15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15

Kleine restauratie BX CHIC 1.6 uit ‘91
R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 297

Gepost: 13 mei 2006 08:31 PM
  [ # 211 ]

Tjha dat dachten ik en mijn oom ook maar hij heeft het mij laten zien met de handrem er af draaide alle wielen en met de handrem er op was het alleen mogelijk om de rechter wielen te draaien. Maar goed het is een vreemd verhaal inderdaad. maar gelukkig staat de auto wel vast als ik de handrem aantrek en dat is het belangrijkste.

Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven Smile

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 mei 2006 08:41 PM
  [ # 212 ]
R.Nicolaas schreef:

... Vorige apk vertelde de monteur mij dat de handrem kabels achter verrot waren en voor nog goed….

tsja, dat klinkt als een klein beetje oplichting dan, als dit echt zo gebeurt is…. ze hebben de handremkabels achter vervangen? dan hebben ze of een uniek handremsysteem voor de bx gemaakt (4x4 handbrake Very Happy)
of andere kabels vervangen, of ze zijn errug onduidelijk geweest in hetgeen ze nu eigenlijk gedaan hebben!

in ider geval, álle hydraulisch geveerde auto’s hebben op de voorwielen de handrem, volgens mij is dit ook uit noodzaak, want als je hydro uitvalt…... 75% van de remkracht zit op de voorwielen dus kun je met de handrem indien het nodig is, nog flink wat vertragingskracht teweeg brengen.

Die roest waar je het over hebt heb ik ooit ook wel eens gehad bij een deauville, toen was er een kitlaag tussen de lasnaden weggerot en dat is gaan roesten… is het ernsig bij je? echt rot, of wat oppervlakkige roest? indien het laatste geval zou ik het goed opschuren tot je ab-so-luut geen roest meer ziet, en er dan een dikke laag teer overheen smeren ofzo, het zit toch onder de kap, en niemand die het ziet, misschien niet echt netjes, maar wel voor altijd goed Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7097

Gepost: 13 mei 2006 09:31 PM
  [ # 213 ]
deur63 schreef:

oeh, dat moet ik dan eens proberen, is hartstikke lastig joh, elke keer als ik de handrem aantrek krijgt m’n armsteun vliegles..

Heej, ik zou het leuk vinden eens bij jou langs te komen om die rode BX te bekijken.. ik PB je er even over, anders is er veel ontopic geleuter hiero.

Al langs geweest? ik wil ook nog even langs bij de broertjes, misschien kunnen we er een mini meeting van maken?

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 13 mei 2006 10:51 PM
  [ # 214 ]

Nou ik ga er maar van uit dat inderdaad de handrem kabels gewoon voor zitten en zolang het goed werkt maak ik me er maar niet druk over Very Happy

De roest onder de kap is volgens mij nog wel redelijk te behandelen een kennis van me had het zelfde en heeft het opgelost met een lode plaat geloof ik dus ik denk dat ik wat dat betreft maar ff bij hem langs ga. de roest op de middenstijl is nog oppervlakkig maar dan moet ik wel verf hebben om de boel weer netjes te maken want dat komt wel in het zicht. iemand mischien een idee hoe ik aan een bus verf of een spuit bus kan komen zodat ik die roest plek alvast kan behandelen.

als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 13 mei 2006 11:35 PM
  [ # 215 ]
R.Nicolaas schreef:

Nou ik ga er maar van uit dat inderdaad de handrem kabels gewoon voor zitten en zolang het goed werkt maak ik me er maar niet druk over Very Happy

De roest onder de kap is volgens mij nog wel redelijk te behandelen een kennis van me had het zelfde en heeft het opgelost met een lode plaat geloof ik dus ik denk dat ik wat dat betreft maar ff bij hem langs ga. de roest op de middenstijl is nog oppervlakkig maar dan moet ik wel verf hebben om de boel weer netjes te maken want dat komt wel in het zicht. iemand mischien een idee hoe ik aan een bus verf of een spuit bus kan komen zodat ik die roest plek alvast kan behandelen.

gewoon ff met de kleurcode naar de citroen-dealer gaan, daar kun je praktisch elke kleur nog gewoon bestellenals stif, spuitbus of blik!

de kleurcode staat op je wielkast bij de accu

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 mei 2006 12:51 AM
  [ # 216 ]

Ik zal morgen eens ff kijken bedankt voor de tip

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 14 mei 2006 02:40 AM
  [ # 217 ]
R.Nicolaas schreef:

Als je niet al te preciezerig bent dan smeer je het beter in met vaseline oid. Met verf werken aan stijlen moet je alleen maar doen als je het echt helemaal goed blank hebt geslepen en geschuurd en met primers e.d. in de weer bent geweest. Doe je dat niet, dan is het middel meestal veel erger dan de kwaal omdat de roest onder de laklagen gewoon verder kruipt. Met een dikke lik vet eroverheen heb je daar helemaal geen last van, is mijn ervaring.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

marx-7
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 932

Gepost: 14 mei 2006 12:54 PM
  [ # 218 ]
Simpele Ziel schreef:
deur63 schreef:

oeh, dat moet ik dan eens proberen, is hartstikke lastig joh, elke keer als ik de handrem aantrek krijgt m’n armsteun vliegles..

Heej, ik zou het leuk vinden eens bij jou langs te komen om die rode BX te bekijken.. ik PB je er even over, anders is er veel ontopic geleuter hiero.

Al langs geweest? ik wil ook nog even langs bij de broertjes, misschien kunnen we er een mini meeting van maken?

De broertjes Shocked , tsjezus, we beginnen al een naam te krijgen hier Mr. Green 

Maar dan moeten jullie rap zijn!!!!

Gisteren een Renault Twingo gekocht (geen commentaar aub) en die word komende zaterdag opgehaald. Daarna is het de bedoeling dat de rode bx niet al te lang blijft staan en daarna richting de gehaktmolen gaat.
Deze week ga ik al eens beginnen hier en daar wat onderdelen over te gooien naar de mijne. We hadden het er gisteren toevallig over en ik weet dat iemand nog iets van de electrische ramen moest hebben. We hebben ook nog een hele zooi losse spullen liggen die misschien voor iemand zin hebben.

Ik weet wel dat ik binnenkort in een grijze bx met met. rode bumpers en spiegels rij Confused ......Maar wel gladde in perfecte staat! Wink

Spuiten doe ik binnenkort wel als ik vakantie heb…...ook gaan het contactslot, bougies, rotor en alles wat daaraan vast hangt naar de mijne.

Het zal niet voor niets gaan, maar hij zal ook niet de hoofdprijs vragen!

het liefst willen we de bx rijdend naar de sloop brengen…..

Dus om een lang verhaal een beetje in te korten, mochten jullie wat nodig hebben, effe contact opnemen met   en afspraken maken!! Niets is zo vervelend als je er later achter komt dat de auto al weg is.

groetjes Marc

ex-bx gt
ex-bx tri
ex-saxo
ex-xantia
ex-bx progress
ex-C4 Picasso
2012 C5 Tourer

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 14 mei 2006 01:03 PM
  [ # 219 ]

okey als het dan nu weer ON topic mag dan graag

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

R.Nicolaas
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 30 november 2007 05:59 PM
  [ # 220 ]

draadje mag opslot de BX is niet langer in mijn bezit Confused

Eigenlijk al een tijdje niet meer Surprisedops:

Is vervangen voor een Xantia 3.0 V6 automaat full option Very Happy

AX Liberty 1.1 ‘92

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 30 november 2007 06:07 PM
  [ # 221 ]
R.Nicolaas schreef:

Is vervangen voor een Xantia 3.0 V6 automaat full option Very Happy

Is ook leuk Wink

Profiel  

15 van de 15
« Eerste  < Vorige 13 14 15

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook