voorontsteking DY3 motor
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 04 mei 2006 12:56 AM

Kent iemand deze waarden voor dit type motor ?

Naar ik heb gelezen op soortgelijke discussies zou dit moeten werken indien er een overeenstemmende verdeler inzit.
Zoniet de lampjesmethode toepassen ? Volgens revue technique : met motor draaien totdat rotor op 1e cylinder staat, vervolgens boor van 6….  is voor motor na 1971 blijkbaar zuiger boven - einde compressie = DP
Nu de nul graden op poulie aanduiden.
Testlampje condensator- asje eruit - contact op - verdeler in horlogezin draaien en langzaam terug tot lampje brandt. Op dit moment staan de contactpunten open. Vastdraaien. Vervolgens met stroboscooplamp afwerken. Klopt dit zo’n beetje ? Confused

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2006 12:24 PM
  [ # 1 ]

Ja klopt helemaal.  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 04 mei 2006 04:47 PM
  [ # 2 ]
bogaard77 schreef:

Ja klopt helemaal.  Cool

En rond de hoeveel graden zou de DY3 ergens hangen ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2006 05:07 PM
  [ # 3 ]

Tussen de 11 en 13 bij 2000 toeren

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 10 mei 2006 12:38 AM
  [ # 4 ]
bogaard77 schreef:

Tussen de 11 en 13 bij 2000 toeren

Heb in Utrecht een werkplaatshandboek gekocht en volgens dit naslagwerk zou ik op 8° moeten stellen. Hebben we gedaan (van 12 naar 8 ) maar ik werk weinig verschil wat eigenlijk toch vreemd is ?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2006 12:11 PM
  [ # 5 ]

Het boek heeft gelijk. Is de verdeler in goede staat? geen lagerspeling? Het vervroegings systeempje netjes gangbaar ? dwell angle goed gesteld?
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 10 mei 2006 04:32 PM
  [ # 6 ]

Alles in principe in orde. Speling op lagers ? Bedoel je van krukas ? Weten we uiteraard niet, of is dit te controleren ?. Correcte hoek Het is de orginele DY 010 ontsteking. Verder alles volgens boekje afgesteld. Wel heb ik nauwelijks of geen toerentalverhoging bij het openen van de choke. Heb ik hier iets verkeerd gedaan ? Slaat wel onmiddellijk aan zowel koud als warm. Schroef eerste gasklep gesteld met 3,8 mm speling tussen schroef een aanslag bij gesloten gasklep (geopende choke) en tweede gasklep 1,5 slag bijdraaien na de aanslag met klep. Verbranding is zo goed als optimaal (+/- 1090 y) Co en Co2 waarden ook Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 10 mei 2006 04:36 PM
  [ # 7 ]

Axiale speling van het asje waar je rotor op zit.
Je choke zet eerst je lucht toevoer dicht en daarna trekt ie het gas open. Dat stangetje kan je een beetje bijbuigen zodat het opentrekken eerder gaat.

Als je CO mooi laag is en hij loopt mooi zou ik er niks aan doen!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 14 mei 2006 01:50 AM
  [ # 8 ]

ConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfusedConfused:
Voor de carburatorafstelling toch maar even bij de specialist geweest ipv van de moderne dealer. Wat blijkt : DY3 met 28° voorontsteking op de krukas - 8° op merkteken ? Fout mijnheer. Maar het originele handboek zegt toch….. Niks mee te maken. Asje erin (Auw wat is alles heet) Schroevedraaier op 1é zuiger : BDP.  De 12° van het vliegwiel niet meer in rekening brengen voor de motor na 1971. Dus 14° bij 2000 toeren. Carbutrator stond voor geen meter goed. Niet zo simpel bij een halfautomaat met een stationair en versneld toerental. Een uurtje later en 25 euro lichter reed ik naar huis in een DS die nu beduidend beter in z’n vel zat. Dinsdag naar de invoerkeuring. Hopelijk gaat dit keer alles goed…..

Profiel  
 
Marten
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 912
Geregistreerd: 18-02-2005

Gepost: 14 mei 2006 10:34 AM
  [ # 9 ]

Carburatorafstelling Confused:
Je bedoeld de afstelling van het onstekingstijdstip met het ontstekingshuis.  Cool

Profiel  
 
xm_addict
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 195
Geregistreerd: 19-01-2006

Gepost: 15 mei 2006 04:26 PM
  [ # 10 ]
Marten schreef:

Carburatorafstelling Confused:
Je bedoeld de afstelling van het onstekingstijdstip met het ontstekingshuis.  Cool

Ik ging voor de carburateur, maar na discussie bleek de voorontsteking ook niet goed te staan, vandaar dat beide aangepast werden.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2006 05:22 PM
  [ # 11 ]

Ok, zat ik er 1 graad naast…  Cool  Laughing

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook