Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Voorruiten
Off topic, maar in dezelfde sfeer.
October 1989. Mijn nagelnieuwe XM heeft precies 50km op de teller.
Mijn vrouw en ik besluiten een dagje naar de Belgische kust te rijden.
Ergens ter hoogte van Gent steen in de voorruit, ster met een 30 cm lange barst
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Achterstallige Vragen
Beste Citroenisten / Citroefielen,
De laatste weken werden er direct en indirect een aantal vragen gesteld ivm mijn C6 RP. Was weer een tijdje onbeschikbaar wegens werk, maar hierbij een antwoord:
@ Ronama: De kleur RP van Uw link is idd een betere weergave van de realiteit
@c5breakhdi: die spleet is idd reëel en is nodig om de spoler te laten kantelen. Het is evenwel zo dat je die spleet maar onder 1 bepaalde hoek ziet nl als je ter hoogte van het achterwiel staat en loodrecht op de achterkant van de spoiler kijkt.
@citroenbx: ten noorden van Arlon
@ieksemmu: neen, uiteraard kan je niet dwars door de wielkasten heen kijken. Het is slechts de reflectie van enkele zilverkleuren HP veringsarmen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Ik heb het niet over de spoiler, maar over de spleet tussen kofferdeksel en achterruit, die boog dus. Die spleet lijkt volgens mij nutteloos groot, en is zowat de enige afwerkingsfout die ik op de C6 kan ontdekken. Volgens mij moet het kofferdeksel beter op de achterruit aansluiten.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Da’s optisch bedrog.
De gekromde voorrand van de koferklep is afgeschuind, ik denk om bij een donkere auto de concave achterruit beter te laten uitkomen. En niet te veel de aandracht te trekken op de zwarte lijmrand.
De achterklep naad is net groot genoeg om water in te laten lopen, daaronder zit een brede afvoergoot:
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:Da’s optisch bedrog.
De gekromde voorrand van de koferklep is afgeschuind, ik denk om bij een donkere auto de concave achterruit beter te laten uitkomen. En niet te veel de aandracht te trekken op de zwarte lijmrand.
De achterklep naad is net groot genoeg om water in te laten lopen, daaronder zit een brede afvoergoot:
Op deze foto’s is de spleet inderdaad netjes, in tegenstelling tot de C6 die ik gezien heb waar je de afvoergoot en dat kabelbuisje (dat je op de tweede foto ziet) duidelijk kon zien terwijl de koffer dicht was. Ik zal er bij andere C6’en eens op letten.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Schitterende auto!
Zeker in de kleur Rouge Profond. Erg mooi en heel wat beter dan het saaie grijs, grijzer, grijst, wat tegenwoordig mode is.
Enneh, die spatlappen lekker laten zitten.
WOF
WOF
De grijze schicht, Citroën Xantia 1.8i AUT4
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Er was veel volk
Er was veel volk in Waterloo.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: Er was veel volk
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Er was veel volk in Waterloo.
In Amsterdam ook, maar was er ook wat interessants te zien?
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Waterloo
Zoals ergens anders gemeld kon ik eigenlijk niet wegens twee andere afspraken.
Maar het begon dan toch te kriebelen en ben dan om 15u30 toch nog even naar Waterloo gereden. Uiteraard waren er waarschijnlijk toen een heleboel Citroenisten in de buurt aan het rondrijden. Vlak bij de leew toch een aantal mooie Panhards gezien, een zwarte C6, een paar schitterend gerestaureerde TA’s Toen mijn vrouw de Rood/witte TA voor ons zag rijden werd ze helemaal lyrisch.
Verder een heel pak DSen en vooral ook een aantal mooie CX’en.
Toen ik nog richting waterloo aan het rijden was heb ik heel veel Nederlandse nummerplaten gezien op het hele assortiment Citroëns van de laatste 70 jaar die allemaal terug richting Nederland aan het rijden waren.
