Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
RainX
Ben niet zo’n fan van Rainx. Ik vind dat het een (moeilijk weg te halen) waas achterlaat.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: RainX
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Ben niet zo’n fan van Rainx. Ik vind dat het een (moeilijk weg te halen) waas achterlaat.
maar die waas heb je nu ook…
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
TRANSPONDER
Als iemand er met je sleutels vandoor gaat is hij er met je wagen vandoor.
Een combinatie transponder / start-code voorkomt dit soort onheil.
Dus ik blijf een code een goede extra beveiliging vinden.
Maar je hebt wel gelijk dat je er een interval zou moeten kunnen inzetten (bvb pas na 15 minuten of zo), dit om te vermijden dat je na een kort bezoek aan de bakker alweer die code moet intikken.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Inderdaad ja. Ik heb ooit een CX met zo’n startcode gehad en daar werd ik gillend gek van. Even een paar boodschappen doen, telkens weer die code intikken. Ik houd van starten en direct wegrijden, geen gezeur.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
de gemiddelde Citroën staat niet hoog op de lijst van gestolen auto’s
maar ik denk dat je met de nieuwe C6 toch nog wel beetje moet uitkijken
al heb je het alleen nog maar over de economische waarde..
dan is het toch al wat aantrekkelijker.
maar aan de andere kant zou ik zo’n code ook heel erg irritant vinden
het is starten en wegrijden (auto gaat daarom ook niet op de handrem teveel gedoe )
Re: RainX
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Ben niet zo’n fan van Rainx. Ik vind dat het een (moeilijk weg te halen) waas achterlaat.
Bij mijn C5 gebruik ik Rain-X voor de zijruiten, en de waas gaat er gemakkelijk af bij de eerste wasbeurt (zonder dat het product zelf verdwijnt).
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Re: TRANSPONDER
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Als iemand er met je sleutels vandoor gaat is hij er met je wagen vandoor.
Een combinatie transponder / start-code voorkomt dit soort onheil.
Dus ik blijf een code een goede extra beveiliging vinden.
Maar je hebt wel gelijk dat je er een interval zou moeten kunnen inzetten (bvb pas na 15 minuten of zo), dit om te vermijden dat je na een kort bezoek aan de bakker alweer die code moet intikken.
Een startcode-systeem is geen oplossing. Als ze echt je wagen willen hebben, drukken ze je een vuurwapen onder de neus. Een kennis van mij is op die manier onlangs zijn peperdure BMW kwijtgespeeld.
In plaats van een startcode-systeem, kies je beter voor een anti-carjacking-systeem, waarbij de wagen na enkele kilometers zo goed als stilvalt.
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
arjan_verkade schreef:de gemiddelde Citroën staat niet hoog op de lijst van gestolen auto’s
maar ik denk dat je met de nieuwe C6 toch nog wel beetje moet uitkijken
al heb je het alleen nog maar over de economische waarde..
dan is het toch al wat aantrekkelijker.maar aan de andere kant zou ik zo’n code ook heel erg irritant vinden
het is starten en wegrijden (auto gaat daarom ook niet op de handrem teveel gedoe )
Ik had een berichtje zien langskomen dat een van de demo’s gestolen was uit A’dam, tijdens een proefrit, maar ik heb dat niet bevestigd gezien.
Ik vond de code indertijd op de Xm niet zo’n probleem, maar het is inmiddels in onbruik geraakt; je kunt beter een irisscan of vingerafdruk code erin laten zetten.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
eviltwin schreef:Ik had een berichtje zien langskomen dat een van de demo’s gestolen was uit A’dam, tijdens een proefrit, maar ik heb dat niet bevestigd gezien.
nudat je het zegt, dat heb ik ook gehoord..
alleen idd ook niet bevestigd.
denk dat de meeste dealers je niet zomaar met zo’n auto de weg opsturen zonder begeleiding..
of je moet wel erg bekend zijn bij je dealer.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
satteliet opvolging
Je kan eveneens kiezen voor satteliet opvolging.
Weet de politie precies waar je voertuig zich bevindt.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
maeseelek schreef:
daarom in den tijd ook het alarm in de xm’s laten uitschakelen, ging te pas en te onpas af…
(ondertussen rijdt hij wel al 20jaar met citroen ma soit )
Dat was waarschijnlijk een VV2 alarm met anti optil module (een kastje met daarin contactjes en een metalen bolletje). Zodra de XM begon te zakken ging het bolletje aan het rollen en begon de herrie.
Elke Citroën dealer wisty dat je die module nu precies niet mocht installeren, wel de volumetrische, glasbraak, motorkap optil etc alarmen.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
eviltwin schreef:
Ik had een berichtje zien langskomen dat een van de demo’s gestolen was uit A’dam, tijdens een proefrit, maar ik heb dat niet bevestigd gezien.
Ik heb het nog gevraagd aan Erik Verhaest van Citroën NL maar die wist van niks….
CitroenAZU schreef:eviltwin schreef:
Ik had een berichtje zien langskomen dat een van de demo’s gestolen was uit A’dam, tijdens een proefrit, maar ik heb dat niet bevestigd gezien.
Ik heb het nog gevraagd aan Erik Verhaest van Citroën NL maar die wist van niks….
Zal dan wel een (late) 1april grap geweest zijn…
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Re: Enkele weken rij-ervaring met de C6
@‘kist
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:- De ingebouwde sfeerverlichting in de deuren (onder het raam) komt niet echt tot haar recht bij zwart lederen binnenbekleding (te zwak).
heb je al met de licht intensiteits-instellingen gespeeld?
WAT ZOU IK ANDERS DOEN (MOCHT IK HET VOOR HET ZEGGEN HEBBEN.
- Electrisch instelbare armsteunen
- Automatisch rolgordijn
- een betere manier om de achterruit te wissen
bedoel je zoals in de Xm? een elektrisch instelbare middenarmsten, dit heb ik altijd een van de meest onzinnige, overbodige opties gevonden, maar goed…
eens
een hogedrukspuit (zoals voor de Xenon projectors) lijkt me wel aardig, ik vond de holle ruit op de Cx, met veel regen, wel altijd goed werken, wervelingen spoelden de ruit schoon, met in het midden een kabbelend beekje Toen ik met de C6 reed, regende het niet hard genoeg en was het stuifmeelseizoen nog niet begonnen.
Er zijn veel mensen met een C5 berline zonder achterruitenwisser (iedereen in de UK bijvoorbeeld) ik heb er gelukkig wel een, de ervaringen zijn gemengd. Op een 911 is het weer een bijzonder ongewenste optie.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Re: Enkele weken rij-ervaring met de C6
eviltwin schreef:@‘kist
heb je al met de licht intensiteits-instellingen gespeeld?
En dan wordt er afgegeven op die bling-bling neonverlichting aan boord…