Ja, en bier, en eten…
René van Maren schreef:Ja, en bier, en eten…
Sjee, anders vernaggel je even me topic ops:
Hij heeft gewoon een nieuwe gekocht
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Hij heeft gewoon een nieuwe gekocht
Dat dacht ik ool te zien
V2 schreef:Waarmee heb je ‘m gepoetst? De mijne (ook wit) is nogal ranzig. En ik zit hier echt even enorm te kwijlen. Zelfs zo’n detail als ‘t benzineklepje (uh, dieselklepje, sorry), blinken en glimmen. Nice!
Zit er stiekem toch aan te denken om auto-poetser te worden :whoohoo
Heb hem eerst goed gewassen, daarna 2 lagen commadant 4 (Normaal poets ik een auto niet met commadant, maar dit was even eenmalig om hem voortaan weer in de was te zetten) Daarna MIR Superwas (als ik me niet vergis) en heb auto nog uitgezogen en overal gepoetst, langs deurstijlen, achterklep binnenkant, randen, wielkasten, bumpers, onder motorkap en daarna alle strips en zwarte stukken plastic met een goedje behandeld die het mooi zwart maken.
Heb dan ook heel goed gepoetst, ben zo’n 10 uur bezig geweest.
René van Maren schreef:één euro
Ik bied 2
Als de realiteit er niet zou zijn, zou de wereld er heel anders uit zien
Mientje schreef:René van Maren schreef:één euro
Ik bied 2
Poetsmateriaal is al meer, mocht het serieus zijn..PM me dan
Re: Ijs zijn 19 TD
Ijs schreef:Bram schreef:
Als je er toch geld tegenaan wilt gooien, reserveer dan ongeveer 4 a 5 tientjes voor een nieuwe thermostaat en thermocontact en vernieuw die prefentief !
Ik heb bij de 10 diesels van de afgelopen 15 jaar 4X (en ook bij de huidige Xantia D van Renz) ze moeten vernieuwen.Voordat je met dit weer voor een verrassing komt te staan.
Dit zijn toch gewoon dingen die ineens kapot kunnen gaan en niet aan slijtage leiden? Het werkt allemaal goed op het moment, het zal ongetwijfeld ooit ene keer komen maar nu vervang ik ze nog.
Oke…..je hoeft me niet te geloven, blijf gewoon doorrijden.
En natuurlijk slijten ze WEL…alles slijt aan een auto, zeker als hij al 13-14 jaar oud is.
Zoals ik al zei….ik heb 10 BX’en gehad in 15 jaar, dus weet ik toch wel waar ik het over heb, zou je zeggen.
Toch apart dat het een TD is, mijn ‘90 TD is echt een BX-nix, met zonder achterruitenwisser, CV, en elektrieke ramen.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Re: Ijs zijn 19 TD
Bram schreef:En natuurlijk slijten ze WEL…alles slijt aan een auto, zeker als hij al 13-14 jaar oud is.
Zoals ik al zei….ik heb 10 BX’en gehad in 15 jaar, dus weet ik toch wel waar ik het over heb, zou je zeggen.
Als je bij een BX van 13 jaar oud preventief zaken wilt vervangen die kunnen slijten, dan kun je hem maar beter helemaal gaan vervangen.
Dit soort dingen zijn goed los op hun werking te testen. Bovendien is de kans groot dat ze al eens vervangen zijn en om het dan weer te vervangen is een beetje de botte bijl methode.
Meja, ik houd je niet tegen natuurlijk
Re: Ijs zijn 19 TD
mpostma schreef:Als je bij een BX van 13 jaar oud preventief zaken wilt vervangen die kunnen slijten, dan kun je hem maar beter helemaal gaan vervangen.
Dit soort dingen zijn goed los op hun werking te testen. Bovendien is de kans groot dat ze al eens vervangen zijn en om het dan weer te vervangen is een beetje de botte bijl methode.
Meja, ik houd je niet tegen natuurlijk
Oh ja…...de *kans* dat ze ooit al eens vervangen zijn ?
Als jullie dat risico van een kokende motor (midden in een file of zo) willen lopen, ga vooral je gang….mijn tip aan Ijs was er eentje uit ervaring…..wat jullie er zelf mee doen is jullie zaak.
Daar laat ik het verder maar bij.
Marten heeftf in mijn ogen wel gelijk al is zo’n theromcontact wel iets dat echt iedere BX wel een keer gehad heeft, net als kapotte mistlampen kapotte olie temp sensor etc.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Marten heeftf in mijn ogen wel gelijk al is zo’n theromcontact wel iets dat echt iedere BX wel een keer gehad heeft, net als kapotte mistlampen kapotte olie temp sensor etc.
enzovoorts enzovoorts….
Je kan bijna beter vragen wat er aan een 14 jaar oude BX nog niet is vervangen
kapotte mistlampen kapotte olie temp sensor
Oh? Ik heb beide nog nooit meegemaakt…
Als je bij een BX van 13 jaar oud preventief zaken wilt vervangen die kunnen slijten, dan kun je hem maar beter helemaal gaan vervangen.
Eens! in mijn geval zou ik dan bij de TZD de km-tellerkabel vervangen (al 2 keer bij andere bxen gedaan, is ook wel eens nodig).
Als je zo gaat denken moet je alle sensoren, slangen, keerringen, pakkingen en andere ellende preventief vervangen