1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Waarom woon je er?
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 27 september 2004 02:01 AM

Soms krijg ik een beetje genoeg van het in de stad wonen… met z’n troep op straat, z’n herrie, z’n ongure sfeer snachts, parkeerproblemen, gebrek aan sleutelruimtes…  Mr. Green

Op zich woon ik in Den Haag wel lekker dicht bij het strand, is er statige architectuur, mooie pleinen, bioscopen, terrasjes. M’n zaterdagbaantje is op loop-/fietsafstand, m’n andere baan in Rotterdam is ook niet te ver weg, familie in de buurt.
Maar toch, dan rij ik over de Lekdijk met heerlijke vergezichten over de slingerende rivier en grasland, koeien, de lucht van koeienmest en dreigende donderwolken in de verte…. en zie daar dijkhuisjes te koop staan… Zou het daar niet heerlijk zijn om te wonen? (stadsmannetje als ik ben… Rolling Eyes  )
edit: werk nu eigenlijk al weer een tijd in Den Haag, lekker met de fiets naar t werk…

Waarom woon jij op de plek waar je nu woont?

En waar is dat dan? Wat laat jou er blijven, of wat beweegt jou om ergens anders te gaan/willen wonen?

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 27 september 2004 02:05 AM
  [ # 1 ]

Ik woon in Joure omdat ik er geboren ben. En Joure is de allermooiste plaats die ik ooit gezien heb. Ik wil er nooit meer weg.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 27 september 2004 03:16 AM
  [ # 2 ]

Tsja….en ik ben geboren en getogen in Haarlem en zou er v.w.b. de oude stad, met z’n mooiste plein (Grote Markt) van Europa (zeggen alleen de Haarlemmers hoor Laughing )......het Spaarne, Bolwerken e.d. niet graag willen wisselen voor een klein dorp.

Alhoewel ik van de week naar Paterswolde moest rijden (tussen Assen en Groningen in).....en midden in dat dorp moest wezen…....wat een RUST straalt daar nog uit…..maar dat heb je natuurlijk ook in het hier vlakbij gelegen Bloemendaal…..alleen zal ik daar met m’n huurhuisje van 260.- Euro p/m niet snel terecht komen. Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 september 2004 03:52 AM
  [ # 3 ]

Ja je ben een Rotterdammer of niet en dus hou je van je stad. (En Feyenoord Razz )
Ik zou niet weg willen uit Rotterdam, Delft of Den Haag vind ik een goede 2e keus om er te gaan wonen. Ik denk dat het ook een stukje gemak is, alles is onder handbereik, om die reden heb ik de voorkeur om in de Randstad te wonen.

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 27 september 2004 02:05 PM
  [ # 4 ]

Nou ik woon heerlijk in het voorstadje van Den-Haag nl. Voorburg, wil d’r voor geen goud weg, lekker rustig, de utrechtste baan voor de deur + station. En sleutelen kan ik perfect op de prive parkeerplaats achter Very Happy

Profiel  

erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1890

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 27 september 2004 02:09 PM
  [ # 5 ]

ik woon lekker in het heerlijk rustige noorden: groningen om precies te zijn. Groningen is gewoon de studentenstad van nederland, je kan er geweldig uitgaan en er zijn geweldige terasjes. En misschien nog wel het grootste voordeel: huizen zijn nog enigzins betaalbaar ..
En als je wilt zit je zo weer in de middle-of-nowhere en hoor je enkel een vogeltje fluiten .. kortom veel beter dan die drukke randstad ..

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 27 september 2004 04:28 PM
  [ # 6 ]
leujel schreef:

Goede tweede zou Rotterdam zijn. Mooie stad met mooi stadion en nog mooiere voetbalclub!

1000x dank altijd leuk om het eens van een ander te horen Mr. Green

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 27 september 2004 05:52 PM
  [ # 7 ]

ik woon in valkenburg omdat mn ouders er wonen….woon dus nog thuis…

woonde tot maart 2000 in bunde (boven maastricht) daar heb ik 15-16 jaar gewoond..Very Happy

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 27 september 2004 06:55 PM
  [ # 8 ]
ZX1.4i schreef:
leujel schreef:

Goede tweede zou Rotterdam zijn. Mooie stad met mooi stadion en nog mooiere voetbalclub!

