2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

De nieuwe Euro van Shell
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 08 mei 2006 08:00 PM
  [ # 16 ]

Normaal gesproken heeft de gemiddelde temperatuur een groot effect heeft op het verbruik. Winter en zomerverbruik scheelt nogal in de regel.
Afgelopen tankbeurt kwam de Xantia zomaar uit op 1: 18,3! Ik wacht eers de volgende tankbeurt af om zeker te zijn. Ik vul vrijwel altijd op de zelfde wijze af, maar diesel kan nogal schuimen, beetje meer ongeduld en het scheelt weer wat. Maar goed ik schiet dus in een keer van 1 op 16,5 maar 1 op 18,3.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 mei 2006 08:04 PM
  [ # 17 ]

Ik had liever gezien dat de bron Shell zelf was…

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 08 mei 2006 08:12 PM
  [ # 18 ]
M&M schreef:

Voor welke auto’s is V-Power geschikt?
V-Power heeft een octaangetal van 97. Alle auto’s die op Euro 95 rijden, kunnen probleemloos overstappen op V-Power. De leeftijd van de auto speelt geen enkele rol. Je hoeft zelfs de tank niet eerst leeg te rijden. Shell V-Power kan ook probleemloos worden gemengd met andere benzines.

Wel komen de positieve eigenschappen van Shell V-Power het beste tot uitdrukking wanneer deze brandstof altijd wordt getankt. Gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen ook probleemloos overschakelen op V-Power. Alleen berijders van oude auto’s waarvoor Superplus als enige brandstof is voorgeschreven dienen eerst hun garage te raadplegen

Bron ...

Er zijn 10tallen bronnen die claimen dat v-power 97 heeft, maar als je op de Shell site zoekt, staat het niet expliciet vermeld. Sterker nog:

shell schreef:

Is Shell V-Power geschikt voor alle voertuigen? Shell V-Power is geschikt voor alle auto’s die Euro 95 of Shell Pura gebruiken. Zelfs gebruikers van Super Plus 98 kunnen in de meeste gevallen probleemloos Shell V-Power tanken. Een beperkt aantal oudere auto’s heeft echter een minimale octaanbehoefte van 98. Indien uw auto een octaanbehoefte heeft van minimaal 98, adviseren wij u Super Plus 98 te blijven gebruiken. Raadpleeg in geval van twijfel uw instructieboekje of uw garage.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 mei 2006 08:15 PM
  [ # 19 ]
M&M schreef:

Wat doet dat er toe , algemeen bekend   Smile  Wink

Zo lust ik er ook nog wel een paar.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 08 mei 2006 08:25 PM
  [ # 20 ]
hogervp schreef:

Afgelopen tankbeurt kwam de Xantia zomaar uit op 1: 18,3!

Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked
Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 08 mei 2006 08:28 PM
  [ # 21 ]
M&M schreef:

Wat maken jullie je druk om het octaangetal ?????

Sommige auto’s (ik noem bijv. de GS) kunnen best kritisch zijn op het oktaangetal. Als je dan benzine tankt met een te laag oktaangetal kan de motor snel gaan pingelen. Regelmatig pingelen (met name met veel toeren) is desastreus voor de motor. Vandaar dat dit wel boeiend is. Toch is het aantal motoren dat perse op 98 moet draaien behoorlijk aan het uitsterven.

Profiel  

Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 08 mei 2006 08:39 PM
  [ # 22 ]

De reden dat er bij V-power geen 97 maar 95 op de pomp staat is dat er een of andere stomme wet is ontwikkeld waardoor dat niet mag. Alleen 95 of 98 mag er staan. In de folders die bij de shell liggen en de voorlichting voor werknemers staat heel duidelijk 97.

Maar voor zover ik weet ging het hier niet over V-power maar over Euro 95. De nieuwe versie waar je zuiniger mee zal rijden en sowieso een mileuvriendelijkere versie omdat de benzine sinds 1 januari aangelengd wordt met biocomponenten.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 08 mei 2006 08:46 PM
  [ # 23 ]
Caroline81 schreef:

In de folders die bij de shell liggen en de voorlichting voor werknemers staat heel duidelijk 97.

Dat is duidelijk. Alleen wel stom dat ze het dan weer niet op de website zetten. Hehe, en nu hou ik op met zeuren Wink

Caroline81 schreef:

Maar voor zover ik weet ging het hier niet over V-power maar over Euro 95. De nieuwe versie waar je zuiniger mee zal rijden en sowieso een mileuvriendelijkere versie omdat de benzine sinds 1 januari aangelengd wordt met biocomponenten.

Gewoon een gefacelifte standaard benzine zal ik maar zeggen. Ongetwijfeld gebrouwen met hogere raffinage standaards (die marketing BS zal wel ergens op gebaseerd zijn) maar t blijft natuurlijk gewoon europeut.

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 mei 2006 09:08 PM
  [ # 24 ]
Marten schreef:

Vandaar dat dit wel boeiend is. Toch is het aantal motoren dat perse op 98 moet draaien behoorlijk aan het uitsterven.

BX 1.9 GTI 16S Wink  Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 08 mei 2006 09:43 PM
  [ # 25 ]
patje74 schreef:
Caroline81 schreef:

@LE: 98 is helemaal niet meer bij shell te krijgen. 97 is het hoogste, in de vorm van V-power.

Is dat zo, ik dacht dat V-power gewoon een octaangetal van 95 had. Het wordt in ieder geval door Shell zelf aangeschreven als alternatief voor 95.

Ik wil het overigens niet in de tanks van mijn oude beestjes hebben…
Wat betreft het verbruik, in de winter heeft mijn GS 1 op 7,5 gelopen, bij de laatste tankbeurt zat ze op 1 op 9,5. Hieruit kan je concluderen dat het met de temperatuursschommelingen van dit moment geheel onmogelijk is om een reele meting te doen.

Nou dat valt wel mee, ik weet wat mijn zomerverbruik was en wat mijn zuinigste waarden zijn geweest, en daar zit nu een duidelijke verbetering in. Ik heb nog nooit meer dan 740km op een tank gereden en nu opeens 800km.

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 mei 2006 09:44 PM
  [ # 26 ]
Ds23man schreef:
patje74 schreef:

....Ik wil het overigens niet in de tanks van mijn oude beestjes hebben…
Wat betreft het verbruik, in de winter heeft mijn GS 1 op 7,5 gelopen, bij de laatste tankbeurt zat ze op 1 op 9,5. Hieruit kan je concluderen dat het met de temperatuursschommelingen van dit moment geheel onmogelijk is om een reele meting te doen.

Nou dat valt wel mee, ik weet wat mijn zomerverbruik was en wat mijn zuinigste waarden zijn geweest, en daar zit nu een duidelijke verbetering in. Ik heb nog nooit meer dan 740km op een tank gereden en nu opeens 800km.

GRG

Een constatering dat het zuiniger is, is nog geen meting.  Wink

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten

Gepost: 08 mei 2006 09:47 PM
  [ # 27 ]
patje74 schreef:
Ds23man schreef:
patje74 schreef:
Caroline81 schreef:

@LE: 98 is helemaal niet meer bij shell te krijgen. 97 is het hoogste, in de vorm van V-power.

Is dat zo, ik dacht dat V-power gewoon een octaangetal van 95 had. Het wordt in ieder geval door Shell zelf aangeschreven als alternatief voor 95.

Ik wil het overigens niet in de tanks van mijn oude beestjes hebben…

GRG

Een constatering dat het zuiniger is, is nog geen meting.  Wink

Nee, maar het scheelt wel in mijn beurs en dat vind ik het belangrijkste!

Trouwens, als ik bij een witte pomp in de buurt tank, haal ik zomers net 700km op een tank.

GRG

GRG

Profiel  

markV624
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 505

Gepost: 08 mei 2006 10:16 PM
  [ # 28 ]

GRG ,

Waar tank jij de nieuwe Euro 95 van Shell voor € 1.39 de liter ?

Groet ,

Mark

enjoy flying Citroën

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten

Gepost: 08 mei 2006 10:26 PM
  [ # 29 ]

Shell express?

heb ik er nu ook inzitten omdat er tot overmaat van ramp geen pomp in de buurt zat met 98… heb er maar een paar liter inzitten…
Durfde niet door te rijden aangezien ik geen controlelampje heb voor het controlelampje van de benzine meter Wink  Laughing

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten

Gepost: 08 mei 2006 11:16 PM
  [ # 30 ]
markV624 schreef:

GRG ,

Waar tank jij de nieuwe Euro 95 van Shell voor € 1.39 de liter ?

Groet ,

Mark

Shell pomp even voorbij Ten Boer

GRG

Profiel  

2 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook