9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 

Digitaal BX-dash!
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 11 mei 2006 12:07 PM
  [ # 121 ]
mssl schreef:

Moet je eens naar de volgende cpu’s zoeken:
AMD Socket A: mobile processors (goed onder te klokken net een laag voltage(dit ook te verlagen!)!
‘‘applebred’’ cores, zijn ook erg goed onder te klokken (heb er zelf eentje!)

Ik heb redelijk lang me bezig gehouden met het over en onderklokken van processoren. Je kan dan ook van nieuwe pc’s alsnog erg zuinige beestjes maken die PASSIEF gekoelt kunnen worden! Onderklok naar 600mhz bijvoorbeeld met een zeer laag voltage.

Erg interessant iniedergeval!

AMD..? Ik wil toch niet veel zeggen maar als er één processor is die juist veel stroom neemt en veel warmte ontwikkeld is het wel een AMD processor. Ook een mobile neemt veel, ik ben zelf dan AMD fan maar wil je geen warmte, neem je intel. Vooral de centrino is een processor die weinig stroomverbruik, en wellicht ook passief gekoeld kan worden. Ook een aanrader is wellicht Via Cpu’s met moederbord, lekker compact Razz

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 11 mei 2006 12:48 PM
  [ # 122 ]

Underclocken is een goed idee, dan ben je meteen je warmteprobleem kwijt. Veel processorsnelheid heb je toch niet nodig… Er zijn ook van die ultra kleine “pc’s”, van zo’n 7x7cm, maar daar zit doorgaans geen beeldschermkaart op.
AMD zou ik persoonlijk niet doen, die dingen staan er nogal om bekend dat ze een warmteprobleem hebben (al heb ik thuis een K6-2 333 @ 380 die haast nooit boven de 35 graden komt ZONDER fan).

@tonie. hoe zit dat met het suspend gedoe? suspend to ram is geen optie, dan gebruikt het toch nog vermogen..

Dat met die oude gasontlading lampies is ook een heel leuk idee, wat dus origineel in de digit zit, maar volgens mij werken die op hoogspanning (paar 100 volt)..

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Chic
Gepost: 11 mei 2006 01:36 PM
  [ # 123 ]

‘t is dat m’n collectie TFT’s thuis geen 7” bevat… ik heb wel een 5.8” en die is bijna net zo hoog als die plastic kap die op het dash zit, maarja, 1 zo’n scherm ziet nogal summier uit (maak strax wel een foto). hier op het werk zijn nog wel een paar 7” schermen die ik evt. kan kopen. 10.4” in de middenconsole zal ook wel nix zijn zeker? Wink

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 11 mei 2006 01:40 PM
  [ # 124 ]

eigenlijk zal het me een worst zijn wat voor pc, maar wij hebben een AMD Duron, die heb ik opgeclockt van 1600 Mhz naar 1850 Mhz, en draait als een tierelier. Eerst was ie continue 52 graden, en nu 54 graden. niet echt veel verschil dus. en loopt gewoon als een tierelier Cool

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 11 mei 2006 02:39 PM
  [ # 125 ]

‘k heb nog een P1 board met onboard VGA, USB en de hele handel. P1’s hebben (volgens mij) ook nog geen vaste multiplier, dus die plank zou best wel een goede optie zijn. Gewoon die plank op een 60tal mhz laten draaien, en klaar… volgens mij is dat overigens dezelfde socket als de AMD k6-2/3 (socket 370, of was het socket 7, ik haal ze altijd door elkaar) dus je kan met gemak daar een 550MHz op zetten, die op 300MHz zetten, heb je ook geen last van warmte.

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 11 mei 2006 02:40 PM
  [ # 126 ]
deur63 schreef:

@tonie. hoe zit dat met het suspend gedoe? suspend to ram is geen optie, dan gebruikt het toch nog vermogen..

