Nou, het allereerste probleem van mijn 16V kondigd zich aan:
Net even een lampjes check gedaan en daarbij viel me op dat mijn rechterdimlicht achter en vermoedelijk ook mijn rechter remlicht out of order zijn. Ik heb de lampjes en de zekering(F11) vervangen maar het probleem is er nog steeds. Wat doe ik hier aan?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Rammel maar eens met de stekker achter de unit of spuit hem in met wd-40…...hielp bij mij in elk geval.
Mocht je een trekhaak hebben zijn de verbindingen de eerste verdachte.
ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer
Ik heb geen trekhaak dus ik kruip er zo wel ingewapend met een busje contactspray en of wd40
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Kijk vooral ook naar het linkerachterlicht. Van daaruit gaat een platte kabel naar het andere achterlicht. Als die kabel slecht contact maakt in de aansluiting links, werkt rechts ook niet meer
Trouwens: geen trekhaak? Benieuwd hoe dat er uitziet, een BX zonder trekhaak
Harm schreef:Kijk vooral ook naar het linkerachterlicht. Van daaruit gaat een platte kabel naar het andere achterlicht. Als die kabel slecht contact maakt in de aansluiting links, werkt rechts ook niet meer
Best wel vaak fikt er ook een tweetal pootjes weg in die stekker; goed schoonkrabben (schroevendraaier oid) en met kopervet terugduwen.
Ich bin ein Breaker
Harm schreef:Kijk vooral ook naar het linkerachterlicht. Van daaruit gaat een platte kabel naar het andere achterlicht. Als die kabel slecht contact maakt in de aansluiting links, werkt rechts ook niet meer
Trouwens: geen trekhaak? Benieuwd hoe dat er uitziet, een BX zonder trekhaak
kan je donderdag zien! ik schrok er eerst een beetje van maar ik heb ècht geen trekhaak onder de 16V. onder de 8V gelukkig wel
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
kan je donderdag zien! ik schrok er eerst een beetje van maar ik heb ècht geen trekhaak onder de 16V. onder de 8V gelukkig wel
Gaaf zeg! ik denk dat ik ‘m ook maar onder de GTi uitschroef, vind ‘t geen gezicht… de TZD heeft een duitse trekhaak die stukken eleganter is
mm, zal ik bij de advertentie zetten:
GEEN TREKHAAK!
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Probleem opgelost!
Bedacht me vanmiddag ineens dat ik in het linker unit preventief lampjes heb vervangen, waarschijnlijk heb ik toen bij het linkerunit per ongeluk de groene stekker er half uit getrokken.
De gouden tip kwam eigenlijk van Harm die meldde dat de verlichting rechts afgetakt wordt vanaf links.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
handige contructie, die alleen vaak nogal eens wil weigeren door de foutieve, goedkope constructie
maar ja, dat is nou typisch frans
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Tsja, het kabeltje is nogal kort(wat een pluspunt is omdat je geen overbodige bedrading hebt wat weer stuk kan gaan ) maar bij het loshalen van je unit trek je al gauw een stekker eruit…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Tsja, het kabeltje is nogal kort(wat een pluspunt is omdat je geen overbodige bedrading hebt wat weer stuk kan gaan ) maar bij het loshalen van je unit trek je al gauw een stekker eruit…
Er hoort een kunststof lipje op te zitten om het uitvallen van de kabel tegen te gaan. Maar dat heb ik tot nu toe ook pas 1x in het echt gezien, zo broos is het….
Ich bin ein Breaker