1000x dank altijd leuk om het eens van een ander te horen Mr. Green

Ook al woon ik in Haarlem….zowel mijn zoon Renz als ikzelf zijn nog steeds (op afstand weliswaar) supporters van Feijenoord. Cool

Ik zat net in militaire dienst (1970) toen ze de eerste Europacup wonnen….nog met v Hanegem, Moulijn….en Eddy PG uiteraard. Wink

Kom al 8 jaar niet meer bij mijn eigen cluppie RCH uit Heemstede….omdat ik het niet meer volhoudt om 1,5 uur op een harde houten bank te zitten of te staan op de tribune. Confused

Bij RCH kwam ik al sinds 1957, als 7-jarig jongetje…..en zo rond 1960 speelde notabene toen Bram Peper in het eerste elftal (ja ja, was vroeger een verdienstelijke voetballer)......en wat later in de 60ér jaren mijn maatje Johan Neeskens. Wink
Die had toen geeneens een fiets om naar de training te gaan (hij had geen cent te makken, TOEN !).....en moest ik weleens wegbrengen naar zijn ouderlijk huis. Cool

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 28 september 2004 12:56 AM
  [ # 9 ]

Waarom ik in Almelo woon….

tja, omdat de verkeerslichten dan weer op rood, en dan weer op groen staan….

En dat terwijl ik oorspronkelijk uit het landelijke Wierden kom…

Vier jaar geleden voor Almelo gekozen vanwege de fraaie ligging van de nieuwbouwwijk waarin we nu wonen, met veel groen, vijvers, en fietspaden.  Die benut ik nooit met m’n fiets, maar we laten er wel 5x per dag onze hond genieten van het buitenleven Wink
Bijkomend voordeel: een oprit van 5 x 5 meter, waarop de XTR dus prachtig te plaatsen is !

Ondanks het feit dat er 70.000 zielen in Almelo wonen, merk je in het groene wijkje waarin ik woon niet veel van het ‘stadse’ leven…

Nee, dan het dorp Wierden waar ik tot vier jaar geleden woonde !

Midden in het dorp, aan het marktplein, een fraai appartement, in een complex met 80%  65-plussers…

ik ben er maar uit vertrokken toen ik 30 werd…

in hetzelfde jaar ben ik voorgoed gestopt met Duitse auto’s   Shocked

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

erik wijngaarden
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5830

- ID/DS D-Super
Gepost: 28 september 2004 01:08 AM
  [ # 10 ]

ik woon in heerhugowaard omdat mijn ouders hier ooit neergestreken zijn.
ik heb verder totaal geen binding met deze plek. ook al woon ik er al weer een jaar of 20.
het is dat ik een erg fijn huis heb, maar het had van mij overal mogen staan.

Profiel  

Higgy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 104

Gepost: 28 september 2004 01:09 AM
  [ # 11 ]

Ik woon voor straf in Helmond Laughing
Nee echt: ik riep ‘vroeger’ altijd tegen mijn (toen nog) vriendin: Brabant is leuk wonen, maar niet in Helmond.
Waar komen we door mijn werk terecht? Juist.
Inmiddels wat banen verder, maar we wonen op zich goed.
Alleen zou wat meer interesse dan een Golf GTI voor de deur voor de vrouw, en een Mercedes voor ‘t mannetje, en een baan waarvoor je hersens ipv. handen nodig hebt (no offence!) 99% van m’n buren geen kwaad kunnen, <zucht>
Kids zitten wel op een prima school, da’s ook wat waard. En ik werk nu in Eindhoven en da’s ook goed te doen.

Peugeot 306 3-deurs XS 1.8 16v 1999
Peugeot 306 cabrio 1.8 1996

Profiel  

MSL
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263

Gepost: 28 september 2004 02:13 AM
  [ # 12 ]

Ik woon-alweer 15 jaar-in Leusden omdat mijn vader in Amersfoort werkt (ik kom oorspronkelijk uit Zwolle). Leusden kun je eigenlijk ‘pamper city’ noemen omdat het grootste deel van de bevolking bestaat uit jonge gezinnen. Als ik ooit de kans krijg om de wijk te kiezen naar Frankrijk dan ben ik weg!

La CX, elle est plus qu’une voiture.

Nog Citroën-loos. Op dit moment rijdend in mama’s Renault Mégane RN 1.4 16V (2000, Rouge Cérise). En tout cas, un véhicule français

Profiel  

xantippe
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- C5 1.8i Differance2
- C4 (2004-heden) 1.6 VTR+ Coupé
- C3 1.6 eHDI Collection
- C3 1.2 Puretech Feel Edition
Gepost: 13 oktober 2004 04:01 AM
  [ # 13 ]

Ik ben een Brabo in hart en nieren. In ‘76 geboren onder de rook van Eindhoven…maar nooit echt lang op dezelfde plek blijven wonen. In ‘81 verhuisde we naar Boerdonk…een hol met 200 inwoners toendertijd waar we in 1984 maar weer snel vandaan gingen om in Vlijmen te gaan wonen. In 1987 na een flinke brand waren we genoodzaakt om een jaartje in een of ander krot in Waalwijk te gaan wonen. 

In 1988 zijn we in Vught gaan wonen. Ik heb aan deze plaats nog steeds de beste herinneringen. In 1998 ben ik in Rosmalen op kamers gaan wonen. Mijn broer in het hartje van ‘s-Hertogenbosch een flinke pastorie bij wijze van anti kraak. Begin 2000 ben ik bij hem gaan wonen (goedkoop en erg gaaf). De pastorie werd in 2002 verkocht aan een fysiotherapeut…dus wij naarstig op zoek naar een andere woning die wij weer in….jawel Vught vonden. Mijn broer liet zijn vriendin overkomen uit Moldavië en ik zou gaan samenwonen met een meisje….alleen liet ze me op het laatste moment barsten.

Mijn ouders waren inmiddels verhuisd van Vught naar Oss. Die boden mij dus December 2002 een onderkomen waar ik nu nog steeds zit. Lekker makkelijk en goedkoop. Plannen om hier weg te gaan heb ik ook niet. Al moet ik zeggen dat Vught me nog steeds erg trekt…alleen jammer dat zowel de huur als de gemeentelijke belastingen gewoon te hoog zijn. Mijn zus betaald nu voor een 2 kamer appartement dik 400 euro!!! en dat terwijl je voor zo’n bedrag hier in Oss een 3 kamer gezinswoning met flinke tuin kunt vinden. Ik bedoel maar.

Pieter
Huidige
Citroën C5 2.0 Berline Linge Prestige 2001 grijs
Citroën C3 1.2 PureTech S&S Feel Edition 2020 zwart/wit

Vorige

Citroën Xantia Berline 2.0 16v SX 1997 wit
Citroën Xantia Break 1.8i 16V 2000 grijs
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2003 grijs
Citroën C4 1.6 Coupé VTR+ 2005 grijs
Citroën C3 1.6 e-HDi Collection 2012 Antraciet
Citroën C5 1.8 Berline Differance2 2004 zwart

Profiel  

gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352

Gepost: 13 oktober 2004 01:51 PM
  [ # 14 ]
Xantippe schreef:

Mijn zus betaald nu voor een 2 kamer appartement dik 400 euro!!! en dat terwijl je voor zo’n bedrag hier in Oss een 3 kamer gezinswoning met flinke tuin kunt vinden. Ik bedoel maar.

Die prijs heb je tegenwoordig niks meer voor hoor Xantippe, 400 euro is echt goedkoop voor 2 kamers. Een beetje flat betaal je al snel 750 euro in de maand voor….  Crying or Very sad

Profiel  

Thrillseekah
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 186

- Xsara 1.9 TD Prestige Break
Gepost: 13 oktober 2004 07:51 PM
  [ # 15 ]
gti_styling84 schreef:
Xantippe schreef:

Mijn zus betaald nu voor een 2 kamer appartement dik 400 euro!!! en dat terwijl je voor zo’n bedrag hier in Oss een 3 kamer gezinswoning met flinke tuin kunt vinden. Ik bedoel maar.

Die prijs heb je tegenwoordig niks meer voor hoor Xantippe, 400 euro is echt goedkoop voor 2 kamers. Een beetje flat betaal je al snel 750 euro in de maand voor….  Crying or Very sad

Ik woonde tot voor kort in een grote 1 gezinswoning, dat wil zeggen, 3 slaapkamers, grote zolder en een grote tuin, en dit alles voor 387 euries in de maand.. Zit nu in een klein vrijstaand huisje voor 300 incl.. Dus hier in het altijd bruisende Rolling Eyes  Vaassen is voor die prijs echt wel te wonen..

Profiel  

1 van de 10
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook