Het word steeds gekker, was er eerder niet al iemand die een Nissan wilde ruilen tegen een Xantia :
Volgens mij word de Xantia steeds populairder
Wie zou zijn auto wel willen ruilen voor een Italliaanse Roestbak
‘t valt me bij mij op de afdeling op (veel autofanaten natuurlijk, vanwege de automotive-achtergrond = autobanden) dat er twee kampen zijn:
een groep Alfisten (1x 156, 1x 156 SW, 1x 75 TS, 1x Fiat Coupe Turbo)
en een groep Citrofielen (1x Saxo VTS, 1x C5, 1x Xsara, 1x C3 XTR)
als die twee werelden samengaan, kan er iets leuks ontstaan…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
moet ik dat nog uitleggen ops:
R&D bij een grote bandenfirma in het oosten des lands…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Op de een of andere manier heb ik toch de indruk dat citrofielen eerder in een Italiaan zouden stappen dan in een (bijv.) Volkswagen Golf. Zo heb ik een collega, een notoire Opelrijder die citroen werkelijk @#$%^-bakken vindt. Uiteraard nadat ik hem het bloed onder zijn nagels vandaan heb gehaald vanwege zijn voorkeur voor Opel…(hehhehheh..!!)
Ik denk het ook…. al trekt alfa me echt TOTAAL NIET :4
ALFA ROMEO = Alleen Lastige Flut Auto’s Roetsen Onder Meest Eenvoudige Omstandigheden
OPEL = Oud, Primitief En Lelijk
ken je die van Citroen ook?
CITROEN = Claxon Indrukken Terwijl Roestig Onderstel Even Nivelleert.
oftewel:
toeteren terwijl je hydraulisch systeem onder druk komt!
CITROEN= Carrosserie Is Treurig Roest Op Elke Naad die hebben we ook nog…... en zo kan ik over andere merken nog wel een boekje opendoen maar Citroën Rullezzz….. :17
LADA: Laat Anderen Duwen Aub
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Zo’n Alfa 155 is trouwens best een kek karretje. Ruim, betrouwbaar (jawel), comfortabel, zeer goede rijeigenschappen, netjes afgewerkt, mooi interieur, gave motoren (boxer! Lekker origineel, had Citroën dat vroeger ook niet ). Lijkt erg op Xantia, alleen dan wat sportiever.
Ja, maar die lekkere boxer motoren hebben wel een mooi verbruik van 1 op 10…... thanx anyway !
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
gti_styling84 schreef:Ja, maar die lekkere boxer motoren hebben wel een mooi verbruik van 1 op 10…... thanx anyway !
Ik denk dat een 155 zuiniger is dan een Xantia:
type vermogen verbruik gewicht
Xantia 1.8 103 8.2 1176
Xantia 2.0 122 8.6 1290
155 1.7 116 8.1 1220
155 1.8 129 8.3 1250
155 2.0 143 8.0 1273
ik hou het wel bij m’n bx 1.4 lekker zuinig
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Uuh.. had de 155 niet gewoon lijnmotoren (Twin Spark, dat wel)? Die boxers lagen volgens mij alleen in de Alfasud, de 133 en de 145/ 146 (1e serie)....
Overigens is er niks mis met een 155 hoor. Alleen jammer dat het een sedan is. Lekker ruim, maar wat beperkt in gebruiksmogelijkheden. En geen hydraupneumatique… Die 5e deur van m’n BX komt regelmatig goed van pas.
Tip voor wie houdt van hitsige Italianen: de 155 met V6 motor. Die klinkt zooooo lekker!!!... :6
gti_styling84 schreef:ALFA ROMEO = Alleen Lastige Flut Auto’s Roetsen Onder Meest Eenvoudige Omstandigheden
Roetsende Alfa’s? Ik dacht dat ze toch vrij goed op de weg liggen..
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
:humping ... zwijmel… :whoohoo