Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
De grote oliemaatschappijen kunnen het dak op met hun beweringen. Ik wil eerst wel eens resultaten zien uit de praktijk van alledag. Het forum zou daar voor kunnen dienen. Mij zie je niet bij een pomp van de grote jongens: veel te duur (sorry Caroline). Tot nu toe heb ik altijd heel zuinig kunnen rijden op die “belabberde” brandstoffen van de goedkope aanbieders. Ik wacht nog even een volgende tankbeurt af om te kijken of ik weer een 1 op 18 heb gescoord met de Xantia, als dat zo is tank ik echt nooit meer bij de dure pomp (tenzij het niet anders kan).
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
hogervp schreef:De grote oliemaatschappijen kunnen het dak op met hun beweringen. Ik wil eerst wel eens resultaten zien uit de praktijk van alledag. Het forum zou daar voor kunnen dienen. Mij zie je niet bij een pomp van de grote jongens: veel te duur (sorry Caroline). Tot nu toe heb ik altijd heel zuinig kunnen rijden op die “belabberde” brandstoffen van de goedkope aanbieders. Ik wacht nog even een volgende tankbeurt af om te kijken of ik weer een 1 op 18 heb gescoord met de Xantia, als dat zo is tank ik echt nooit meer bij de dure pomp (tenzij het niet anders kan).
Patrick
Door de prijsoorlogen hier in het noorden, is de benzine nog zeer betaalbaar. Sterker nog de witte pomp en de Bim in Appingedam zijn duurder dan de Shell in Ten Boer ( 10km afstand).
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En toch ben ik er van overtuigd dat er verschillen in de brandstoffen zitten. Er zal dan ook zeker een kern van waarheid in zitten, alleen kan die bij verschillende motoren wel eens totaal niet merkbaar zijn. Maar een moderne motor die toch al erg efficient omspringt met zijn brandstof zal wellicht beter lopen op zo’n dure borrel.
De werkelijke energie die uit de benzine wordt gehaald is vrij laag. Een verbrandingsmotor heeft best wel een beroerd rendament. Hier valt dus veel te winnen. Aan de motorzijde is er best wel veel verbeterd de laatste jaren, waarom zou er aan de brandstofzijde dan geen verbetering in kunnen komen?
Maar goed, doe mij maar LPG!
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ds23man schreef:
Door de prijsoorlogen hier in het noorden, is de benzine nog zeer betaalbaar. Sterker nog de witte pomp en de Bim in Appingedam zijn duurder dan de Shell in Ten Boer ( 10km afstand).
GRG
Ik hoop voor je dat het zo blijft. Binnenkort zal het hoofdkantoor wel ingrijpen, want zo lang onder de adviesprijs blijven wordt niet vaak getolereerd. Het wordt tijd dat er in NL een grote brandstofaanbieder gaat komen zoals de hypermarchés in F. Die vormen daar zo’n grote partij op de markt dat ze een blijvend lage prijs kunnen aanbieden. United consumers, ANWB of Tango zijn gewoon niet groot genoeg.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
patje74 schreef:
Maar goed, doe mij maar LPG!
zeg dat wel patje en dat voor 43 cent
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
hogervp schreef:Het wordt tijd dat er in NL een grote brandstofaanbieder gaat komen zoals de hypermarchés in F.
Maar die verkopen ook bocht! Het verschil is soms (de kwaliteit is vaak erg wisselend) zelfs te merken met LPG! Ik heb daar eens mijn tank vol gepompt en vanaf dat moment was het 400Km ellende. Op benzine was er geen probleem.
Nadat ik de tank elders weer vol had getankt was het probleem weg.
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mssl schreef:Achterinbouwen LPG:
Investering in een LPG G3 tank is ongeveer 1000euro toch? En wel/niet aan te raden bij de al wat oudere auto’s?
Daarvoor hebben we andere draadjes…
ik ben er heilig van overtuigd dat er verschil in de kwaliteit van brandstof zit! Als ik hier in Zierikzee bij de Agri Pomp ga tanken voor 10ct. minder rij ik zowel met de Xantia, de BX als de Mègane (heb ‘t met alle 3 de auto’s meerdere malen geprobeerd) zo’n 100 tot 150 kilometer minder op een tank. Qua start en loopgedrag heb ik nooit verschil kunnen waarnemen.
De BX 1.4e had er geen last van, totdat ze zijn gestopt met de verkoop van euro 98, op 95 van de Agri pingelde de BX vreselijk, 95 van de texaco was wel te doen…
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
patje74 schreef:hogervp schreef:Het wordt tijd dat er in NL een grote brandstofaanbieder gaat komen zoals de hypermarchés in F.
