5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

De nieuwe Euro van Shell
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 942

Gepost: 09 mei 2006 09:27 PM
  [ # 61 ]
Simpele Ziel schreef:

Wil trouwens wel eens in Gouda proberen dat shot van die vliegende Rode 16v na te maken…. Twisted Evil

Dat wil ik zien Razz En als ie het daarna nog doet kan je gelijk komen tanken Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 mei 2006 02:17 AM
  [ # 62 ]

Vandaag een volle tank weggereden in mijn eend. En ja hoor, ze was een stuk zuiniger dan voor 3 maanden terug.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 12 mei 2006 03:34 AM
  [ # 63 ]
patje74 schreef:

Vandaag een volle tank weggereden in mijn eend. En ja hoor, ze was een stuk zuiniger dan voor 3 maanden terug.

Hey man, dat klinkt goed zeg! Zal ik het ook maar eens in de turbodiesel proberen?

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 mei 2006 03:40 AM
  [ # 64 ]
mpostma schreef:
patje74 schreef:

Hey man, dat klinkt goed zeg! Zal ik het ook maar eens in de turbodiesel proberen?

Ik had trouwens gewone 98 met (eigen gemixte) loodvervanger getankt. (zelfde als 3 maanden terug) De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.  Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 12 mei 2006 04:13 AM
  [ # 65 ]
mpostma schreef:
patje74 schreef:

Ja…gooi jij hem even vol met de nieuwe Euro van Shell, kom ik luisteren als je gaat rijden. :schater

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 12 mei 2006 10:37 AM
  [ # 66 ]
mpostma schreef:
Caroline81 schreef:

Zeker garant voor dukes of hazzard achtige praktijken. Minder leuk als je er niet op rekent Wink Met mijn visa kan ik daar trouwens een stuk harder over heen dan met de bx Very Happy
maar we dwalen een beetje af geloof ik Surprisedops:

Jaja.. Surprisedfftopic. nog eentje om het af te leren.  Surprisedops:

Vroeger had je op de A12 bij Gouda in de richting Den Haag ook leuke lange hobbels vlak voor het aquaduct vlak voor het weefvlak waar de splitsing zit ri. Rotterdam of Den Haag. Helaas hebben ze die weer aardig gladgestreken. Bollenkarren namen die lange hobbels geweldig.

Er zit vlak bij mij ook een leuke: als je vanaf Den Bosch Zuid de Lambooijbrug over de Zuid Willemsvaart oprijdt (vanaf de Vondelstraat) heb je ook wel een mooi punt waar je voorwielen snel loskomen als je te hard gaat. Razz

Ontopic: op Euiro95 met de Toulouse ging dat ook al geweldig. Ongetwijfeld ook op de nieuwe Euro van de Shell Wink

Ik weet ook nog wel een paar mooie jumps, neem voor de grap de a16 vanaf europoort richting Rotterdam/breda maar eens. Die weg bestaat enkel uit lange glooiende hobbels. Heerlijk zweven met een bollenkar terwijl de rest zich rot stuitert.
En dan Een klein stukje voor de drechtunnels op de a16 op het 5 baansstuk) daar zit me een jump in. Daar zie ik elke keer als ik er rij wel auto’s loskomen van de grond. Ook de bx vind het niet prettig als ik daar harder dan 100 overheen rij. Dan komen de wieltjes los en als ik neerkom kust ze de stops…

Rij overigens nog steeds op hetzelfde tankje euro maar ga vanavond weer bijvullen Twisted Evil

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 12 mei 2006 10:40 AM
  [ # 67 ]

Surprisedfftopic

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 12 mei 2006 01:00 PM
  [ # 68 ]
patje74 schreef:
mpostma schreef:
patje74 schreef:

Ik had trouwens gewone 98 met (eigen gemixte) loodvervanger getankt. (zelfde als 3 maanden terug) De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.  Wink

Dat was ook mijn eerste gedachte Wink

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240

Gepost: 12 mei 2006 01:16 PM
  [ # 69 ]
mpostma schreef:
patje74 schreef:
mpostma schreef:
patje74 schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte Wink

Je moet ook niet je winterverbruik vergelijken met je zomerverbruik!

GRG

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 mei 2006 01:19 PM
  [ # 70 ]
Ds23man schreef:

GRG

En dat is dus net wat ik probeer duidelijk te maken. Zo’n nieuwe brandstof wordt niet voor niets in deze periode geïntroduceerd.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 12 mei 2006 01:32 PM
  [ # 71 ]
patje74 schreef:
Ds23man schreef:

GRG

En dat is dus net wat ik probeer duidelijk te maken. Zo’n nieuwe brandstof wordt niet voor niets in deze periode geïntroduceerd.

Hehe, ze zijn niet gek! En veel mensen tuinen er toch weer in.

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten

Gepost: 12 mei 2006 01:52 PM
  [ # 72 ]
mpostma schreef:
patje74 schreef:
Ds23man schreef:

GRG

Hehe, ze zijn niet gek! En veel mensen tuinen er toch weer in.

Ik tuin er niet in, mijn verbruik is aantoonbaar gedaald ten opzichte van vergelijkbare omstandigheden. Bovendien heb ik een nauwkeurige boordcomputer, waarop ik mijn gemiddeldverbruik op kan aflezen, de waardes die ik nu haal heb ik nog nooit gehaald. Dat kan niet aan het onderhoud liggen, want dat is 30.000km niet gedaan op olie na dan.

GRG

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 mei 2006 01:59 PM
  [ # 73 ]
Ds23man schreef:

[Ik tuin er niet in, mijn verbruik is aantoonbaar gedaald ten opzichte van vergelijkbare omstandigheden. .......

patje74 schreef:

......... De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.  Wink

Ik ben de laatste die het werkelijke effect zou gaan ontkennen. Maar de temperatuursomstandigheden spelen zeker een rol.

Merk je ook meer vermogen? In mijn theorie; minder uitstoot, zuiniger in verbruik = meer energie in de peut, betere verbranding = meer vermogen

In wat voor mate is het verbruik omlaag gegaan t.o.v. het verbruik tijdens gelijksoortige omstandigheden?

Profiel  

Ds23man
> 1200 berichten

Gepost: 12 mei 2006 02:12 PM
  [ # 74 ]
patje74 schreef:
Ds23man schreef:

[Ik tuin er niet in, mijn verbruik is aantoonbaar gedaald ten opzichte van vergelijkbare omstandigheden. .......

patje74 schreef:

......... De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.  Wink

Ik ben de laatste die het werkelijke effect zou gaan ontkennen. Maar de temperatuursomstandigheden spelen zeker een rol.

Merk je ook meer vermogen? In mijn theorie; minder uitstoot, zuiniger in verbruik = meer energie in de peut, betere verbranding = meer vermogen

In wat voor mate is het verbruik omlaag gegaan t.o.v. het verbruik tijdens gelijksoortige omstandigheden?

Simpel: in de zomer kwam ik nooit zuiniger uit dan 10,8l/100km en 740km op een volle tank, nu kom ik op 10,0l/100km uit en 800km op een tank. Duidelijk verschil

GRG

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 12 mei 2006 03:36 PM
  [ # 75 ]

Zo, heb nu het punt bereikt dat ik gemiddeld 1 op 12,7 heb gereden echter, lampje is nog niet aan…dus ik scoor sowieso al beter als de vorige keer terwijl ik nu ook duidelijk meer stad km’s heb gemaakt…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook