Hoi allemaal!
Een simpel vraagje van mij! Tot nu toe was ik m’n Xsara altijd met de hand omdat ik een hekel heb aan wasstraten, in verband met eventuele krassen enzo.
Maar nu wilde ik laatst toch door de wasstraat. Maar hoe zit het met de antenne? Die zit midden achterop het dak bij een Xsara Berline. Ik wil natuurlijk niet dat de antenne afbreekt of anderszins kapot gaat in de wasstraat.
De antenne zit er niet op geschroefd, misschien opgeklikt? Ik durfte het niet aan om er hard aan te trekken. Of is de antenne flexibel genoeg om er gewoon mee door de wasstraat te gaan?
Er zijn vast mensen met ervaringen op dit gebied! Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik ga ‘t proberen met draaien! Maar dan zit die antenne wel héél erg vast! Bedankt voor je reactie!
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Inderdaad gewoon draaien. Ik heb zelf een Xsara gehad en de antenne kan erg vast zitten.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Als hij niet draait, rubber iets opwippen en steeksleutel 7 of 8 hanteren.
‘t Zal wel lukken denk ik! Ik wilde vooral weten of het wel een afdraaibare antenne was omdat ik anders misschien de boel kapot maak tijdens het draaien!
Bedankt voor de tips!
Hij kan erg vast zitten. en daardoor kan je hem kapot draaien
Als de antenne nooit los is geweest, kan hij inderdaad vastgerot zitten.
Een beetje WD-40 erop en effe laten inwerken kan wonderen doen.
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
idd gewoon draaien
als hem los krijgt dus meteen even invetten
Totaal aantal Berichten: 913
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Jammer dat je je Citroën overlaat aan de wasstraat…...
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
ops: ‘t Is pas de eerste keer sinds ik ‘m heb… En ik vertrouw die wasstraten ook niet… maar soms is je auto vies en heb je geen tijd en moet ie toch schoon. Geen excuus natuurlijk maar zo gaat het wel (bij mij)!
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
anders kan je toch altijd nog naar een wasbox?
dan ben je ook binnen 10 min klaar
en je heb zelf in handen of je krassen maakt of niet
die borstels van een wasbox zijn nog erger dan een wasstraat het vuil en zand blijft daar inzitten terwijn het er in een wasstraat uitgedraaid word het beste is en blijft met de hand
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018
Heb het net met de hand gedaan, hij glimt weer als nieuw.
René van Maren schreef:Heb het net met de hand gedaan, hij glimt weer als nieuw.
ok ik heb haar vandaag lekker met het handje gedaan em hij glimt weer als een ... in de maneschijn
wasstraat ...wat is dat
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:
wasstraat ...wat is dat
krasstraat
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Liever wasbox. Is ook milieuvriendelijk enzo. Geen gedoe met vastgeroeste antennes.
Heerlijk overigens, therapeutisch autowassen. Geweldig om die honderden arme muggenlijkjes van de afgelopen week met de hogedruklans op 60 graden te zien verdwijnen van mijn teerbeminde plaatwerk. Pleebosteltje door de velgen en die glimmen weer als nieuw. Nasproeien met glansdroger en dan even met 170 over de snelweg voor het droogeffect
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!