Vorig jaar december BX 1.9 TZI 1994 LPG gekocht. Motor loopt prachtig, maar start soms moeilijk. Er is vervangen: bougies, bougiekabels, bobinekabel, bobine, kabelboom, computer, ontstekingsmodule, sensor voor ontsteking bij vliegwiel, (roest van vliegwiel gehaald). Start inmiddels beter, ook op benzine nu, maar start bijna nooit in 1 keer. Winter komt er aan, dus ik maak me een beetje zorgen. Heeft iemand vergelijkbare problemen gehad met deze 1.9 motor van PSA en Heeft iemand een idee wat de oorzaak nu toch zou kunnen zijn? Hoor graag. Alvast bedankt.
Ik zie dat er zo’n beetje alles aan is gedaan v.w.b. de electrische installatie…...maar heb je ook gedacht aan de LPG-installatie ??
Die zal ook wel 10 jaar oud zijn (indien hij er vanaf nieuw inzit tenminste).....dus zou je eens naar een LPG-specialist kunnen rijden….en het laten testen.
BX TZI
Bedankt voor je antwoord. Het zit ‘m niet in de LPG installatie. Ook dat is bekeken. Probleem is ook hetzelfde op benzine. Het blijft een raadsel. Het is mijn vierde BX, maar de eerste met echt problemen in de elektronica.
hallo bxwendy,
haal de luchtinlaat er eens af (twee moertje) en giet een scheutje benzine in de monopint “module” ,doe de luchtinlaat er weer op start de auto gelijk. ik vermoed dat ie nu wel goed start want ook de meeste lpg systemen starten eerst fff op benzine.
zo ja,...........dan koude start probleem…bekijk en meet de water temp. sensor eens.
p.s. ik ga er van uit dat hij eenmaal warm,..... perfect loopt
citroen23
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Laat de ecu uitlezen bij de specialist of de dealer en ga daarna op onderzoek of laat hier de uitslag weten welke foutmeldingen er waren.
Het lijkt nu net alsof alles zo’n beetje klakkeloos vervangen wordt.
Eerst goed diagnosticeren daarna pas gaan vervangen.