Weet iemand op welke uitvoeringen er een Sport knop moet zitten voor de hydraulische vering?
Ik heb gisteren een nieuwe gekregen, een Difference II en volgens mijn laatste informatie zou daar ook zo’n knop op moeten zitten maar die zit er dus niet…...
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
sportstand
volgens mij alle uitvoeringen vanaf de prestige.
gr.dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
variabel
Ja, maar variabele veertechniek heeft de mijne ook. Alleen dus geen sport knop.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Re: sportstand
dennis van der ven schreef:volgens mij alle uitvoeringen vanaf de prestige.
gr.dennis
Volgens:
http://www.citroen.be/nl/gamme/pdf.asp?name=cartec_c5&lang=NL&link;=/cartec/1cx4-nl.pdf
is het afhankelijk van de motor:
Variabele demping in functie van de rijomstandigheden op 2.0i 16V, V6 en 2.2HDi 16V.
Je hebt gelijk, als je op http://www.citroen.nl de specificaties download staat daar vermeldt dat de 2.0 16V, de 3.0 V6 en de 2.2 HDI variabele veertechniek hebben en alle overige types niet. cry
Ik heb dus ‘maar’ Hydrative III zonder variabele veertechniek. Ach, het had ook veel slechter kunnen zijn. Het is in ieder geval nog een Citroën.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Bas schreef:
Ach, het had ook veel slechter kunnen zijn. Het is in ieder geval nog een Citroën.
En die kies je voor het comfort en niet om er eens extra sportief mee
te rijden. Ik heb i.i.g. de meerprijs ( en vooral: veel hogere taxen in BE)
er niet voor over om eens de sportieveling te kunnen uithangen
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 21-07-2004
- 2CV 6 Special
- CX 25 GTi
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 ETG 82 feel edition
- Berlingo 1.6 BlueHDI 75
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDI Exclusive automaat
Re: Sport knop Hydractive III
Bas schreef:Weet iemand op welke uitvoeringen er een Sport knop moet zitten voor de hydraulische vering?
Ik heb gisteren een nieuwe gekregen, een Difference II en volgens mijn laatste informatie zou daar ook zo’n knop op moeten zitten maar die zit er dus niet…...
Is uitsluitend bij de 2.0HPI en 2.0i exclusive en uiteraard op de V6 en 2.2HDI.
Het is een systeem met prettige en minder prettige kanten;
Het fijne ervan is dat het beschikt over het ACTIVA systeem. Dus niet overhellen in bochten. (Heerlijk) Maar,.... het grote nadeel is dat het systeem stugger is dan de normale uitvoeringen.
Als ik kon kiezen had ik liever het systeem zonder sport knop!
(Je boft dus maar!!)
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
hydractief 3 beschikt zeker NIET over het activa systeem.geen enkele c5 beschikt over activa (scar)
overhellen doet het zeker wel. een c5 is geen xantia. Waar trouwens op de v6 automaat GEEN activa zat. wat zal dat een hele fijne auto zijn geweest.
groeten dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 21-07-2004
- 2CV 6 Special
- CX 25 GTi
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 ETG 82 feel edition
- Berlingo 1.6 BlueHDI 75
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDI Exclusive automaat
dennis van der ven schreef:hydractief 3 beschikt zeker NIET over het activa systeem.geen enkele c5 beschikt over activa (scar)
overhellen doet het zeker wel. een c5 is geen xantia. Waar trouwens op de v6 automaat GEEN activa zat. wat zal dat een hele fijne auto zijn geweest.
groeten dennis
Sorry Dennis, maar dat Activa systeem zit zeker wel op de V6! Ik rij zelf deze auto, dus spreek uit ervaring.
Dan heb jij een unieke C5 V6! (of nooit gereden met een Xantia Activa -> ik rij deze auto, dus spreek uit ervaring. .)
Net even in de folder opgezocht de C5 1.8 en 2.0 HDI 90/110 pk hebben niet het syteem waar een sportstand op zit. Dit is alleen voor de overige type’s.
De XM heeft trouwens ook een mogelijkheid om deze op de S stand te zetten maar dan krijg je het comfot van een Opel (geen veerconfort dus)
Visa 11 RE 1986 1996-1999
ZX 19D Reflex 3 drs 1996 1999-heden
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
neem het nou maar gewoon aan van dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
dennis van der ven schreef:neem het nou maar gewoon aan van dennis
Of die Xantia nou al dan niet -zus en zo- beter ‘activa’ is of de C5V6
weet’k niet want ik rij nog met de 1e generatie XM maar a.d.h.v.
volgende url:
http://www.iddstechnique.nl/hydraulique1.htm
zit er toch meer innovatie in Hydractive3 dan dat er degradatie
is t.o.v. Hydractive2 ?
-
Totaal aantal Berichten: 27
Geregistreerd: 18-01-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
sportknop
Mijn HPI exclusive heeft dat wel, maar het effect is niet zo groot
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 21-07-2004
- 2CV 6 Special
- CX 25 GTi
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 ETG 82 feel edition
- Berlingo 1.6 BlueHDI 75
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDI Exclusive automaat
activa
dennis van der ven schreef:neem het nou maar gewoon aan van dennis
Ik ga er geen welles/nietes verhgaal van maken, maar ben er toch echt ervan overtuigd.
Ik heb een van de eerste xantia activa gehad. Deze eigenschappen vind ik echt terug in mijn C5 V6. Misschien heb ik dan wel een aparte uitvoering, maar het is echt zo! Het verschil wat ik ervaar tussen die xantia activa en de C5V6 is dat de C5 niet continu het overhellen tegengaat, terweijl de activa dit wel deed. De C5 gaat pas over op niet overhellen (sport knop ingeschakeld) als er ietwat extremere situaties zijn. (Denk aan snel genomen rotonde, haarspeldbochten, snelle bochten op de autobahn e.d.) Het werk echt zo.
Ik denk dat met het activa systeem dermate heeft verfijnd en aangepast en deze software in de C5 heeft toegepast. Het zou mij overigens ook verbazen dat men er niet meer zou doen. Het is een goed systeem.
Mijn vader heeft een C5 2.0 16v en die heeft een sport knoppie erg leuk voor als je een beetje sportief gaat rijden, de auto past zich dan helemaal aan….. jammer dat m’n bx dat nie heeft