2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Veercilinders achter
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 02 april 2006 10:14 PM
  [ # 16 ]

BX

Als ik het dus goed begrijp passen veercilinders van een GS/A ook onder een BX.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 03 april 2006 07:30 AM
  [ # 17 ]

Re: BX

citro-power schreef:

Als ik het dus goed begrijp passen veercilinders van een GS/A ook onder een BX.

nee.
mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 04 april 2006 01:24 AM
  [ # 18 ]
kreazyV8wuppo schreef:
Thijsvandebles schreef:
BANZER schreef:

Een achter veerpoot verwisselen is wel wat werk, je hebt een brug nodig Wink

Vooral het hoge druk leidinkje is trickie.

neem FF een centerpons , en sla strategische putjes naast de ingang van de wartel, een brander (verfbrander bv) ertegen ,en maak de zaak heet.
alu zet immers meer uit dan staal.
moet de 1e wartel nog tegenkomen die wupke heeft weerstaan.
uitboren heb ik dus nog nooit gedaan, op 1 x na dan.
maar daar was alles al weggeroest, zelfs sleutel 6 paste niet meer op de wartel, en hij vergruisde onder de waterpomp tang.
mvgr wupke Wink

Het is vooral een geduldig klusje. De leiding moet heel blijven, maar de wartel ook. Anderwijs kun je alsnog de leiding vervangen…

Test

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 04 april 2006 01:29 AM
  [ # 19 ]

tja, je kan ook preventief een leiding van 1 mtr bij de hand houden.
zo lastig is het wisselen ervan niet.
er zit tenminste niet zo’n vreemde krul in als met de remleiding.
ikzelf heb de leiding op de rol,,+ de tang om er een stuikje op te drukken.

mvgr wupke:die ook wel een kant en klaar leidinkje op de post kan doen.
met rubbers en 10 MM wartels,, die gaan minder snel rond roesten dan de 8 mm. Wink (Pb) Laughing

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 04 april 2006 01:33 AM
  [ # 20 ]
kreazyV8wuppo schreef:

tja, je kan ook preventief een leiding van 1 mtr bij de hand houden.
zo lastig is het wisselen ervan niet.
er zit tenminste niet zo’n vreemde krul in als met de remleiding.
ikzelf heb de leiding op de rol,,+ de tang om er een stuikje op te drukken.

mvgr wupke:die ook wel een kant en klaar leidinkje op de post kan doen.
met rubbers en 10 MM wartels,, die gaan minder snel rond roesten dan de 8 mm. Wink (Pb) Laughing

Stuiken en velsen kan ik zelf ook. Maar het brengt altijd wel extra werk met zich mee. En dat het leidinkje aan de andere kant los wil is ook vaak de vraag. Vaak zijn die leidingen nog niet slecht, is vaker de wartel.

Test

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 mei 2006 12:43 AM
  [ # 21 ]

bx

Gisteravond begonnen met het vervangen van de veercilinders achter. Ik heb een paar veercilinders overgenomen van een forumlid. Na die afgelopen weekend mooi schoon tehebben gemaakt gisteren dus begonnen.
Het zat ontzettend mee , de leidingen draaide ik zo los , zaten gelukkig niet vastgeroest Exclamation

Er zijn me een paar dingen wel opgevallen:

- erg ongelukkige constructievan de ophanging. De veercilinders zijn bijna compleet opgesloten in het achterste subframe zodat vuil niet wegkan en de veercilinder erg gaat coroderen. Niet echt over nagedacht.
Volgens mij is er vast wel eens in compleet door gecorrodeerd.
- bij het uitelkaar halen van de veercilinders viel me op dat de cilinder die heen en weer gaat licht ingepit is , iemand een idee hoe dit kan?
- de veercilinders zijn hetzelfde als van een GS/A , alleen de stang is langer , die moet je dus even overzetten.

Morgen de “nieuwe” veercilinders monteren en dan maar hopen dat die goed zijn. Indien dat niet het geval is weet ik nu dat je ze van een GS/A over kan zetten , daar heb ik er genoeg van. Rolling Eyes

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 11 mei 2006 03:41 AM
  [ # 22 ]

Re: bx

citro-power schreef:

Er zijn me een paar dingen wel opgevallen:
- erg ongelukkige constructievan de ophanging. De veercilinders zijn bijna compleet opgesloten in het achterste subframe zodat vuil niet wegkan en de veercilinder erg gaat coroderen. Niet echt over nagedacht.
Volgens mij is er vast wel eens in compleet door gecorrodeerd.

Klopt als 1 bus. Ik had er vorig jaar ook last van; 1 echt doorgerot en 1 bijna, op mijn break. Niet veel later hoorde ik van Roel Tiemersma hetzelfde euvel. De break-achterveercylinders zijn dikker dan die van berlines dus daarbij is de kans dat er wat aankoekt en dus doorrot groter.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 12 mei 2006 12:32 AM
  [ # 23 ]

veel plezier met het monteren van die gs veercylinders??????.....ik raak het spoor hier volledig bijster achter veerpoten?
we hebben draagarmen , veerbollen en veercylinders.
de zuiger die in de cilinder is waarschijnlijk beschadigd en dan helpt zo’n riing niet meer.
het is inderdaad gewoon handiger een hele cilinder over te zetten 2e hands kan je best doen omdat er eigenlijk weinig problemen mee zijn.
suc6 dennis

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 mei 2006 11:18 AM
  [ # 24 ]
dennis van der ven schreef:

veel plezier met het monteren van die gs veercylinders??????.....ik raak het spoor hier volledig bijster achter veerpoten?
we hebben draagarmen , veerbollen en veercylinders.
de zuiger die in de cilinder is waarschijnlijk beschadigd en dan helpt zo’n riing niet meer.
het is inderdaad gewoon handiger een hele cilinder over te zetten 2e hands kan je best doen omdat er eigenlijk weinig problemen mee zijn.
suc6 dennis

Ik heb de veercilinders aan alle kanten opgemeten en zijn precies hetzelfde als die van een GS. Je moet echter alleen die stang die met de draagarm verbonden is overzetten , die is langer of korter. (weet ik zo niet meer).
De zuiger is inderdaad beschadigd , lijkt wel of ie gecorrodeerd is o.i.d.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook