Naar lang zoeken, afwegen, wikken en wegen is de kogel door de kerk. Ik heb een bx gekocht en wél een diesel, het is een 19 TD geworden helaas geen TZD maar hij is voorzien van enkele opties waaronder:
- Elektrische ramen voor én achter
- Centrale deurvergrendeling
- Hoofdsteunen achter
- Zwart interieur
- Hoedeplank mét gordijnen
6 Mei 2006
Ik heb hem Zaterdag 6 Mei gekocht op Citromobile, ik was eigenlijk helemaal gericht op de 16V MK2 maar aangezien de benzine prijzen tegenwoordig de pan uit rijzen zat ik steeds meer aan een diesel te denken. Op het eerste gezicht wéér zo’n cannes ding.. Maar niets was minder waar! een 19 TD met 287 000 KM, na wat rondjes omheen gelopen bleek al gauw dat het een hele mooi auto was. Direct de eigenaar opgebeld die na een paar minuutjes bij de auto stond. De eigenaar was zeer zuinig op z’n auto. Na een proefrit in de TD was ik zo goed als verkocht! Hij veerde lekker en alles werkte. Paar dingen in het onderhoud wat voor mij interessant was zijn: Koppelingsplaten, Distributieriem, ADALS en nog wat andere dingen. De afgelopen 80 000 KM is er circa 2000-2500 euro aan onderhoud gepleegd. Onder de motorkap was ook alles dik inorde, zag er allemaal netjes uit, kvs en olie waren ook inorde. Radiateur zag er overgens héél netjes uit. De verkoper had de auto al 2,5 jaar en verkocht hem ivm met aanschaf van een TZD Turbo. Dat zat dus wel goed! Ik heb hem gekocht en de verkoper bracht hem de volgende dag zelfs bij mij thuis.
Zo stond hij op citromobile ‘06:
Wat een fantastisch wagen is het toch!
10 Mei 2006
Vandaag heb ik dorpellijsten geplaatst, ingekocht via onze bekende dorpellijstenboer; Rene van Maren. Mijn dank is groot :cheer1
Na 3 dagen poetsen het volgende resultaat:
Jaaaaaaa, Dorpellijsten!
11 Mei 2006
Ik heb een lederen interieur gekocht van forumlid Marino, als het goed is ga ik deze in het weekend ophalen, samen met mk2 uitbouwroosters en een mk2 achterspoiler, op naar de Ourane!
Huh waar is de ... ?
Oh daar!
Zo, geinstalleerd !
Het heeft even geduurd voordat ik begreep dat de zogenaamde contact draad er niet was en heb de constant 12v doorgelinkt naar de contactdraad. (dit bleek achteraf ook in de handleiding te staan .. , dat stuk dat ik nog niet had gelezen dan natuurlijk )
alvast even watertanden ...
12 Mei
some :photo ‘s
Onder het motto: Foto zegt meer dan 1000 woorden ...
14 mei 2006
:photo tijd..
mét leer, mét one touch knop, mét chic deurpanelen en mét nieuwe bumperstrips ..
15 mei 2006
Ben zelf erg gecharmeerd van de 16v velgen!
Poe, 3 dagen poetsen op een goudkleurig sleutelhangertje
Nee, zonder gein, erg nette BX…dacht eerst dat het een Cannes of andere 1400 was en ben dus niet eens naar die auto gaan kijken op CM ops:
Maarre, een Ourane? toch niet van een Cannes look-a-like?
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nette BX hoor!!! Ziet er erg goed uit! Het is toch al bijna een TZD nu?? Je hebt al genoeg opties in ieder geval. Veel plezier ermee!
Trouwens, ik zie daar al wel het ‘Xantia’ brandstoffilterhuis, makkelijk met vervangen! Is alles qua dieseltechniek goed? loopt ‘ie bij een koude start direct mooi rond enz.. ?
Je bent een plekje vergeten
Maaruh, mooie wagen hoor ! Ik hoop dat je er veel plezier aan mag beleven !
Schijt aan originaliteit.
mssl schreef:Gaaf man! Schitterende bak…..helemaal zin om mijn wagen eens op te poetsen!
Sorry, maar bij auto’s van voor 1989 helpt dat niet
nee geintje, moet je echt eens doen…geeft een ontzettende voldoening en je zult verbaasd staan hoe mooi je auto eigenlijk nog is…
@ Erik, no offence, vind een Cannes iets heel bijzonders hebben, heel simpel maar toch chic…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Schoon zijn ze al, en ingespoten met kunstofspray….psssshttt
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 355
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Veel rij en knutselplezier met de BX TD. Hij ziet er in ieder geval wel héél strak gepoetst uit!
En… van Maren’s dorpellijsten maken het helemaal af !
Verkocht, helaas schade gereden!
Totaal aantal Berichten: 8156
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goed man. De BX ziet er prachtig strak uit. En dan in het wit hè. Da;s toch wel een hele mooie kleur voor een BX (net als die rode TZi die Bram heeft gehad).
Veel plezier ermee en ik kijk al uit naar de vorderingen van de ombouw.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
strakke kar!! kan je die van mij ook eens onder handen nemen?? is nogal gelig op het moment
en heel veel plezier er mee!!!!
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
wow wat een mooie bx staat er op die eerste foto op de achtergrond
Harm schreef:wow wat een mooie bx staat er op die eerste foto op de achtergrond
Absoluut Harm:), maarruh, die van jou mag er ook best zijn hoor
Datum eerste afgifte Nederland 15 juli 1992
Datum eerste toelating 15 juli 1992
Datum aanvang tenaamstelling 2 oktober 2003
Vervaldatum APK 16 oktober 2006
Mooie TD, man.
Een 92’er TD :madloser :
Hm…..je had in dat jaar een TZD (turbo), een Deauville-D en in de break de TGD…en TZD-turbo.
De TD is van eind jaren 80 (was een basisbak zogezegd)...en dan heeft die van jou electr ramen, maar geen stuurbekrachtiging ?
Ik blijf me verbazen met die BX diesels.
Zeker later zelf ingebouwd die electr ramen en zo ?
En al het Xantia brandstoffilter en opvoerpomp (rubberen knijpbal) :
Grrr…..ik heb een jaar jonger en heb nog dat idiote filterhuis
Het staat er toch echt?
Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming BX 19 TD
Kleur(en) Wit
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1905 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
En al het Xantia brandstoffilter en opvoerpomp (rubberen knijpbal)
Volgens mij kun je die knijpbal op 1 van de foto’s zien?
Ijs schreef:Het staat er toch echt?
Voertuigsoort Personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming BX 19 TD
Kleur(en) Wit
Brandstof Diesel
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 1905 cm3
Aantal zitplaatsen 0
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Ja ja….het klopt ook !
Ik had dat ook gezien…..maar bij mijn weten was in 1992 de TD al niet meer leverbaar, daar is (naar ik vermoed) de Deauville-D voor in de plaats gekomen.
Maar ik zal het wel mis hebben….heb de laatste jaren alleen maar TZD (turbo’s) gehad en een TGD break en daarvoor een TRD en RD (break) ops:
Overigens staat op Autoweek.nl
Citroen BX 19 TD D 5 H5 1989 1992 15.837
Citroen BX 19 TZD D 5 H5 1989 1993 17.584
Citroen BX 19 TZD D 5 A4 1989 1992 18.957
Citroen BX 19 Deauville D D 5 H5 1992 1993 16.377
Zo te zien net een overgangsjaar!