Maar die verkopen ook bocht! Het verschil is soms (de kwaliteit is vaak erg wisselend) zelfs te merken met LPG! Ik heb daar eens mijn tank vol gepompt en vanaf dat moment was het 400Km ellende. Op benzine was er geen probleem.
Nadat ik de tank elders weer vol had getankt was het probleem weg.
Nou heb ik in mijn hele leven al heel kilometers in Frankrijk doorgebracht en ook heel wat liters diesel/benzine getankt bij de Hypermarchés. ik heb nog nooit problemen ondervonden.
Ik stel voor dat we eens verbruikscijfers gaan bijhouden op het forum, dan kunnen we wat meer statistisch onderbouwen of de verhaaltjes over V-powe/Excellium etc. kloppen.
Patrick
hogervp schreef:Ds23man schreef:
GRG
Ik hoop voor je dat het zo blijft. Binnenkort zal het hoofdkantoor wel ingrijpen, want zo lang onder de adviesprijs blijven wordt niet vaak getolereerd. Het wordt tijd dat er in NL een grote brandstofaanbieder gaat komen zoals de hypermarchés in F. Die vormen daar zo’n grote partij op de markt dat ze een blijvend lage prijs kunnen aanbieden. United consumers, ANWB of Tango zijn gewoon niet groot genoeg.
Patrick
Is al een jaar of 10 aan de gang hier, die oorlog. De pomphouders worden hierin ondersteund door de maatschappijen.
GRG
Lijkt me een goed plan, moet er alleen één iemand zijn die een database opzet waarin wij ons verbruik kunnen posten in een standaardformat. Vrijwilligers??
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ds23man schreef:
Is al een jaar of 10 aan de gang hier, die oorlog. De pomphouders worden hierin ondersteund door de maatschappijen.
GRG
Da’s mooi werk! Iets soortgelijks heb je in de Noordkop, daar zijn een aantal eigen pomphouders actief die al jaren de brandstof ruim onder de advies prijs aan de man brengen. Een ervan is trouwens de Citroën dealer van Debn Helder: Peeman-Slot.
Patrick
voge schreef:ik ben er heilig van overtuigd dat er verschil in de kwaliteit van brandstof zit! Als ik hier in Zierikzee bij de Agri Pomp ga tanken voor 10ct. minder rij ik zowel met de Xantia, de BX als de Mègane (heb ‘t met alle 3 de auto’s meerdere malen geprobeerd) zo’n 100 tot 150 kilometer minder op een tank. Qua start en loopgedrag heb ik nooit verschil kunnen waarnemen.
De BX 1.4e had er geen last van, totdat ze zijn gestopt met de verkoop van euro 98, op 95 van de Agri pingelde de BX vreselijk, 95 van de texaco was wel te doen…
We hebben ook twee Auwdi’s V6en ( bj 96 en 98 ), als ik daar die witte pomp rommel ingooi, lopen ze toch een partij beroerd! Shell is toch wel kwaliteitsspul, dit weekend de Auwdi cabrio uit de stalling gehaald, starten en perfect lopen met twee jaar oude Shell benzine! Donderdag voor de keuring, en we zullen zien wat de 4 gassentest zegt.
GRG
- Ami Super
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
voge schreef:Lijkt me een goed plan, moet er alleen één iemand zijn die een database opzet waarin wij ons verbruik kunnen posten in een standaardformat. Vrijwilligers??
Excel bestandje maken geen probleem. Mooiste zou inderdaad zijn om online bij te houden (zoiets als http://www.autoverbruik.nl/) Ik zie alleen grote afwijkingen op die site, maakt me wat huiverig. Je hebt dan heel veel data nodig en je moet goed schonen voor de hoogste en laagste metingen.
Patrick
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
hogervp schreef:patje74 schreef:hogervp schreef:Het wordt tijd dat er in NL een grote brandstofaanbieder gaat komen zoals de hypermarchés in F.
Maar die verkopen ook bocht! {knip}
Nou heb ik in mijn hele leven al heel kilometers in Frankrijk doorgebracht en ook heel wat liters diesel/benzine getankt bij de Hypermarchés. ik heb nog nooit problemen ondervonden.
{knip}
Ik ben er ook stellig van overtuigd dat de ene motor er meer vanlaat merken dan de andere.
In dat geval hebben we saampjes gelijk.