Totaal aantal Berichten: 23
- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso Exclusive 16THP
Ben dit weekend voor het eerst op reis geweest met de c5 en de caravan er achter . geweldig trekauto , maar had wel probleem met de caravan spiegels (ik gebruik opzetspiegels) bij rijden op 2 baans weg heb je ik bij elke vrachtwagen die ik tegen kom een probleem , want dan waaien de spiegels tegen de zijruiten.
Is er iemand die dit zelfde probleem heeft en wat kun je er aan doen?
Is het mogelijkk b.v. om de spiegels van de c5 vastter te zetten :
Totaal aantal Berichten: 194
- 2CV Dolly
- Ami 8 berline
- CX 2.0 RE Break
- Xantia Break Exclusive 2.0 16V
- (Grand) C4 Picasso 1,6 HDI Ligne Prestige
- Saxo 1.1 60 pk
- GS/GSA X3
Oke, bedankt zal hier eens achteraan gaan.
Want zo als nu dan wordt je er inderdaad gek van.
c5 is breed genoeg ,ik gebruik nooit opzet spiegels
c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.
mazda mx5 1.8 16v
Of gewoon de originele dealer spiegels halen Die zitten helemaal met zuignappen op de auto en werken meer dan perfect!!
Xsara_Coupe
Ben ik benieuwd wat die orginele spiegels dan wel zijn want wat de dealer verkoopt voor de C5 zijn Special mirror opzetspiegels en die kun je overal kopen.
Dus ben zeer benieuwd :
Heb nu geen foto’s ofzo bij de hand, maar de spiegels die ons verkocht zijn zaten in de originele citroen doos. Worden met een grote magnetische plak op de deur bevestigd en vervolgens nog met twee zuignappen, een op de deur en een op het voorspatbord. Moet zeggen dat deze dingen perfect werken.
Zijn ook zeer goed te verstellen…
Ik zie nu net op de site van citroen belgie dat daar officieel door citroen spiegels worden geleverd die op het originele spiegelhuis worden geschroeft. Die gaan dus duidelijk wel inklappen…
Ik kan nergens op internet een fatsoenlijke afbeelding vinden van de spiegels die wij hebben, en die liggen in de caravan in de opslag. Ik kan op zn vroegst pas eind mei foto’s maken…
Ik weet wel dat de onze destijds via Noordegraaf in Waddinxveen geleverd zijn. Misschien weten ze hier meer over dit soort spiegels…
Xsara_Coupe
Vandaag voor het eerst met de caravan achter de c5. En inderdaad spiegels klappen naar binnen. Ik ben gelijk naar de dealer gegaan en deze adviseerde mij om deze met tape vast te maken . dan klapt hij
niet meer naar binnen. Ga dat op vakantie proberen.
Verder rijdt het als een zonnetje.
C5 2.0 v16 Break lpg3
Heeft mijn vader ook last van gehad,
Als je de spiegels draaid, dus verticaal in plaats van horizontaal dan vangt het ook minder wind.
Zo dus.
Moeten je spiegels wel kunnen draaien natuurlijk.
Een andere optie is om de spiegels van de C5 op de plek waar je ze in kan klappen, een stiek rond doen. Dit werkt ook prima.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gewoon de davit gebruiken, werkt perfect en kost zo’n 16 euro. Te koop bij elke kampeershop.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Heb nu een davits gekocht en dat werkt inderdaad perfect.
Hartelijk dank voor alle reaktie’s en een fijne vakantie + goede k.m. gewenst .