Simpele Ziel schreef:
Wil trouwens wel eens in Gouda proberen dat shot van die vliegende Rode 16v na te maken….
Dat wil ik zien En als ie het daarna nog doet kan je gelijk komen tanken
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Vandaag een volle tank weggereden in mijn eend. En ja hoor, ze was een stuk zuiniger dan voor 3 maanden terug.
patje74 schreef:Vandaag een volle tank weggereden in mijn eend. En ja hoor, ze was een stuk zuiniger dan voor 3 maanden terug.
Hey man, dat klinkt goed zeg! Zal ik het ook maar eens in de turbodiesel proberen?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
mpostma schreef:patje74 schreef:Vandaag een volle tank weggereden in mijn eend. En ja hoor, ze was een stuk zuiniger dan voor 3 maanden terug.
Hey man, dat klinkt goed zeg! Zal ik het ook maar eens in de turbodiesel proberen?
Ik had trouwens gewone 98 met (eigen gemixte) loodvervanger getankt. (zelfde als 3 maanden terug) De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.
mpostma schreef:patje74 schreef:Vandaag een volle tank weggereden in mijn eend. En ja hoor, ze was een stuk zuiniger dan voor 3 maanden terug.
Hey man, dat klinkt goed zeg! Zal ik het ook maar eens in de turbodiesel proberen?
Ja…gooi jij hem even vol met de nieuwe Euro van Shell, kom ik luisteren als je gaat rijden. :schater
mpostma schreef:Caroline81 schreef:Zeker garant voor dukes of hazzard achtige praktijken. Minder leuk als je er niet op rekent Met mijn visa kan ik daar trouwens een stuk harder over heen dan met de bx
maar we dwalen een beetje af geloof ik ops:Jaja.. fftopic. nog eentje om het af te leren. ops:
Vroeger had je op de A12 bij Gouda in de richting Den Haag ook leuke lange hobbels vlak voor het aquaduct vlak voor het weefvlak waar de splitsing zit ri. Rotterdam of Den Haag. Helaas hebben ze die weer aardig gladgestreken. Bollenkarren namen die lange hobbels geweldig.
Er zit vlak bij mij ook een leuke: als je vanaf Den Bosch Zuid de Lambooijbrug over de Zuid Willemsvaart oprijdt (vanaf de Vondelstraat) heb je ook wel een mooi punt waar je voorwielen snel loskomen als je te hard gaat.
Ontopic: op Euiro95 met de Toulouse ging dat ook al geweldig. Ongetwijfeld ook op de nieuwe Euro van de Shell
Ik weet ook nog wel een paar mooie jumps, neem voor de grap de a16 vanaf europoort richting Rotterdam/breda maar eens. Die weg bestaat enkel uit lange glooiende hobbels. Heerlijk zweven met een bollenkar terwijl de rest zich rot stuitert.
En dan Een klein stukje voor de drechtunnels op de a16 op het 5 baansstuk) daar zit me een jump in. Daar zie ik elke keer als ik er rij wel auto’s loskomen van de grond. Ook de bx vind het niet prettig als ik daar harder dan 100 overheen rij. Dan komen de wieltjes los en als ik neerkom kust ze de stops…
Rij overigens nog steeds op hetzelfde tankje euro maar ga vanavond weer bijvullen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
fftopic
patje74 schreef:mpostma schreef:patje74 schreef:Vandaag een volle tank weggereden in mijn eend. En ja hoor, ze was een stuk zuiniger dan voor 3 maanden terug.
Hey man, dat klinkt goed zeg! Zal ik het ook maar eens in de turbodiesel proberen?
Ik had trouwens gewone 98 met (eigen gemixte) loodvervanger getankt. (zelfde als 3 maanden terug) De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.
Dat was ook mijn eerste gedachte
mpostma schreef:patje74 schreef:mpostma schreef:patje74 schreef:Vandaag een volle tank weggereden in mijn eend. En ja hoor, ze was een stuk zuiniger dan voor 3 maanden terug.
Hey man, dat klinkt goed zeg! Zal ik het ook maar eens in de turbodiesel proberen?
Ik had trouwens gewone 98 met (eigen gemixte) loodvervanger getankt. (zelfde als 3 maanden terug) De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.
Dat was ook mijn eerste gedachte
Je moet ook niet je winterverbruik vergelijken met je zomerverbruik!
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ds23man schreef:
Je moet ook niet je winterverbruik vergelijken met je zomerverbruik!
GRG
En dat is dus net wat ik probeer duidelijk te maken. Zo’n nieuwe brandstof wordt niet voor niets in deze periode geïntroduceerd.
patje74 schreef:Ds23man schreef:
Je moet ook niet je winterverbruik vergelijken met je zomerverbruik!
GRG
En dat is dus net wat ik probeer duidelijk te maken. Zo’n nieuwe brandstof wordt niet voor niets in deze periode geïntroduceerd.
Hehe, ze zijn niet gek! En veel mensen tuinen er toch weer in.
mpostma schreef:patje74 schreef:Ds23man schreef:
Je moet ook niet je winterverbruik vergelijken met je zomerverbruik!
GRG
En dat is dus net wat ik probeer duidelijk te maken. Zo’n nieuwe brandstof wordt niet voor niets in deze periode geïntroduceerd.
Hehe, ze zijn niet gek! En veel mensen tuinen er toch weer in.
Ik tuin er niet in, mijn verbruik is aantoonbaar gedaald ten opzichte van vergelijkbare omstandigheden. Bovendien heb ik een nauwkeurige boordcomputer, waarop ik mijn gemiddeldverbruik op kan aflezen, de waardes die ik nu haal heb ik nog nooit gehaald. Dat kan niet aan het onderhoud liggen, want dat is 30.000km niet gedaan op olie na dan.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ds23man schreef:[Ik tuin er niet in, mijn verbruik is aantoonbaar gedaald ten opzichte van vergelijkbare omstandigheden. .......
patje74 schreef:......... De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.
Ik ben de laatste die het werkelijke effect zou gaan ontkennen. Maar de temperatuursomstandigheden spelen zeker een rol.
Merk je ook meer vermogen? In mijn theorie; minder uitstoot, zuiniger in verbruik = meer energie in de peut, betere verbranding = meer vermogen
In wat voor mate is het verbruik omlaag gegaan t.o.v. het verbruik tijdens gelijksoortige omstandigheden?
patje74 schreef:Ds23man schreef:[Ik tuin er niet in, mijn verbruik is aantoonbaar gedaald ten opzichte van vergelijkbare omstandigheden. .......
patje74 schreef:......... De resultaten die op dit moment boven komen drijven zijn voor een zeer groot deel te wijten aan de hogere temperaturen waardoor vele motoren zuiniger lopen.
Ik ben de laatste die het werkelijke effect zou gaan ontkennen. Maar de temperatuursomstandigheden spelen zeker een rol.
Merk je ook meer vermogen? In mijn theorie; minder uitstoot, zuiniger in verbruik = meer energie in de peut, betere verbranding = meer vermogen
In wat voor mate is het verbruik omlaag gegaan t.o.v. het verbruik tijdens gelijksoortige omstandigheden?
Simpel: in de zomer kwam ik nooit zuiniger uit dan 10,8l/100km en 740km op een volle tank, nu kom ik op 10,0l/100km uit en 800km op een tank. Duidelijk verschil
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Zo, heb nu het punt bereikt dat ik gemiddeld 1 op 12,7 heb gereden echter, lampje is nog niet aan…dus ik scoor sowieso al beter als de vorige keer terwijl ik nu ook duidelijk meer stad km’s heb gemaakt…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI