Mijn bx progress 1.6 monopoint reageert slecht op het gas, boven de 3500/4000 toeren. Ik heb al injectiereiniger toegevoegd, maar volgensmij haalt dat niets uit. Iemand een idee?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Re: Prog wil niet meer in toeren klimmen
stoterstangen90 schreef:Mijn bx progress 1.6 monopoint reageert slecht op het gas, boven de 3500/4000 toeren. Ik heb al injectiereiniger toegevoegd, maar volgensmij haalt dat niets uit. Iemand een idee?
Bij het accelereren? Dan moet je het in de gasklepstandsensor-hoek zoeken.
Bij constante toeren is de MAP-sensor meer actief dus valt die onder verdenking.
Vacuum-lekjes (gescheurde slangetjes a/h monopointhuis) doen ook altijd “wonderen”.
Ich bin ein Breaker
met name bij accelereren. Tot 3000 toeren geen probleem. daarboven horten stoten, sputteren, met gas terug klimmen in toeren, etc.
Ook lijkt ie onderin krachtiger dan normaal. trekken vanaf 1500 toeren. en nee, het is echt een benzineauto. Zou de nokkenas een tandje versprongen kunnen zijn?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Horten stoten puffen is een ontstekingsprobleempje.
Als de bougies en bougiekabels goed zijn even kijken of het rotorarmpje nog wel goed is en anders even de accu een tijdje loshalen.
Kijk bij het loshalen van de bougies vooral even goed naar de kleur van de bougie.
WYD schreef:Horten stoten puffen is een ontstekingsprobleempje.
Als de bougies en bougiekabels goed zijn even kijken of het rotorarmpje nog wel goed is en anders even de accu een tijdje loshalen.
Kijk bij het loshalen van de bougies vooral even goed naar de kleur van de bougie.
ik heb geen rotor. ik heb zo’n dubbele bobine.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
en de brandstoftoevoer dan??
je geeft gas… hij vraagt meer maar hij krijgt het niet
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
stoterstangen90 schreef:WYD schreef:Horten stoten puffen is een ontstekingsprobleempje.
Als de bougies en bougiekabels goed zijn even kijken of het rotorarmpje nog wel goed is en anders even de accu een tijdje loshalen.
Kijk bij het loshalen van de bougies vooral even goed naar de kleur van de bougie.ik heb geen rotor. ik heb zo’n dubbele bobine.
Controleer in dat geval dan toch maar even de bougies. Heb al bij 2 bxen gehad dat ie rot liep door gare bougies.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
McDean schreef:en de brandstoftoevoer dan??
je geeft gas… hij vraagt meer maar hij krijgt het niet
kan, maar zo plotseling?
heb er zaterdag nog mee bij Wimedo gereden, zondag avond dus dit probleem.
bougies staan wel op de nominatie ja.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
stoterstangen90 schreef:McDean schreef:en de brandstoftoevoer dan??
je geeft gas… hij vraagt meer maar hij krijgt het niet
kan, maar zo plotseling?
heb er zaterdag nog mee bij Wimedo gereden, zondag avond dus dit probleem.
bougies staan wel op de nominatie ja.
De in te spuiten hoeveelheid benzine wordt berekend met:
- vacuumverschil mapsensor 1 en 2
(gasklepstand) deze heb je met een TU motor, wellicht overbodig door map sensoren.
- toerental
- inlaatluchttemperatuur
1 gebroken slangetje van een map sensor kan dus al ellende veroorzaken.
stoterstangen90 schreef:
heb er zaterdag nog mee bij Wimedo gereden, zondag avond dus dit probleem.
Ik vond je toen al langzaam gaan
Test
Thijsvandebles schreef:stoterstangen90 schreef:
heb er zaterdag nog mee bij Wimedo gereden, zondag avond dus dit probleem.
Ik vond je toen al langzaam gaan
jaja, maar hij klom wel normaal in de toeren.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
mpostma schreef:stoterstangen90 schreef:McDean schreef:en de brandstoftoevoer dan??
je geeft gas… hij vraagt meer maar hij krijgt het niet
kan, maar zo plotseling?
heb er zaterdag nog mee bij Wimedo gereden, zondag avond dus dit probleem.
bougies staan wel op de nominatie ja.
De in te spuiten hoeveelheid benzine wordt berekend met:
- vacuumverschil mapsensor 1 en 2
(gasklepstand) deze heb je met een TU motor, wellicht overbodig door map sensoren.
- toerental
- inlaatluchttemperatuur1 gebroken slangetje van een map sensor kan dus al ellende veroorzaken.
Bij acceleratie krijgt de motor extra brandstof; dit “weet” de computer door de gaskleppotentiometer die er zowel bij G5/BDZ als G6/BDY gewoon op zit. Mis je dat, dan kom je toch maar moeilijk een tandje verder, al is het met veel geduld wel te doen.
Ich bin ein Breaker
als bougies toch al op de nominatie staan, dan doe je die toch even? kan je dat alvast van de lijst mogelijke oorzaken schrappen. bij mijn 16v was het een wereld van verschil.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:als bougies toch al op de nominatie staan, dan doe je die toch even? kan je dat alvast van de lijst mogelijke oorzaken schrappen. bij mijn 16v was het een wereld van verschil.
klopt, maar eigenlijk moet het ding gewoon weg binnen enkele weken.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Daarom juist, als de BX niet goed is zul je em ook niet snel voor een mooie prijs kunnen verkopen
Voor 2 tientjes heb je een goed setje nieuwe bougies. Mocht dat de oorzaak niet blijken te zijn, dan vervang je ze weer voor de oude en leg je de nieuwe apart, aangezien je vast langer nog BX zult rijden.
WYD schreef:Daarom juist, als de BX niet goed is zul je em ook niet snel voor een mooie prijs kunnen verkopen
Voor 2 tientjes heb je een goed setje nieuwe bougies. Mocht dat de oorzaak niet blijken te zijn, dan vervang je ze weer voor de oude en leg je de nieuwe apart, aangezien je vast langer nog BX zult rijden.
2 tientjes, zoveel? Ik denk dat dat al meer is als wat deze BX gekost heeft.
Ich bin ein Breaker