Gefeliciteerd! Maarrr…...een DSpécial met 5-bak?
Weet je heel zeker dat je geen DSuper met 5 bak hebt? Of is er ooit een andere motor + bak ingekomen?
We wachten ook op :photo
Geniet er van!
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Bedankt allemaal voor de felicitaties!! We zijn na een heerlijke rit vandaag met het dametje, heelhuids aangekomen in haar nieuwe thuisstad. Natuurlijk wel het 1 en ander ontdekt tijdens de rit aan negatieve dingetjes, maar eigenlijk ook net zo veel positieve dingen. Zo lijkt b.v. het plaatwerk vooralsnog stuk voor stuk een mooie basis voor een milde behandeling en dus niet compleet krokant.
Mink schreef:Goed hoor. Kan je in elk geval de zomer lekker sleutelen. Is dat de beige die bij van de Hengel staat?(stond)
De persoon van wie wij (zoals ik in een ander draadje al eens gemeld heb een tijd terug, deel ik dit DS festijn samen met een goede vriend van me) de dame gekocht hebben, is een bekende van Hengel en had haar 2 weken geleden bij hem achter op het erf gestald. Mevrouwtje is zwart, met een wit dakkie (en momenteel een wit linker voorscherm).
Bassman schreef:Gefeliciteerd! Maarrr…...een DSpécial met 5-bak?
Weet je heel zeker dat je geen DSuper met 5 bak hebt? Of is er ooit een andere motor + bak ingekomen?
In de papieren staat ‘ID 20’. IK heb op de Ds-club-site gekeken en daar staat dat de Dsuper5 pas gemaakt is vanaf ‘72. Deze is van ‘71. Daarom denk ik dat het een DSpecial is. ‘ID 20’ is geen officiële benaming, toch?
Ik heb vandaag wel foto’s gemaakt, maar heb nu geen tijd meer om ze online te zetten en helaas ben ik het hele weekeinde weg voor een project, dus jullie moeten ff wachten op foto’s tot maandag….
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Er is ook nog de Dsuper!
Je hebt de Dspecial met 1.9L DY2(?) blok, de Dsuper met 2.0L DY3 blok (en optionele korte vijfbak) en de Dsuper5 met 2.2L DX2 blok en een lange vijfbak.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Hmmm dat moet ik dan nog maar es uitzoeken, welk model het nu precies is. Hier toch nog ff de fototjes (kon zelf toch niet wachten om ze nog ff te bekijken )
helaas doet maar 1 sproeier het
En de zusjes naast elkaar:
Totaal aantal Berichten: 783
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Serge,
Kijk op het typeplaatje van het motorblok. Het zit rechts, achter de pomp, voor de startmotor.
ID20 Is de juiste aanduiding voor een Dsuper hoor.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
Ik neem trouwens aan dat deze wagen (strikt genomen is het geen godin ) ook bij Franse Auto’s te zien zal zijn ?
Schijt aan originaliteit.
Mooie DS, Serge
Heel veel zweefplezier ermee.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Van harte! Ik hoop dat jullie er veel plezier van zullen hebben. Met de zomer in aantocht betekend dat natuurlijk vele mooie ritjes!
Lelijke Eend schreef:Ik neem trouwens aan dat deze wagen (strikt genomen is het geen godin ) ook bij Franse Auto’s te zien zal zijn ?
Ja hoor. Paul neemt haar dan mee. Ik wil zelf echter een paar dingetjes aan de XM doen die dag.
DSMobiel schreef:Hi Serge, gefeliciteerd met je DSuper en veel sleutelplezier
ID19 is later DSpecial geworden en de ID20 de DSuper, maar op het plaatje in de motorruimte staat nog gewoon ID19 of 20. De oudere ID19’s hadden volgens mij een enkele SOLEX carburateur en de ID20’s een 2-traps WEBER.
Bedankt voor de uitleg! Dan heb ik dus een Dsuper
XBXG schreef:Mooie DS, Serge
Heel veel zweefplezier ermee.
Ze is zeker mooi! Maar eerlijk is eerlijk, ik laat jullie wel hele voordelige foto’s zien natuurlijk. Ik heb ook foto’s van de linkerkant met het zonnetje erop en die schreeuwen om veel vrije tijd.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
zo te zien is er ook een beetje opknapwerk aan uwe DS. herspuiten en het chroom eens deftig behandelen!! en hoe ziet ze er van binnen uit??
valt er daar nog in te leven??
Totaal aantal Berichten: 807
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
langevelsloo schreef:Er is ook nog de Dsuper!
Je hebt de Dspecial met 1.9L DY2(?) blok, de Dsuper met 2.0L DY3 blok (en optionele korte vijfbak) en de Dsuper5 met 2.2L DX2 blok en een lange vijfbak.
Volgens mij hebben zowel de DSpecial als de DSuper een 2.0L blok (1985cc) alleen heeft de Special een mono carburateur en een Super een dubbele carburateur. Door de jaren heen wel verschillende motortypes (DY2, DY3, DV2, DV3)
Een ID20 op kenteken is een DSuper, ik heb dit ook op mijn kenteken staan. Vijfbak kan als originele optie zijn ingebouwd, dan heb je de zogenaamde korte vijfbak. Vijfbak kan ook later zijn ingebouwd door een eigenaar, dan kan het zowel kort als lang zijn. Ik heb zelf een DY2 motor met achteraf gemonteerde ‘lange’ vijfbak. Heerlijke combi voor de snelweg.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
goh ik wil er ook wel eentje als ik zulke foto’s zie
maar ik heb via een collega op het werk gevraagd (zijn broer werkt bij Citroën… ) om uit te kijken naar een HY
het moet Citroën zijn en goed oud, ik vind ze allemaal wel de moeite
in elk geval veel sleutel plezier en rijgenot gewenst
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2485
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gefeliciteerd!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Mooi hoor, Gefeliciteerd
blooper1963 schreef:zo te zien is er ook een beetje opknapwerk aan uwe DS. herspuiten en het chroom eens deftig behandelen!! en hoe ziet ze er van binnen uit??
valt er daar nog in te leven??
We hebben haar gekocht als hobbyproject en natuurlijk voor het rijgenot, dus we gaan zeker aan de slag! Het interieur is niet bijzonder tof. Er zitten nu stoelhoezen om een zwart lederen interieur, welke compleet aan gort is. Het hemeltje is wel ok, maar die gaat er uiteindelijk ook uit. Vooralsnog is het plan om de kleur van het plaatwerk te houden wat het is (zwart/wit), het hemeltje wit te maken en de rest van het interieur dieprood. Stoelen leder en de rest velour. De complete stoffering ga ik zelf doen net als de lederen stoelen.
Ik ben nu 2 dagen in Amsterdam geweest voor een project, maar ik sta toch wel weer te springen om morgen ff een uurtje vrij te maken voor een ritje (ookal heeft ze nog geen apk )