Na een koude start gebeurt het regelmatig dat de motor afslaat, meestal bij afremmen voor een stoplicht of kruising. Daarna moet ik heel lang starten voordat hij weer aanslaat. Dit komt alleen voor als de motor nog koud is, zodra de motor boven 60 graden is slaat hij niet meer af. Ik heb al Wynns injectiereiniger geprobeerd en de garage heeft de motor met een soortgelijk spul flink laten draaien, maar het mag niet baten. Het toerental fluctueert niet, dus het lijkt me niet de stappenmotor.
Nogmaals, boven 60 graden slaat de motor nooit af.
iemand suggesties?
Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943
De computer is pas uitgelezen en daar was niks bijzonders op te zien. Het lijkt wel of de Choke niet werkt, maar met de electronica van tegenwoordig kun je je choke natuurlijk niet meer zelf aanzetten…
Re: Afslaan koude motor 1.8 16v
Jako schreef:Na een koude start gebeurt het regelmatig dat de motor afslaat, meestal bij afremmen voor een stoplicht of kruising. Daarna moet ik heel lang starten voordat hij weer aanslaat. Dit komt alleen voor als de motor nog koud is, zodra de motor boven 60 graden is slaat hij niet meer af. Ik heb al Wynns injectiereiniger geprobeerd en de garage heeft de motor met een soortgelijk spul flink laten draaien, maar het mag niet baten. Het toerental fluctueert niet, dus het lijkt me niet de stappenmotor.
Nogmaals, boven 60 graden slaat de motor nooit af.
iemand suggesties?
Herken het verschijnsel, had mijn 1.8i 16V ook regelmatig last van.
Dat is een van de redenen dat ik hem versneld heb ingeruild.
Het probleem ontstond bij mij nadat de computer vervangen was, omdat de computer de pincode niet meer accepteerde.
Overigens denk ik achteraf gezien dat het vervangen van de computer niet nodig was geweest, want het lijkt er op dat er meer problemen waren, daar de dealer een bypass kabel na de vervanging onder de motorkap had gemaakt.
Iets zegt mij dat de kabelboom van die Xantia gewoon rot was. Stond op het Xantia forum ook al een vergelijkbaar draadje over (Ruzie met de bekende pincode)
Zie vooral een van de laatste postings in die draad; jammer dat toen de computer in mijn Xantia al vervangen was; anders was het zeker het proberen waard geweest om de kabelboom te laten vervangen.
Reizen zoals met een ICE maar dan op asfalt.
Dank voor jullie tips, ik zal ze onthouden voor als het weer kouder wordt in het najaar.
De laatste maand, nu het buiten warmer is, slaat hij nooit meer af.
Mijn excuses voor de wat late reaktie, maar soms rijd ik twee weken niet, dus duurt het even voordat ik meerdere keren getest heb.
het was de temperatuursensor voor de inspuiting,
nu zie ik de toeren mooi teruglopen als de motor warmer wordt, eerst kwam hij stationair niet boven de 800 en sloeg hij dus af als hij koud was.
het heeft even geduurd, maar ik ben blij!