAT ZE ZEGGEN!
Voor het eerst heb ik 800km op 1 tank afgelegd met mijn XM, verbruik gemiddeld volgens boordcomputer: 10,00l /100km, zat altijd op 10,8.
Dit met een mix van provinciale weg, stad en autoweg en de laatste 60km met een karretje erachter!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ah dan loop ik in ieder geval niet voor niks in zo’n stom geel t-shirt
Ik hoor inderdaad een hoop positieve berichten terug van klanten.
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Mooi, gaan we ook eens proberen, ik ben benieuwd hoe de TCT hier op reageerd, op V-Power draait hij ook lekker. Total 98 Excellium merk ik niet zoveel van, super 98 van de witte pomp is zachtjes gezegd bagger. Dan haal ik net 1 op 9
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Halen jullie zelf even de offtopic onzin uit dit draadje? Of moet ik jullie even helpen?
ff helpen dan maar… pfff.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Toch maar even testen dan want van sommige benzine haal ik net de 1 op 12 en sommige met gemak 1 op 14
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
bogaard77 schreef:
ff helpen dan maar… pfff.
Idd… pfffffff.
Ontopic:
Het verschil van 10.8 per 100 km of 10 ltr per 100 km op 2 achtereenvolgende tankbeurten is veel te klein om zuiver alleen aan die shell toe te kunnen schrijven. Een fatsoenlijk onderzoek vergt wel wat meer inputdata.
mpostma schreef:bogaard77 schreef:
ff helpen dan maar… pfff.
Idd… pfffffff.
Ontopic:
Het verschil van 10.8 per 100 km of 10 ltr per 100 km op 2 achtereenvolgende tankbeurten is veel te klein om zuiver alleen aan die shell toe te kunnen schrijven. Een fatsoenlijk onderzoek vergt wel wat meer inputdata.
ben ik het helemaal mee eens want heb je veel km inn 1 keer gemaakt en het is deze week ook erg warm enz enz
Ik rij nooit meer dan 740km op een tank ( 8ol) in de zomer en in de winter nog minder ( 650km), nu heb ik voor het eerst 800km gehaald! Als ik die 60km met karretje niet had gehad, dan was ik over de 800 heen gegaan. Mijn gemiddelde verbruik per tank ligt volgens mijn computer altijd op 10,8/100km, lager heb ik nog nooit gehad. Deze tank 10,0/100km, ik wist niet wat ik zag. Morgen maak ik 450km puur snelweg, ben benieuwd waar ik op uit kom.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Zo, zaterdag 450 snelwegkilometers, 130 op de cruise en regelmatig daarboven ( 150) voor inhaalacties: verbruik 9,2l /100km en dat met een V6 automaat.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Is dat spul ook te verkrijgen met een octaangetal van 98 ?
Schijt aan originaliteit.
Mijn tankje is afgetankt met de nieuwe shell euro 95.
Ben benieuwd wat dat spul was takkeduur (verkeerde benzinestation uitgekozen, 1,495!!!!!!!!!!!!!!!!!! per liter)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Mijn tankje is afgetankt met de nieuwe shell euro 95.
Ben benieuwd wat dat spul was takkeduur (verkeerde benzinestation uitgekozen, 1,495!!!!!!!!!!!!!!!!!! per liter)
Tjeetje, ik betaal er hier in het noorden 1,39 voor.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Ds23man schreef:metro2005 schreef:Mijn tankje is afgetankt met de nieuwe shell euro 95.
Ben benieuwd wat dat spul was takkeduur (verkeerde benzinestation uitgekozen, 1,495!!!!!!!!!!!!!!!!!! per liter)Tjeetje, ik betaal er hier in het noorden 1,39 voor.
GRG
De prijzen liggen flink uit elkaar over het algemeen, afhankelijk van de pompstations in de omgeving en de korting die zij geven. De shell adviesprijs ligt vandaag op 1.475 dus je hebt of stiekem toch V-power met korting getankt of ze hanteren niet de adviesprijs….
Trouwens: Euro 95 1.385 bij een shell express in Rotterdam, Molenvliet 14
@LE: 98 is helemaal niet meer bij shell te krijgen. 97 is het hoogste, in de vorm van V-power.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Caroline81 schreef:@LE: 98 is helemaal niet meer bij shell te krijgen. 97 is het hoogste, in de vorm van V-power.
Is dat zo, ik dacht dat V-power gewoon een octaangetal van 95 had. Het wordt in ieder geval door Shell zelf aangeschreven als alternatief voor 95.
Ik wil het overigens niet in de tanks van mijn oude beestjes hebben…
Wat betreft het verbruik, in de winter heeft mijn GS 1 op 7,5 gelopen, bij de laatste tankbeurt zat ze op 1 op 9,5. Hieruit kan je concluderen dat het met de temperatuursschommelingen van dit moment geheel onmogelijk is om een reele meting te doen.
patje74 schreef:Caroline81 schreef:@LE: 98 is helemaal niet meer bij shell te krijgen. 97 is het hoogste, in de vorm van V-power.
Is dat zo, ik dacht dat V-power gewoon een octaangetal van 95 had. Het wordt in ieder geval door Shell zelf aangeschreven als alternatief voor 95.
Het is daarmee nog steeds een prima alternatief voor 95. Een hoger octaangetal is niet schadelijk. Toch vind ik het wel vreemd dat Shell het er niet gewoon expliciet bijzet wat het octaangetal van v-power echt is. Nu blijft het gissen.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:
Het is daarmee nog steeds een prima alternatief voor 95. Een hoger octaangetal is niet schadelijk. Toch vind ik het wel vreemd dat Shell het er niet gewoon expliciet bijzet wat het octaangetal van v-power echt is. Nu blijft het gissen.
www.shell.nl schreef:Shell V-Power is geschikt voor alle auto’s die op Euro 95 benzine rijden.
Hierbij vallen al mijn auto’s af….
Wazig hoor.