Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Het enige nadeel was het ophoesten van het bedrag. Maar dat weegt niet op tegen de voordelen die we er van hopen te krijgen. Zoals gezegd kunnen we er weer een paar jaar tegen aan met een fatsoenlijke en erg prettige auto. Ik vind het persoonlijk ook wel een prettig gevoel om de komende paar duizend kilometers zorgeloos te rijden. Een auto noet je kunnen vertrouwen. Ik weet nu dat het goed voor elkaar is.
Als we naar de dealer waren gegaan waren we in ieder geval meer Eurie’s kwijt geweest en was de auto waarschijnlijk ook niet de zelfde dag klaar geweest.
Dus al met al een dikke plus voor Lubbers.
My other car is a broomstick.
Nou de Xantia is 2 dagen in het ziekenhuis geweest en dit is ermee gedaan:
-Grote beurt
-Apk met roetmeting
-Distributieriem incl. spanner vervangen
-Multi-riem incl. spanner vervangen
-Waterpomp vervangen
-Remblokken incl. remschijven vervangen
-Remblokken achter vervangen
-Remslangen voor vervangen
-Nokkenas en krukaskeerring vervangen ivm olielekkage
-Kleppendekselpakking vervangen ivm lekkage
-Vacuumpomppakking vervangen
-Achterruitenwisser vervangen
-HD-bol vervangen
Dit bij elkaar heeft mij gekost: ......................................................................................................................................... 1482,73 euro :klunck
Xantia 1.9 TD Break
Ralph schreef:Vacuumpomppakking vervangen
Sinds wanneer zit er een vacuumpomp op een Xantia?????
Het enige wat ik me kan voorstellen is t.b.v. de EGR, zit er op de TD dan een EGR???
ja
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
oke, dan heb ik dus niks te klagen Maar nu weet ook jij zeker dat je voorlopig geen heftige problemen hoeft te verwachten.
My other car is a broomstick.
voge schreef:ja
ehm ja waarop? dat er een EGR op een TD zit???
ZX1.4i schreef:voge schreef:ja
ehm ja waarop? dat er een EGR op een TD zit???
Daar was mijn ja voor bedoeld… In ieder geval zit er wel zo’n ding op mijn TD…
voge schreef:Daar was mijn ja voor bedoeld… In ieder geval zit er wel zo’n ding op mijn TD…
Heeft iemand dan al eens gekeken naar de prestaties/verbruik met afgekoppelde EGR :
Vanmiddag maar eens een afspraak gemaakt om op 30 mei maar eens een zak geld bij Lubbers achter te laten…...
Maar van mij wordt het een klein beurtje.
Heb alle vertrouwen in de afleveringsbeurt van (Re)Nard.
ik heb nog niet getest wat het scheelt als ik de EGR eraf haal…
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
voge schreef:ik heb nog niet getest wat het scheelt als ik de EGR eraf haal…
In het ZX draadje is hier over gesproken. Ik heb niet zo paraat welke.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Er zijn wel meer draadje waar is gesproken over de functie en het afkoppelen van de EGR, zonder nu daarop weer in te gaan. De eigenaar van de betreffende ZX1.9D is zeer positief, zowel over het iets toegenomen koppel bij lage snelheid als het verbruik.
Verder hoopt er zich geen troep meer op in het inlaat spruitstuk, daar kwam nogal wat bagger uit bij die ZX. Wuppo heeft laatst een Berlingo 1.9D gefixt met startproblemen, inlaat zat vol met roet door de EGR. Schoongemaakt, EGR afgekoppeld, en de motor draait nu als een zonnetje
Grappig om te weten, in de Revue Technique staat niets over een EGR bij een type 1a/b, maar wel in het gedeelte van de type 2, de tekeningen zijn min of meer origineel van Citroen.
Dit is mijn motorruimte
En op deze foto is ook wel wat EGR troep te zien.
Toch?
Dit is je brandstofpomp, dat ding wat erop zit, hoe heet dat ook het alweer???
Zorgt voor extra brandstof inspuiting, aan de hand van de druk in het inlaat/turbo traject, volgens mij??
De EGR is te herkennen aan een over het algemeen glimmend (geribbeld) buisje dat in het midden van het inlaatspruitstuk gekoppeld zit. Maar bij jouw zie ik rechts (bakzijde) van het kleppendeksel een vacuum pomp, normaal gezien is deze bij een diesel voor de rembekrachtiger, maar die heb je niet bij een Xantia. Daarnaast kan deze gebruikt worden voor het bedienen van de EGR, kijk eens waar de dunne slang die eraan zit heen gaat.
Het kan ook zijn, dat deze pomp er speciaal voor een cruisecontrol erop zit of dat de motor ooit vervangen is door een exemplaar uit een niet HP-Citroen of Peugeot.
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
dat ding wat erop zit, hoe heet dat ook het alweer???
potentiemeter bedoel je?
Jeroen