2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hoofdsteunen
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 10 mei 2006 05:09 PM
  [ # 16 ]

Als je een ongeval krijgt vangt de brede hoofsteun echt wel de klap op.
Of je ze dan na het ongeval moet vervangen weet ik niet.
Je hebt er dan wel voor gezorgd dat je niet een whiplash oploopt!

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 mei 2006 12:57 PM
  [ # 17 ]

Nogmaals, de brede hoofdsteunen zijn misschien comfortabel, veilig zijn ze ZEKER niet!  Sad

Citroen!

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 11 mei 2006 10:08 PM
  [ # 18 ]

Hoezo? Breken de pijpjes eerder af dan wanneer ze in de rugleuning zitten Confused ?

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
Eelko
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 103
Geregistreerd: 23-05-2005

Gepost: 11 mei 2006 10:26 PM
  [ # 19 ]

waarom worden ze dan zoveel verkocht als ze niet echt veilig zijn.
Bij mij gaat het voornamelijk om de veiligheid en niet alleen voor de sier.

Citroen DS23 Break ‘71

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 11 mei 2006 10:30 PM
  [ # 20 ]

al eens geprobeerd om die twee parkers af te breken, vangt echt wel een klap op voordat dat gebeurd

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 mei 2006 11:49 AM
  [ # 21 ]

Al eens het vak “Letselbiomechanica” (keuzevak, gegeven aan de TUE door deskundige van TNO) gevolgd?

Die parkers houden nog geen kinderhoofdje tegen bij een botsing met een snelheid van boven de 30 km/u achter op een stilstaande DS Sad

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 mei 2006 12:51 PM
  [ # 22 ]

En wat ton zegt: Die steun scharniert naar achteren. Vangt dus helemaal niets op! Ze nemen wel al je zicht naar achteren weg..

En JA,mensen vinden het mooi staan!
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 mei 2006 04:31 PM
  [ # 23 ]
Gransbergen schreef:

Zijn die pijpjes niet op een andere/betere manier vast te zetten dan met die twee parkers? Lassen, wellicht, of boutjes, of metalen klembandjes?

Gr. Wouter

- Die juist vindt dat auto’s zonder hoofdsteunen er veel mooier uitzien. Lekker ruim -

Ik heb het nooit onderzocht. Maar ik denk het wel.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 mei 2006 01:50 AM
  [ # 24 ]

Ik heb met Chyparse gebeld en volgens hen kun je op stoelen zonder ingebouwde pijpjes (zoals de mijne) alleen de brede hoofdsteunen monteren… die dus niet zo veilig zijn. Dan kan ik er net zo goed van af zien. Of is er toch een manier om de smalle hoofdsteunen te monteren (pijpjes laten lassen of zo)?

Profiel  
 
Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 15 mei 2006 11:39 AM
  [ # 25 ]

En qua mooi… daar kunnen we ook nog wel even voor gaan zitten. Kom op zeg, die hoofdsteunen zijn toch veel te nieuwerwets? Het is juist zo sexy als je achter een snoek staat, dat je dan door de achterruit heen kijkt en dan nog het bovenkant van het stuur en eventueel een pookje ziet!  Laughing

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2006 12:20 PM
  [ # 26 ]
Kees-Jan Smit schreef:

En qua mooi… daar kunnen we ook nog wel even voor gaan zitten. Kom op zeg, die hoofdsteunen zijn toch veel te nieuwerwets? Het is juist zo sexy als je achter een snoek staat, dat je dan door de achterruit heen kijkt en dan nog het bovenkant van het stuur en eventueel een pookje ziet!  Laughing

Check!  Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
gerardeux
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 15 mei 2006 07:51 PM
  [ # 27 ]

Kees-Jan,
In de link van Rene Schoone die je zelf hebt geplaats staat ook het tarief voor het plaatsen van pijpjes voor smalle hoofdsteunen. Ook bij garage Jansen kun je volgens mij terecht. Vroeger hadden die zelfs de service dat ze een stoelframe met pijpjes hadden klaarstaan en dat je die kon meenemen bij inleveren van je eigen frame. Dat kan tegenwoordig niet meer maar het kan dus zeker wel. Zoals ik al schreef heb ik het zelf gedaan: eerst de bekleding verwijderen je ziet dan bovenin het frame twee paralelle buizen vlak bij elkaar lopen. In de voorste daarvan heb ik aan de achterkant ruimte gefreesd zodat de pijpjes er tussendoor kunnen maar niet niet zijdelings wegkunnen. De twee pijpjes rusten dus aan de bovenzijde stoel tegen de achterkant van het frame. De pijpjes zijn iets van 35 cm lang en kun je met klembanden op allerlei plekken aan het frame binnenin de stoel vastzetten. Aan de onderzijde zitten ze inn twee blokken hout geschroefd die ook bedoeld zijn om afstand te maken en de uitlijning van de steunen met de stoel in orde te krijgen. Een ander euvel, behalve dat het minder fraai is, van DS hoofdsteunen is namelijk dat de steunen continu je hoofd naar voren drukken. Daar heb ik met mijn montage (zo ver mogelijk naar achteren geplaatst) in ieder geval geen last van.

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 15 mei 2006 11:42 PM
  [ # 28 ]

hoofdsteunen

hallo iedereen, ik heb het een aantal jaren geleden ook gedaan. Wat heb je nodig: nieuwe bekledinghaakjes, een bekledingtang en 4 stukjes 15 mm pijp-de lengte van /- 10cm.De hoezen eraf halen dan uitmeten dat de steun in het midden staat en aan de achterkant van de bovenbuis rugleuning inslijpen tot je de pijpjes er fatsoenlijk in kan lassen. De bovenkant wel gelijk houden met de rugleuning. Dan weer de stoel monteren. Ik had nog van een sloopauto ( kadett) de doorvoer dopjes gebruikt anders moet je zo raar door de skai heen prikken en dit ziet er fraaier uit.
Voor de handige onder ons; je bent er toch een dag mee zoet.
Maar het is wel de enige juiste manier en hij is dus wel veilig want zo zit het orgineel ook.
succes
Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 26 juli 2006 03:07 PM
  [ # 29 ]

hoofdsteunen

Ik heb net deze week in een leren stoelleuning de pijpjes gemonteerd. Van een stoffen stoelleuning met pijpjes dacht ik de frames te kunnen ruilen. Mooi niet; stoffen stoelen hebben een frame zonder een dunne beugel boven het dikke bovendeel waar de pijpjes aan zitten en het is een bonk schuimrubber ipv veren/jute/latex(!)/leer. Wel kunnen zien dat de pijpjes aan de voor(!)kant tegen en in het bovendeel zitten. Deze pijpjes zijn kort, erg dunwandig en te ruim voor de hoofdsteunbeugels! Zelf heb ik verwarmingsbuis 15mm (past zuigend) met een flauwe knik naar achteren ook aan de voorkant van het bovendeel gemonteerd. Pijpjes 25 cm met een beugeltje tegen het bovendeel en onderaan tegen het frame. De steunen met kussens zitten nu wel dicht tegen mijn hoofd aan. Misschien dat ik de pootjes van de hoofdsteun nog kan buigen?
Van de volgende stoel zal ik foto’s maken om het e.e.a. te laten zien.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook