Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Zo. Alle off topic weggeveegd.
Nu weer verder over de DS van blooper!.
ps. discussies over modacties gaan via PB.
PS2 dit is geen democratie. Ik ben na Erik hier de baas.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
je hebt teveel weggeveegd in je waanmoed, mijn reactie nl. over mijn DS staat er ook niet meer op. Daarnaast is dit een discussie tussen blooper en Phoskam die ik aanvul om enige zaken recht te zetten. Volgens mij zijn er nog geen problemen ontstaan tussen ons als persoon en wordt er dus zeer vroegtijdig ingegrepen.
Mijn DS waar blooper over praat zou een probleem aan de versnellingsbak hebben, maar dit is een slijtage kwestie die voor kan komen nadat de DS weer 30000km heeft gereden. Daarnaast is het zo dat mijn wagen is getaxeerd voor 12500 en wat betreft ik aan kosten heb gehad en mijn aankoopbedrag ik dus aan de goede kant van de streep zit t.o.v. van blooper en hij kan dus niet Phoskam ervan betichten een slechte DS afgeleverd te hebben.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
charlesdegaulle21 schreef:je hebt teveel weggeveegd in je waanmoed, mijn reactie nl. over mijn DS staat er ook niet meer op. Daarnaast is dit een discussie tussen blooper en Phoskam die ik aanvul om enige zaken recht te zetten. Volgens mij zijn er nog geen problemen ontstaan tussen ons als persoon en wordt er dus zeer vroegtijdig ingegrepen.
Mijn DS waar blooper over praat zou een probleem aan de versnellingsbak hebben, maar dit is een slijtage kwestie die voor kan komen nadat de DS weer 30000km heeft gereden. Daarnaast is het zo dat mijn wagen is getaxeerd voor 12500 en wat betreft ik aan kosten heb gehad en mijn aankoopbedrag ik dus aan de goede kant van de streep zit t.o.v. van blooper en hij kan dus niet Phoskam ervan betichten een slechte DS afgeleverd te hebben.
hoi remco;
ik heb nooit gezegd dat phoskam een slechte DS heeft afgeleverd aan U!! maar hij zegt direct dat ik te veel betaald heb! ik vind van niet ik heb enkel de remmen moeten vervangen en dit door lekkage van de radiator dus het enige wat er in feite aan scheelde,was de radiator en die heeft op zijn beurt de remmen aangetast. wat phoskam ook zei,is dat ik te veel betaalde voor wat er allemaal aan mankeerde!ik zie in geen enkel draadje wat er buiten het hier hoger vernoemde nog verder mis was?? als je bedoelde dat ik in panne gevallen was met de aandrijving,dat was dan mijn eigen stomme schuld,door aan de frictieschakelaar te prutsen, dus eigenlijk was er niets kapot, ik had die schakelaar gewoon in de verkeerde richting laten staan!! met als gevolg:geen druk meer op de versnellingsbak!! trouwens wat phoskam ook zei,is dat hij geloof ik € 6500 aan U gevraagd heeft en als ik goed begrijp wat hij schreef,heeft hij er op zijn minst al om evenveel kosten aangedaan!! dus ik bedoel eigenlijk als beide wagens perfect in orde zijn,de uwe zowel als de mijne,dan rekenen we alles bij elkaar en dan pas kan je spreken over een dure koop of goede koop,zowel in Uw geval als in mijn geval!! dan ook nog dit:als ik niet mis ben heb jij een carburator versie en ik een IE versie,waar je ook mag van verwachten dat deze van mij kostengevoeliger gaat zijn!! en wat betreft het gebruik daar hebben julie een punt!!! ik ga nooit 35000 km halen op 2 jaar!! de mijne rijd enkel in de zomer of bij goed droog winterweer!! ik schat een 4à 5000 km te doen per 2 jaar!! U weet trouwens dat ik voor dagelijks gebruik de C5 heb en ook nog een bedrijfs berlingo ik kan jammer genoeg ook niet met alle 3 rijden!! zo ik hoop dat dit misverstand nu rechtgezet is,want het minste wat ik wou is ruzie met julie bijden maken,want ik hoop julie later nog tegen te komen op meetings of dergelijke!! en ik had ook beloofd om julie eens te trakteren omdat julie mij op de goede weg geholpen hebben van bij leo ruygrok!! ik ben dit nog niet vergeten hoor!!!please forgif me als julie iets verkeerd hebben opgevat in mijn uitdrukkingen
Laat dit dan het laatste zijn wat er is geschreven!
