Als die eenden zo goed zijn als ze zeggen zijn die prijzen vrij normaal…
De tijd dat je met een 2cv reed omdat ze goedkoop was is wel over
dan ken je deze nog niet… die witte!
Staat in de garage waar ik onderdelen voor me eend ga halen….
Yes, ik heb de stofringen. Ik heb in ieder geval 2 adressen. Maar wat mail Le Patron:
Let op de lagers, lager bij lagerschaal houden, eventueel lagerschaal overzetten.
En wat heb ik natuurlijk finaal door elkaar liggen ? Juist ...
AAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHRRRRRRRRRRGGGG ! ! !
Schijt aan originaliteit.
Ohja, ik wil de wiellagers vervangen. Bij het poetsen van de draagarmen (worden in de bitumen gezet) is er vuil in gekomen, dus kraakten ze. Ik heb de ring reeds los weten te beuken (heb het gevoel alsof er een vrachtwagen over me heen is gedenderd, krengen zitten vrij vast, daarom ook mijn slechte humeur, zal ook te maken hebben met m’n duim die ik haast aan puree geslagen heb), maar ondanks dat de ringen voledig gescheiden zijn van de rest van de draagarmen, willen de lagers er nog niet uit. Hoe krijg ik die *piep* dingen er uit ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat ik me er van herinner: Gewoon heel hard slaan!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ga ik dat maar proberen ...
En klopt dat van die lagers/lagerschalen bij de draagarmen ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ze zeggen het… Ik heb dat nooit gedaan. Nooit gemerkt dat het niet goed ging…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dus gewoon doorelkaar monteren die handel ?
Schijt aan originaliteit.
Weet iemand ook met welke momenten ik alles aan moet draaien ? Ik heb via MSn wat doorgekregen + ik heb her en der nog wat getalletjes opgeduikeld, maar wil het graag verifiëren. Zou wat zonde zijn als de schroefdraad van m’n veerbuisje knalt tenslotte ...
Schijt aan originaliteit.
Die noteren we. Thanx Andre !
En hoe zit het met de ring van de draagarmlagers ? En de kroonmoer waar de aandrijfas mee vast zit ? En de 2 bouten waarmee de leviertjes vast ziten ? En de moer + bout van de klemmetjes om het busje wat de sporing van de wielen bepaalt ?
Allez is welcome !
Schijt aan originaliteit.
DAn heb ik wat doormekaar gebreid.
Ik bedoelde dus te vragen wat het aandraaimoment van de moer/ring van het wiellager moet zijn.
De getalletjes kloppen met wat ik heb gehoord geloof ik. Thuis zal ik het nakijken (zit nu op school, hard aan het werk ).
Schijt aan originaliteit.
André schreef:De ring van je wiel lager 35-40 kgf/m maar ook dat heb ik altijd gewoon goed vastgezet.
Hoewel dat meer te maken had met het feit dat ik niet zo’n grote torsie sleutel had.
Ik heb helemaal geen momentsleutel, moet ik nog even lenen. Verder ook geen passend gereedschap. Moet ik nog even maken. Komt goed
En wederom bvedankt voor de informatie !
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De draagarm tik ik altijd vast met een schroevendraaier. Zo vast als ie gaat. dan een paar keer die arm bewegen. Meestal krijgt ie dan weer speling enz enz doorgaan tot hij geen speling meer heeft. dan een heel klein beetje los. Vergeet de splitpen niet!
Wiellager moer: HEEL ERG VAST. Kippebotje: gewoon handvast met een ringsleutel. Paar klappen erop. na trekken en borgen.
Sporing systeem ( had niet los gehoeven) niet heel vast.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:De draagarm tik ik altijd vast met een schroevendraaier. Zo vast als ie gaat. dan een paar keer die arm bewegen. Meestal krijgt ie dan weer speling enz enz doorgaan tot hij geen speling meer heeft. dan een heel klein beetje los. Vergeet de splitpen niet!
Wiellager moer: HEEL ERG VAST. Kippebotje: gewoon handvast met een ringsleutel. Paar klappen erop. na trekken en borgen.
Sporing systeem ( had niet los gehoeven) niet heel vast.
Thanx Bogaard !
Sporing-zooi is ook niet los, maar ik ga er voor de zekerheid van uit dat ik die opnieuw moet instellen. Daarom zit er b.v. nog geen bitumen op de bouten en het busje.
Maarruh, ik ga voor de zekerheid toch even een momentsleutel ritselen. Familie genoeg die technisch is en dat soort zooi heeft liggen. En dan had ik het nog niet eens over ‘m’n buren.
Is het een idee om alles aan te draaien volgens het juiste moment, dan even te bewegen (dus draagarmen even op en neer e.d.) en dan nogmaals met hetzelfde moment aan te sjorren ?
Borging zal ik niet vergeten. Voor de grote ring bij de draagarmlagers gebruik ik wat ijzerdraad, voor de borging van de bouten van de kippebotjes een stukje blik (uit een conservenblik) wat ik na montage + borging vol smeer met bitumen, voor de ring van het draagarmkager sla ik 2 centerputjes en voor de kroonmoer van de aandrijfas gebruik ik nieuwe splitpennen.
Tips/idee-en/betere idee-en zijn welkom !
Schijt aan originaliteit.
Even over de kroonmoer waarmee de aandrijfas vast zit: is het ook verstandig om die vrij los te laten ? Dan komt er minder spanning op het lager en dus minder slijtage e.d.. Ze zaten er ook al aardig los op (iets meer dan handvast).
Schijt aan originaliteit.