Hoi!
Ik heb zojuist een nieuwe kleppendekselpakking (ring) gekocht bij de brezan (Euro 15,23).
Hebben jullie ervaring/tips op het gebied van het vervangen van de pakkingring? Op het kleppendeksel zitten de bobines, moeten deze eraf?
Zijn er punten waar ik op moet letten?
De kopbouten moeten met beleid heel zachtjes worden aangedraaid heb ik begrepen.
Is het verstandig om de binnenkant van het kleppendeksel schoon te maken?
Is er al een Citroën-topic met betrekking tot het verwisselen van de kleppendekselpakking?
Het betreft m’n type 1 Xsara 1,6i (8 klepper) uit 2000.
Bij voorbaat bedankt!
Stefan
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
het is makkelijker om de bobine even weg te halen, verder maak je de twee moeren los en de ringen die daar onderzitten.
dan kan je zo het klepdeksel omhoog halen.let op er zit een spatplaat onder die meegaat.en daar zitten weer twe afstandsbussen op.
monteren in omgekeerde volgorde.eerst de spatplaat dan de bussen dan het klepdeksel. schoonvegen is geen enkel probleem.
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
dennis van der ven schreef:het is makkelijker om de bobine even weg te halen, verder maak je de twee moeren los en de ringen die daar onderzitten.
dan kan je zo het klepdeksel omhoog halen.let op er zit een spatplaat onder die meegaat.en daar zitten weer twe afstandsbussen op.
monteren in omgekeerde volgorde.eerst de spatplaat dan de bussen dan het klepdeksel. schoonvegen is geen enkel probleem.
suc6 dennis
Bedankt voor de reactie!!
Het is gelukt! 1 busje viel toen ik het kleppendeksel erafhaalde, maar verder ging het perfect. De spatplaat heb ik gewoon laten zitten.
Nu efkes in de gaten houden dat ie niet meer zweet/lekt.