Dat met die oude gasontlading lampies is ook een heel leuk idee, wat dus origineel in de digit zit, maar volgens mij werken die op hoogspanning (paar 100 volt)..

wel, wat er gebeurt bij hybernation is dat het werkgeheugen op de harde schijf gedumpt wordt, en dat is het eigenlijk, als je de pc weer aanzet, dan zet ie het geheugen weer terug en start ie dus retesnel op. af en toe moet je hem wel eens uit en aan zetten op de normale manier, want dat vind windows nou eenmaal lekker.

En wbt pc’s ik zou gewoon kijken voor een mini of nano itx van VIA, daar zit alles op en aan, stroomverbruik is laag, en je propr het overal zonder problemen weg Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 11 mei 2006 02:41 PM
  [ # 127 ]

‘k heb nog zo’n epia 1GHz rondslingeren. Ik ben dat ding nogsteeds verkoopklaar aan het maken, maarja.. tijdgebrek..

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 12 mei 2006 12:32 AM
  [ # 128 ]
V2 schreef:

Het dash van de Digit, dat zal toch ook wel LCD zijn? Of zijn dat allemaal lampjes in de juiste vorm ofzo??

Klik! en klik!

Wink

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 13 mei 2006 05:30 AM
  [ # 129 ]
deur63 schreef:

‘k heb nog een P1 board met onboard VGA, USB en de hele handel. P1’s hebben (volgens mij) ook nog geen vaste multiplier, dus die plank zou best wel een goede optie zijn. Gewoon die plank op een 60tal mhz laten draaien, en klaar… volgens mij is dat overigens dezelfde socket als de AMD k6-2/3 (socket 370, of was het socket 7, ik haal ze altijd door elkaar) dus je kan met gemak daar een 550MHz op zetten, die op 300MHz zetten, heb je ook geen last van warmte.

Maar hoe start je met zo’n bord op van flashgeheugen?

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 14 mei 2006 02:52 AM
  [ # 130 ]
mssl schreef:
Alcyone schreef:
deur63 schreef:

Maar hoe start je met zo’n bord op van flashgeheugen?

In de bios kan je instellen waar het bord mee moet opstarten. De bekende disketten/cdrom/hardeschijf etc. Tegenwoordig kan je ook van USB booten Very Happy , met behulp van flashgeheugen kan je dan booten Cool

Jawel, maar een Pentium 1 bord heeft helemaal geen optie voor booten van USB. Ik geloof dat ik de eerste borden met zulke opties heb gezien bij de Pentium 4.

De enige manier om een P1 op te laten starten van flashgeheugen is met geheugen op een ATA controller of SCSI controller, of een controller met een BIOS op een PCI kaart, iets wat ik nog wel ken van de RLL en ESDI controllers.

Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 15 mei 2006 01:14 AM
  [ # 131 ]

Ja, gewoon een IDE -> CF convertertje, en daar kan je dan een compact flash kaartje in stoppen. Elke PC ziet dat gewoon als (volwaardige) HD, alleen loopt het dan op PIO mode, dus nogal langzaam (volgen jullie het nog?)

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten

Gepost: 15 mei 2006 05:31 PM
  [ # 132 ]
deur63 schreef:

Ja, gewoon een IDE -> CF convertertje, en daar kan je dan een compact flash kaartje in stoppen. Elke PC ziet dat gewoon als (volwaardige) HD, alleen loopt het dan op PIO mode, dus nogal langzaam (volgen jullie het nog?)

Wist niet dat IDE-CF converters inmiddels bestaan. Op zich, met PIO mode 4 kan het nog best rap zijn. Zoektijden zijn er immers niet. Dus sustained 16 MB/sec, en als je je complete OS, je X en je graphics lekker klein houdt dan heb je dus in een 15 - 30 seconden de boel draaien. Dit vooral door eerst je videokaartBIOS en dan je gewone BIOS die soms erg traag kunnen zijn.

Maar als je ziet hoe klein die Linux kernal kan blijven dan… je hebt geen ingewikkeld rechtensysteem nodig, slechts 1 drive, geen swap, geen netwerkdevices, geen overbodige troep whatsoever.

Dit is om te beginnen dan. Als het lukt om een dashboard in elkaar te zetten, kun je altijd nog denken aan uitbreidingen. Zooi als een gesproken stem als je portier nog open staat a la Renault Safrane.

Profiel  

IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133

Gepost: 15 mei 2006 08:21 PM
  [ # 133 ]
Alcyone schreef:
deur63 schreef:

Wist niet dat IDE-CF converters inmiddels bestaan. Op zich, met PIO mode 4 kan het nog best rap zijn. Zoektijden zijn er immers niet. Dus sustained 16 MB/sec, en als je je complete OS, je X en je graphics lekker klein houdt dan heb je dus in een 15 - 30 seconden de boel draaien. Dit vooral door eerst je videokaartBIOS en dan je gewone BIOS die soms erg traag kunnen zijn.

Maar als je ziet hoe klein die Linux kernal kan blijven dan… je hebt geen ingewikkeld rechtensysteem nodig, slechts 1 drive, geen swap, geen netwerkdevices, geen overbodige troep whatsoever.

Dit is om te beginnen dan. Als het lukt om een dashboard in elkaar te zetten, kun je altijd nog denken aan uitbreidingen. Zooi als een gesproken stem als je portier nog open staat a la Renault Safrane.

Niet vergeten dat het toch entertainment systeem blijft dus moet toch wat aan kunnen.
Films, mp3,...

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 15 mei 2006 10:54 PM
  [ # 134 ]

onthoudt wel dat bij PIO mode het lezen en schrijven van en naar de harde schijf enorm veel processor gebruikt (vandaar de naam Programmed IO.. de processor ‘wacht’ als het ware totdat de harde schijf zijn kop op de juiste plek heeft gezet alvorens ie de data leest.. zolang de HDD dus nog niet klaar is met z’n kop verplaatsen kan de PC helemaal niets doen.. Bij een solid state harde schijf (bv. CF kaartje) heb je uiteraard niet te maken met die zogenaamde seek-tijd).

Zo’n IDE -> CF kaartje kan je kopen voor 20 of 30 euro, en daar kan je gewoon een compact flash kaart insteken en je PC ziet het als gewoon bruikbare HD. Echt een uitkomst, want zo heb je nooit meer dat geluid van de HD). Nadeel is dat een 2GB CF kaartje nog redelijk duur is, en dat heb je al snel nodig om Windows erop te zetten (maar als je Linux erop zet heb je met 32MB al genoeg, bij wijze van spreken).

Profiel  

IkKe
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 133

Gepost: 15 mei 2006 11:24 PM
  [ # 135 ]
deur63 schreef:

onthoudt wel dat bij PIO mode het lezen en schrijven van en naar de harde schijf enorm veel processor gebruikt (vandaar de naam Programmed IO.. de processor ‘wacht’ als het ware totdat de harde schijf zijn kop op de juiste plek heeft gezet alvorens ie de data leest.. zolang de HDD dus nog niet klaar is met z’n kop verplaatsen kan de PC helemaal niets doen.. Bij een solid state harde schijf (bv. CF kaartje) heb je uiteraard niet te maken met die zogenaamde seek-tijd).

Zo’n IDE -> CF kaartje kan je kopen voor 20 of 30 euro, en daar kan je gewoon een compact flash kaart insteken en je PC ziet het als gewoon bruikbare HD. Echt een uitkomst, want zo heb je nooit meer dat geluid van de HD). Nadeel is dat een 2GB CF kaartje nog redelijk duur is, en dat heb je al snel nodig om Windows erop te zetten (maar als je Linux erop zet heb je met 32MB al genoeg, bij wijze van spreken).

Kan je ook gewoon maken is enorm weinig werk er stond ooit iets over in elektuur en zo een 5 gig kaartje hoeft niet meer zoveel te kosten de laatste tijd.

Profiel  

9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook