2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX op Wikipedia
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 10 mei 2006 01:47 PM
  [ # 16 ]
metro2005 schreef:
Ijs schreef:
metro2005 schreef:

Mijn GTI is ook 1,5 seconden sneller op de 100 dan autoweek wil doen vermoeden.

Ligt er maar net aan wel jaar he..?

Ik heb de langzame (met kat)  Evil or Very Mad

Vind het altijd nog typisch, zo even uit me hoofd doet 16v mk1 er 7,9 sec over en GTI 8,5 sec..serie 3 heeft 16v mk2 met 9,6 en gti doet er meen ik iets van 10,5 over? Maar een GTi type 2 is dus sneller dan 16v mk2..is dit citroen logica?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 10 mei 2006 02:59 PM
  [ # 17 ]
metro2005 schreef:

Ik heb de langzame (met kat)  Evil or Very Mad

*Langzaam* zei je ? Surprisedops:

Pff…ik vond die gewone (ex) 1.9 TZI van mij al een scheurijzer, die de straatstenen er letterlijk uittrok. Cool

Heb nog nooit met een 16V gereden, maar zo te lezen moet je daarin last hebben van een paar G’s als je vol gas wegtrekt. Smile

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 10 mei 2006 03:06 PM
  [ # 18 ]
Bram schreef:
metro2005 schreef:

Ik heb de langzame (met kat)  Evil or Very Mad

*Langzaam* zei je ? Surprisedops:

Pff…ik vond die gewone (ex) 1.9 TZI van mij al een scheurijzer, die de straatstenen er letterlijk uittrok. Cool

Heb nog nooit met een 16V gereden, maar zo te lezen moet je daarin last hebben van een paar G’s als je vol gas wegtrekt. Smile

Nja langzaam tussen haakjes Laughing
Ding vliegt er als een raket op anabolen vandoor als ik gas even intrap Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 mei 2006 08:18 PM
  [ # 19 ]

Dat idee heb ik dus helemaal niet… Confused  En dat terwijl miojn BX technisch toch helemaal in orde is…(Niet gebaseerd op eigen mening al deel ik die wel Wink )

Nadeel van de 16v is dat de echte prestatie’s pas komen bij 4500toeren… Rolling Eyes

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 11 mei 2006 12:46 AM
  [ # 20 ]

 

De NL-versie verschilt nog wat kennelijk….

Bij zijn introductie was de BX een revolutionaire wagen, en werd door Carl Hahn, de toenmalige CEO van Volkswagen genoemd als “de in theorie beste auto”.

Dit vind ik wel een prachtige quote, vooral omdat ik er zo mee eens ben waarschijnlijk Very Happy

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 11 mei 2006 02:36 AM
  [ # 21 ]
metro2005 schreef:

Ik heb de langzame (met kat)  Evil or Very Mad

Nou weg met die kat!

Ik rij als jaren zonder Wink  verschil bij mij was dat tie wat vlotter van werd.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 11 mei 2006 12:07 PM
  [ # 22 ]
BANZER schreef:
metro2005 schreef:

Ik heb de langzame (met kat)  Evil or Very Mad

Nou weg met die kat!

Ik rij als jaren zonder Wink  verschil bij mij was dat tie wat vlotter van werd.

We moeten ook een beetje om het milieu denken he Wink
Bovendien wil ik wel graag dat ie door de CO meting komt bij de apk.

En @ SZ, dat vind ik dus juist zo heerlijk aan de 8v motoren, trekken heerlijk vanuit een laag toerental. Rijdt ook heerlijk met bv een zware aanhanger of caravan. 16v motoren hebben inderdaad pas bij een hoog toerental hun volle potentieel beschikbaar.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 11 mei 2006 01:33 PM
  [ # 23 ]

nou, mijn 16V gaat ie pas echt trekken vanaf 2500/3000 toeren. Komt door andere nokkenas.

Daaronder is het maar afwachten hoor. en vanaf 3000 toeren moet je je nekspieren gebruiken, tot 7500 toeren, en daarna is het niets meer. Motor is wel aan gesleuteld en dus niet origineel.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 11 mei 2006 06:51 PM
  [ # 24 ]
Abyssion schreef:

ach ik had eerst een ford escrot me een 1.4 nu een BX Gti het verschild wel poeh zeg maar hebben de GTi’s zonder kat 135 pk????

In elk geval 20nm meer koppel.
Pk’s weet ik zo niet, dacht ook 122.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 11 mei 2006 07:54 PM
  [ # 25 ]
Abyssion schreef:

ja zie je wel maar hoe komen ze dan aan 135 pk,is mn zwager in de war?

Vuile GTI:

aantal cilinders   4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 8,4:1
max. vermogen 92 kW (125 pk)  5500tpm
max. koppel 170 Nm 4500tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator nee

Schone GTI:

aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 9,2:1
max. vermogen 90 kW (122 pk)  6000tpm
max. koppel 150 Nm  3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 11 mei 2006 09:01 PM
  [ # 26 ]

Theoretisch gezien wordt je dus dik genaaid met een schone auto Cool

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook