Ik heb voor een vriendenprijsje een ZX kunnen kopen waarmee we van plan zijn een vakantie door zijn thuisland te maken
Er zijn wel een paar dingen mee aan de hand, en ik vroeg me af of dit zelf te repareren (garage is iig te duur) is en of het de moeite waard is.
Ten eerste:
Hij lekt olie, ik heb al even rondgekeken en dit is waarschijnlijk de koppakking. Hoe lang ben je ongeveer bezig deze te vervangen en is dit verstandig?
Ten tweede:
Bij snelheden >80KM/u begint hij een beetje ‘oeoeoeoeoe’ geluiden te maken, dit zijn waarschijnlijk de wiellagers? Ook hier geldt weer of dit makkelijk te vervangen is en of het de moeite waard is.
Er zit ook een elektrisch dakraam in, op de motor zit een tandwiel welke ingeklemd zit tussen 2 wormwielen voor de linker en rechter rail van het dakraam. Dit tandwiel is echter versleten en rond het punt waar hij dicht moet zitten loopt het wat zwaarder en gaat hij ratelen (slipt er dus overheen). Aangezien het in de zomer best warm kan zijn in een auto leek het op zich wel fijn als we het dakraam konden gebruiken, de motor is op zich makkelijk te vervangen maar ik weet niet waar je deze 2e hands kunt krijgen.
De auto heeft nu ongeveer 160.000 gereden en ik denk dat we in frankrijk rond de 3500 Km zullen rijden.
Laat ik even een andere vraag stellen:
Wie woont er in de omgeving van den haag en heeft zin om naar mijn ZX te kijken (ik kan gewoon langskomen uiteraard) om te kijken of hij/zij wat gebreken kan bepalen?
En eventueel deze tegen een binnen een studentenbudget passende prijs helpen repareren?
Cheezus schreef:Laat ik even een andere vraag stellen:
Wie woont er in de omgeving van den haag en heeft zin om naar mijn ZX te kijken (ik kan gewoon langskomen uiteraard) om te kijken of hij/zij wat gebreken kan bepalen?
En eventueel deze tegen een binnen een studentenbudget passende prijs helpen repareren?
Probeer ZX1.4i eens een berichtje te sturen Die woont in rotterdam en heeft erg veel ervaring met koppakkingen e.d. Misschien ziet hij het zitten om je te helpen…
Xsara_Coupe
Heb een email verstuurd met telnr. als je me vandaag nog belt kan ik straks effe komen kijken, ga toch een stukje toeren straks
Totaal aantal Berichten: 17
- C4 (2004-heden) phase 1,1.6 Berline
Hee, problemen met je opendakkie?
kan je vertellen hoe je dit hebt opgelost?
ZX Aura 1.6i ‘92 Gris Gabion 130.000
van 0-100 in 63 sec.