Maar, om het allemaal in het juiste perspectief te plaatsen, ik was slechts een 30 minuten op het evenement zelf en moest dan terug naar een andere afspraak.
Er zullen vast betere verslagen verschijnen op het net de volgende dagen / weken.
In vergelijking met Chevetogne in 1998 was allezins het weer veel beter
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
C6 RP en C4 RP
Vanavond tijdens mijn terugkeer uit Hasselt op de autosnelweg een hele tijd een C4 Coupé rouge profond naast me gehad. Ik vermoed dat de (vrij jonge) chauffeur poogde me te verleiden tot een stukje racen.
Maar aangezien ik nog steeds in mijn eerste 5000 km zit uiteraard niet op in gegaan. Toch is het de overeenkomst opvallend als je de C4 loodrecht achter je in de achteruitkijkspiegel hebt. Heel even dacht ik een 2e C6 rouge profond te zien.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Enkele weken rij-ervaring met de C6
Ter aanvulling van mijn vorige bericht hierbij enkele + / - ervaringen na 2000 km met mijn C6 V6 2.7 HDI Exclusive RP gereden te hebben.
POSITIEF:
- Vering en veergedrag bij wisselende weg omstandigheden (wiegend waar het mag - rustige rijstijl // strak waar het moet (slecht wegdek, nerveuze rijstijl)
- Sereniteit binnenin de auto
- Wegligging
- auto-adaptieve versnellingsbak
- Alle electronische toeters en bellen
- Rem vermogen
- Acceleratie boven de 30 km / hr
- Muziek installatie
- Afwerkingsniveau va vrijwel alle onderdelen
- Moeilijk onder woorden te brengen (en ik heb nochtans een zware voet, geloof me) maar deze auto nodigt uit tot een relaxte rijstijl. Tijdens het rijden wordt je in een heel aparte sfeer / rij-ervaring ondergedompeld. Dit is me de laatste 17 jaar (sinds mijn XM) niet meer overkomen.
VOOR VERBETERING VATBAAR
- Positie knopje stoelverwarming (mijn stoelpositie is naar achter gekanteld en vaak schuur je met je broek over het knopje van de stoelverwarming tijdens het instappen en zet je onvrijwillig de verwarming aan.
- Ontbreken (door de complexe holle vorm) achterruit wisser. Bij gematigde regenval en stofferige achterruit blijven de druppels storend hangen.
- Bereikbaarheid van sommige menu-opties in de boordcomputer / NAV / TEL etc. is niet altijd logisch doordacht.
- De ingebouwde sfeerverlichting in de deuren (onder het raam) komt niet echt tot haar recht bij zwart lederen binnenbekleding (te zwak).
- Op dit moment is de spoiler-ruimte onder de uitklapbare spoiler een uitstekende stuifmeel verzamelbak.
- De opklapbare armsteun (boven het bergvak) is te weinig flexibel instelbaar.
GROOTSTE ERGERNIS:
- Geen enkele tot op heden
OMKADERING:
- Zeer goede dealer afhandeling (er wordt alert en snel gereageerd op vragen)
COMMERCIEEL:
Te weinig soepel onderhoudscontracten bij Citroën Belux.
WAT ZOU IK ANDERS DOEN (MOCHT IK HET VOOR HET ZEGGEN HEBBEN.
- Electrisch instelbare armsteunen
- Automatisch rolgordijn
- een betere manier om de achterruit te wissen
- een bijkomende anti-start code (zoals XM vroeger)
Als ik aan 5000 km zit zal ik een update van mijn ervaringen brengen).
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
Klinkt positief….ruilen?
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
leuk om te lezen zo’n verslagje
Re: Enkele weken rij-ervaring met de C6
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:VOOR VERBETERING VATBAAR
- Ontbreken (door de complexe holle vorm) achterruit wisser. Bij gematigde regenval en stofferige achterruit blijven de druppels storend hangen.
Wrijf de achterruit eens in met Rain-X, wellicht brengt dit beterschap.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
kblijf jaloers
C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.