Doe de rest maar via PB…
Verdere offtopic’s zullen worden ge-
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
in mijn Ds zit zo ‘n 2 hoornige klakson die eerst niet ging ,maar na de bedrading gechekt te hebben ging het kompressortje weer,maar enkel uit de blauwe hoorn komt er geluid.de rode gaat niet!! wat kan de oorzaak zijn en is hier iets aan te verhelpen aan dit euvel?? er zitten daar 3 draden op van onder. de 2 eerste heb ik er afgekregen en de klemmetjes gereinigd,waarna de blauwe hoorn weer ging! maar de laatste draad krijg ik er met geen macht af,allee ik bedoel zonder kapot te trekken!! zou dit de oorzaak zijn dat de rode hoorn niet gaat?? er zit ook nog een 2 tonige gewone klakson in!! die gaat tegelijkertijd met met de hoorns!! mocht ik de rode ook werkend krijgen ,dan heb ik een oorverdovend geluid
De draadjes hebben niets met de afzonderlijke hoorns te maken. Als je compressor draait zouden beide hoorns moeten werken. Van de compressor komt een luchtslang welke middels een T-stuk wordt verdeeld. Probeer de hoorns afzonderlijk van lucht te voorzien met een compressor of een fietspomp.Achter op de hoorn zit een dop welke het membraam afdekt. Als deze te strak staat werkt de hoorn niet.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Bij mijne zat de kelk vol zand! Die kelken kunnen er soms ook af maar pas op: de afstand is belangrijk. Niet strakker of losser draaien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Overigens moeten de hoorns en de claxons niet tegelijk afgaan. Als je met weinig kracht toetert alleen de claxons (voor in de stad) met meer kracht voor buiten de bebouwde kom gaat ook de hoorn aan. Als je dan met nog meer kracht toetert, zoals wanneer je wordt afgesneden door een of andere Franse drugskoerier op weg naar Rotterdam op de snelweg dan breekt het handeltje af maar heb je wel een hoop lawaai gemaakt. Bij mij was overigens het membraan van een van de hoorns gebarsten en dan doet ie het ook niet.. Dus even testen met een fietspomp. Je kunt overigens meestal wel de FIAMM hoorns voor schappelijke prijsjes vinden op internet. Je kunt ze ook via de reguliere handel krijgen maar dan betaal je vaak de hoofdprijs voor exemplaren die ook niet helemaal orgineel zijn en goed passen. Tenzij je natuurlijk echt iemand met oude stock kunt vinden.
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
gerardeux schreef:Als je dan met nog meer kracht toetert, zoals wanneer je wordt afgesneden door een of andere Franse drugskoerier op weg naar Rotterdam op de snelweg dan breekt het handeltje af maar heb je wel een hoop lawaai gemaakt. .
Hahahaha ik dacht dat ik de enige was !!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
waarom is mijn bericht van gisterenavond eraf gehaald?
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
charlesdegaulle21 schreef:waarom is mijn bericht van gisterenavond eraf gehaald?
drie maal raden…
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
de rode hoorn van mijne luchtclakson is naar de haaien ,het membraan is kapot!! kan ik zo een hoorntje apart kopen?? ik heb gezien dat ze elk appart demonteerbaar zijn!!
blooper1963 schreef:de rode hoorn van mijne luchtclakson is naar de haaien ,het membraan is kapot!! kan ik zo een hoorntje apart kopen?? ik heb gezien dat ze elk appart demonteerbaar zijn!!
meestal is het een set van drie (of 5), kost wel 2 keer niets
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
paso schreef:blooper1963 schreef:de rode hoorn van mijne luchtclakson is naar de haaien ,het membraan is kapot!! kan ik zo een hoorntje apart kopen?? ik heb gezien dat ze elk appart demonteerbaar zijn!!
meestal is het een set van drie (of 5), kost wel 2 keer niets
neen!! in een DS zitten er origineel maar 2 een compressortje met een blauwe en een rode hoorn en zeggen dat er een goeie op de stand van de ID/DS club lag ,verleden zondag op citromobile!! ik twijfelde nog om hem mee te nemen,en zie nu…. had ik hem maar meegenomen
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
ik verveel mij steendood!!! nu moet ik nog wachten tot woensdag op mijn onderdelen!!! radiator,luchttunnel, alles weer monteren heb voor de zekerheid ook een nieuwe thermostaat gekocht!! en antivries! ik heb mijn ondderdelen gekocht hier in België bij Tom Verheyden,de Belgische verkoper van citronpieces in Houwaert bij Leuven!!