Afgelopen weekend op de Citromobile heb ik gemerkt dat de voor clignoteurs met rvs erg geliefd waren (3e neus).
Ik kon nergens meer goede tweedehandse vinden.
Een setje nieuwe kost toch al gauw rond de 160 euro. Dit vind ik nogal prijzig.
Er stond ook een stand met nieuwe kunstof oranje kapjes. 2 voor 25 euro.
Nu kan ik ook nog een setje oude rvs omlijsting krijgen voor een zacht prijsje.
- Kan ik het oude verlichtinghuis gebruiken om de nieuwe oranje
kunstof kapjes en rvs op te monteren ?
- Wie weet trouwens nog wie deze oranje kunstof kapjes verkocht?
Deze manier scheelt volgens mij nogal wat centjes
Citroen DS23 Break ‘71
Ik heb de nieuwe oranje units ook zien liggen, maar weet niet wat er de bedoeling van is. Wellicht zijn ze gemaakt om er RVS randjes omheen te zetten. Vroeger heb ik ook RVS randjes over de originele gezet maar dan moet je wel het plastic gaan veilen en bijwerken om de boel zo goed mogelijk aan het passen te krijgen. Tip voor diegenen die de oude plastic herbruiken : even overspuiten met transparante vernis uit spuitbus. Geef ze weer een mooie glans en doet het oranje weer wat opleven.
Re: vernieuwen clignoteurs DS
Eelko schreef:
- Kan ik het oude verlichtinghuis gebruiken om de nieuwe oranje
kunstof kapjes en rvs op te monteren ?
- Wie weet trouwens nog wie deze oranje kunstof kapjes verkocht?
* je kan het oude verlichtinghuis gebruiken om de nieuwe oranje
kunstofkapjes en rvs op te monteren
* oranje kunstof kapjes en rvs plaatje worden o.a. geleverd door chyparse. heb dat n.l. ook zelf gedaan
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dat kan inderdaad, wel zit het oranje kapje verlijmd met het huis dus je zult het eraf moeten slijpen. Een dremel is wel handig voor dit klusje. Check ook even de reflectorlaag als daar veel van is weggeoxideerd kun je (na het dichten van de lekkage) dit eventueel overspuiten met chroomverf. De niet veegvaste chroomverf geeft een goed reflecterend resultaat, wel veegvaste verf wordt eigenlijk alleen zilvergrijs, dat kun je dus bijna net zo goed laten en dat het niet veegvast is is niet zo erg want met het kapje erop kom je er toch nooit meer bij.
Nadat je het oude oranje kapje er afgeslepen hebt, het nieuwe er op lijmen met 2 componentenlijm, het rvs plaatje er over heen en je bent het heertje.
Persoonlijk vind ik de rvs plaatjes die je los koopt zelfs mooier dan de kant en klare rvs clignoteurs. Die hebben wat minder glans.
En het scheelt een smak euri’s
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
ik heb die RVS randjes wel zien liggen bij diverse aanbieders op Citromobile,maar da’k nou zeg goedkoop….
De goedkoopste was iets van 25 euri/stuk.
Zoals iedereen al opperd kun je het oude huis hergebruiken.
Je zult alleen wat moeten verslijpen/afvijlen en verlijmen.
‘Spirit of avant-garde’
Zal dan zodra ik de nieuwe oranje kapjes gekocht heb maar eens beginnen met het afslijpen van de oude oranje kapjes.
Ik heb van marktplaats een paar oude rvs kapjes op de kop weten te tikken voor 5 euro p. st. Zijn in goede staat . Hopelijk heeft Chyparse de oranje kapjes ook voor 25 euro per set. (?!?!?).
Alvast iedereen bedankt!!!
Citroen DS23 Break ‘71