Bij het nacheckken van mijn luchtfilter ( 2.0 HDI ) kwam ik tot de vaststelling dat deze nog een extra wit doekje opgekleefd heeft.
Zulk een doekje dat heel erg lijkt op filterdoek voor de keuken dampkap
Dit is zo origineel geleverd sinds hij nieuw is. ( +/- 8000 km ondertussen )
Nu heb ik toch mijn vragen over de luchtdoorlaat bij zulk een filter.
Daarom denk ik eraan om een K & N luchtfilter te monteren, wat volgens mij in dit geval zeker de luchtdoorlaat gaat bevorderen
Mijn vraag is…
a) zijn er nog mensen die deze originele filter hebben of geplaatst hebben en hoort dat doekje er eigenlijk op thuis ??
b) heeft er iemand ervaring positief of negatief ivm K & N filters ( wel de gewone vervangfilter , niet die performance kits )
hier 2 fotokes van de originele filter.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
over dat doekje kan ik niks zeggen.
in mijn Xsara coupé heb ik er ook een vervanginsfilter van GREEN in zitten.
ik ben er zelf tevreden over.
verwacht geen topprestaties, maar zeker met het warme weer heb je wat meer koppel onderin.
ik heb het er nu zo’n beetje 1 jaar erin zitten. (+/- 25.000 km)
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
het witte filter is er volgens mij om eventueel te voorkomen dat er te veel vocht meegezogen kan worden. de lucht massameter die in de aanzuigbuis zit is daar gevoelig voor.
ik ben dit alleen bij de diesel versies tegen gekomen…
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dennis van der ven schreef:het witte filter is er volgens mij om eventueel te voorkomen dat er te veel vocht meegezogen kan worden. de lucht massameter die in de aanzuigbuis zit is daar gevoelig voor.
ik ben dit alleen bij de diesel versies tegen gekomen…
misschien heeft dit ook met de turbo te maken, of zit ik er nu helemaal naast?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Dat witte spul is inderdaad zoals Dennis al zegt om het vocht tegen te houden. Zonder dat witte spul komt er (meer) vocht in het inlaatkanaal en gaat de luchtmassameter kapot.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:Dat witte spul is inderdaad zoals Dennis al zegt om het vocht tegen te houden. Zonder dat witte spul komt er (meer) vocht in het inlaatkanaal en gaat de luchtmassameter kapot.
de K & N vervangingselementen hebben dit doekje niet heb ik mij geinformeerd.
De luchtfilters van bijvoorbeeld FRAM ook niet heb ik al kunnen constateren.
De vraag is natuurlijk of met een andere filter als deze van Citroen de luchtmassameter sneller in de soep zal draaien dan hij anders al of niet zou doen. :
Bij men Peugeot Partner (19D) rijd ik ook al vanaf nieuw ( op ong 2000 km ) met een vervangingselement van K & N .
Dit heeft tot nu toe nog geen problemen opgeleverd, ondertussen is die bijna 7 jaar oud en heeft hij 100.000 km in de wielen.
Ik ben vooral in die K & N geinteresseerd omdat hij in combinatie met mijn chiptuning een beter rendement zou geven, wat ik best kan aannemen als ik de dikte van de originele filter bekijk en dan zeker met dat doekje erop.
Hebben jullie hier nog bedenkingen bij ????
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
nudat we het toch over vervangingsfilter hebben…
er staat in de gebruiksaanwijzing dat je zo’n filter elke 10.000 km moet reinigen.
daarvoor heb je dus GREEN cleaner nodig.
en daarna GREEN olie, als je hem weer terug plaatst.
mijn filter is inmiddels voor een deel aardig zwart
dus schoonmaken ontkom je denk ik niet aan.
alleen kan dit ook met andere olie en cleaner?
dat lijkt me namelijk goedkoper dan met orgineel GREEN spul
arjan_verkade schreef:aan.
alleen kan dit ook met andere olie en cleaner?
dat lijkt me namelijk goedkoper dan met orgineel GREEN spul
De K & N cleaner en filterolie is nochtans ook niet zo goedkoop heb ik mij laten vertellen….
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BIG charlie schreef:arjan_verkade schreef:aan.
alleen kan dit ook met andere olie en cleaner?
dat lijkt me namelijk goedkoper dan met orgineel GREEN spulDe K & N cleaner en filterolie is nochtans ook niet zo goedkoop heb ik mij laten vertellen….
Greetz
BIG charlie
ja ik ga er vanuit dat dat ongeveer hetzelfde is.
daarom hoop ik ook dat er een soort gelijk spul is dat een stuk goedkoper is
XerroR schreef:hehe zie antwoord CS zou ik zeggen
Gewoon kopen je doet er onzettend lang mee
denk dat veel mensen niet weten wat cs is
dus hier de link http://www.citrosport.nl
citroenc2 schreef:XerroR schreef:hehe zie antwoord CS zou ik zeggen
Gewoon kopen je doet er onzettend lang mee
denk dat veel mensen niet weten wat cs is
dus hier de link http://www.citrosport.nl
Thx, nu weet ik ook wat CS betekent…
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
citroenc2 schreef:XerroR schreef:hehe zie antwoord CS zou ik zeggen
Gewoon kopen je doet er onzettend lang mee
denk dat veel mensen niet weten wat cs is
dus hier de link http://www.citrosport.nl
hahaha okay duidelijk thnx