Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:Heeft de clubchop van de Nederlandse DS club geen TEXTAR blokken ???
Ik weet het niet , want ben al een hele tijd geen lid meer . ( geen DS )
Gewone dingen haal ik bij de plaatselijke autochop , ben daar al jaren klant en zij kunnen heel veel voor mij bestellen , ook TEXTAR remblokken .
Voor de SM is het niet altijd makkelijk aan onderdelen raken , hier wat , daar wat , sommige dingen kunnen van een DS dienen .
Anders via de Nederlandse SM club in het magazijn van de Franse club .Walter
weet ‘t niet ik ben nog maar net lid geworden van de ID/DS club in Nederland! ik heb vandaag pas bevestiging gekregen van mischa dat ik uiteindelijk ingeschreven ben. is die shop van de DS club ver in Nederland? of hebben ze verschillende afdelingen??
Het club magazijn
routebeschrijving
Magazijn algemeen | Onderdelen | Nieuws
Vanaf de richtingen ’s-Hertogenbosch en Utrecht neemt u op de A2 de afslag Nieuwegein Zuid, in beide gevallen aan het einde van de afrit linksaf. Vervolgens de weg blijven volgen tot aan de afslag Tull en ’t Waal, hier rechtsaf. U rijdt dan op de Graaf Florisweg en vervolgt deze (brug en kruispunt oversteken) tot over de Prinses Beatrixsluis. Na de sluis een scherpe bocht naar rechts en iets verder linksaf (de dijk af), naar Tull en ’t Waal (is aangegeven). U bent dan bestemmingsverkeer! De Achterweg gaat na het dorp Tull en ’t Waal over in de Waalseweg. Aan de rechterkant vindt u het clubmagazijn, ter hoogte van het verkeersbord ‘einde alle verboden’, op nummer 37 (de inrit ligt tegenover nummer 32). U herkent de lokatie aan de gestalde caravans en de Citroën logo’s achter de ramen.
Clubmagazijn
Waalseweg t.o. nummer 32,
Tull en ‘t Waal (Gemeente Houten).
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Koop textars! ik heb nu textar in de SM en dat remt een stuk beter dan de immitatie! ECHTER, textar houdt op met remblokken maken! dus er snel bij zijn is geboden!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bogaard77 schreef:Koop textars! ik heb nu textar in de SM en dat remt een stuk beter dan de immitatie! ECHTER, textar houdt op met remblokken maken! dus er snel bij zijn is geboden!
ik heb nu TEXTARS maar kan ze nog niet vervangen want ik zit met een lek onderaan de radiator en die lekt net op de remklauw!! nu weet ik waarom mijn zuiger vast kwam te zitten!! ik vermoed dat de radiateur moet vervangen worden zeker?? ik heb gezien dat ze er hebben bij de ID/DS club (heb vandaag mijn lidkaart gekregen)! maar er staan geen prijzen bij enkel borg = € 90! ik heb een radiateur nodig voor een DS 21 IE pallas met zo ‘n expantievaatje bovenaan op de motor!! of zijn er andere oplossingen? ik ben geen voorstander van die potjes om lekken te dichten!! en waar zit in mijn geval de thermostaat?? in de pomp of in de slang??
Neem een 3 rijen radiateur, koelt beter.
Een 3rijen radiator is veel effectiever, zeker voor een IE model.
Hoe kan je radiator onderaan lekken op je remklauw ? Bedoel je dan aan de rechter kant,vanachter je stuur gezien ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 25611
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Yep dat bedoelt ie. Meestal is het kraantje aan de zijkant de boosdoener. probeer dat voorzichtig met een tand dichter te draaien. Overigens hoort er bij hete motor een beetje uit e komen. Er hoort origineel een slang aan die het overtollige water naar onder je motorbeplating leidt zodat je schijf droog blijft.
Je thermostaat zit of in je slang of in je waterpomphuis. Bij de IE waarschijnlijk in het huis.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thermostaat zal bij een DX5 motor wel net als bij mij in het begin van de slang zitten, als ik mij goed herinner op de kop van het blok naast de waterpomp. Maar omdat de dame van mij niet naast de deur staat, kan ik het nu niet precies nagaan.
Maar die thermostaat is te vinden!
Suc6
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als er op de slang die van de bovenkant van de radiator komt aan de zijde van het motorblok twee klemmen boven elkaar zitten zit de thermostaat in de slang .
Zit er daar maar één klem , zit hij in het aluminium huis .
Hij kan dan wel goed vastgeoxideerd zijn , kruipolie en wat geduld zijn dan aan te bevelen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
en dat allemaal bij een ‘perfecte’ DS voor €9500…...........................
Sorry hoor maar mijns inziens een typisch geval van liefde maakt blind en dus moet er (te duur) gekocht worden
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PHoskam schreef:en dat allemaal bij een ‘perfecte’ DS voor €9500…...........................
Sorry hoor maar mijns inziens een typisch geval van liefde maakt blind en dus moet er (te duur) gekocht worden
heeft gewoon te lang stil gestaan en heb er dan onmiddelijk bijna 400 km mee moeten rijden!! de vorige eigenaar heeft hem 4 jaar gehad en amper 1800 km mee gereden!! den uwe is precies toch ook niet zo probleemloos heb ik gehoord van carlesdegaule21 o.a. de versnellingsbak!! dat vind ik veel ergere stukken om te vervangen dan een radiatortje hoor!! er zit nl een rotte plek in de radiator onderaan,nochtans zit er niks van vuil in de leidingen en ook niet in de radiator!! hij ziet er kraaknet uit vanbinnen even als de slangen! en er werd door mij ook nergens gezegd dat hij perfect is hoor!! aan zo ‘n wagens heb je altijd wel wat werk.
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Voor 9500 euro kun je een perfecte ds kopen , of een goedkopere minder prefecte, die je vervolgens vor een aantal duizend euro perfect maakt.
Met mijn ds 21 heb ik 2 jaar dagelijks gereden en inmiddels heeft remco hem ook weer 2 jaar, denk dat er in die tussentijd een 35000km mee is gereden, dus vwb dat versnellingsbaklager, das niet echt reeel om dat met de jouwe te vergelijken, rijd er eerst ook eens 4 jaar mee en kijk dan eens hoe het ervoor staat.
Als die auto daadwerkelijk zo lang heeft stilgestaan en zeer weing heeft gereden, dan moet je als verkoper eerst zorgen dat alles in orde is alvorens hem voor de hoofdprijs te willen verkopen.
Ik vroeg voor mijn ds 21 toen iets van 6500 euro geloof ik en ik kan je vertellen dat ie mij aardig wat meer heeft gekost.
Ik vind dat er aan jouw ds21 veel teveel makeert voor het bedrag wat je ervoor neer hebt geteld, er had zeker een 4000 af gekund.
Heb je er al over gedacht om de oude eigenaar eens aan zijn jas te trekken, hij kan je mijns inziens wel wat tegemoet komen in de kosten, lijkt me niet meer dan reeel, want nogmaals voor een (vraag)prijs van 9500 euro moet je een perfecte ds kunnen hebben, ik denk dus dat je een beete gepiepeld bent en de oude eigenaar in zijn vuistje lacht.
Was de auto overigens getaxeerd ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ik ben vandaag begonnen aan mijn herstellings werken waarvan ik foto’s heb genomen o.a. het demonteren van de radiator en het vervangen van de remblokken en de ruitenwisserarmpjes die niet in RVS waren!!
ziehier wat foto’s met uitleg:
ziehier mijn dame na demontage van de luchttunnel en de radiator.is eigenlijk niks in zich zelf om uit te voeren! je ziet ook de nieuwe TEXTAR’s die ik er ondertussen al ingeplaatst heb.
Hier zie je duidelijk de aangetaste kant van de remblokjes waar er koelvloeistof op gelekt is. die van de andere kant zijn nog als nieuw
Mijn ruitenwisserarmpjes + wissers die ik vervangen heb door RVS exemplaren
ziehier de dader van al de schade aan mijn rechter remklauw! de zuigers werken weer als voorheen en de nieuwe blokjes zijn geplaatst! je ziet ook duidelijk de lekkage op de bodemplaat van de radiator.
hier zie je duidelijk de rotte plek tussen de bodemplaat en het radiatorhuis.
mijn luchttunnel is ook aan vervanging toe hij scheurde gewoon door bij demontage!
dit is de centrifugaalregelaar geloof ik toch met 2 ontluchtingsnippels??
en als ik het niet verkeerd voor heb is dit de vooraadbol met daarachter de hogedrukregelaar waarop een boutje van 12 mm zit ter ontluchting van het hydraulisch circuit??
hier zie je hoe netjes het onderste gedeelte van het koelcircuit er nog uit ziet en de mooie groene kleur van de koelvloeistof.
hier de bovenkant van het koelcircuit,ook heel netjes en geen thermostaat te vinden hier! zit die dan verder in die darm,in het pomphuis??
ziezo! ik had voorheen nog nooit aan een wagen gesleuteld en je ziet wat ik als leek nu al verwezenlijkt heb!! zo moeilijk is het ook nog niet,alhoewel er wel moeilijkere werken zullen zijn aan een DS,dan remblokken vervangen en een radiator uitbouwen
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
waar je bij de foto aangeeft hogedrukpmp daar moet staan : centrifugaalregelaar en bij voorraadbol met centrifugaalregelaar moet staan: voorraadbol met hogedrukregelaar.
verder goed bezig !
thermostaat zit normaal in het andere einde van die bovenste slang
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
PHoskam schreef:Voor 9500 euro kun je een perfecte ds kopen , of een goedkopere minder prefecte, die je vervolgens vor een aantal duizend euro perfect maakt.
Met mijn ds 21 heb ik 2 jaar dagelijks gereden en inmiddels heeft remco hem ook weer 2 jaar, denk dat er in die tussentijd een 35000km mee is gereden, dus vwb dat versnellingsbaklager, das niet echt reeel om dat met de jouwe te vergelijken, rijd er eerst ook eens 4 jaar mee en kijk dan eens hoe het ervoor staat.
Als die auto daadwerkelijk zo lang heeft stilgestaan en zeer weing heeft gereden, dan moet je als verkoper eerst zorgen dat alles in orde is alvorens hem voor de hoofdprijs te willen verkopen.
Ik vroeg voor mijn ds 21 toen iets van 6500 euro geloof ik en ik kan je vertellen dat ie mij aardig wat meer heeft gekost.Ik vind dat er aan jouw ds21 veel teveel makeert voor het bedrag wat je ervoor neer hebt geteld, er had zeker een 4000 af gekund.
Heb je er al over gedacht om de oude eigenaar eens aan zijn jas te trekken, hij kan je mijns inziens wel wat tegemoet komen in de kosten, lijkt me niet meer dan reeel, want nogmaals voor een (vraag)prijs van 9500 euro moet je een perfecte ds kunnen hebben, ik denk dus dat je een beete gepiepeld bent en de oude eigenaar in zijn vuistje lacht.
Was de auto overigens getaxeerd ?
jazeker!! ik heb het taxatierapport erbij gekregen en hij staat getaxeerd op € 11344,51 met foto’s en al erbij!!