Hallo,
Sinds gisteren hoor ik een schrapen, schurend geluid wanneer ik rem met m’n C15. Nu heb ik de voorwielen eraf gehaald en aan de linkerkant zijn de blokken nog goed, aan de rechterkant is één blok versleten denk ik. Ik zie geen remblok zelf meer, alleen de metalen achterplaat hiervan. Is het normaal dat één van de vier remblokken versleten is? Is het moeilijk om dit zelf te vervangen en vervang ik er dan één of alle 4?
Greetz
Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu
Ik denk dat de remklauw dan niet goed meer is. Die moet je heen en weer kunnen bewegen en het is zelf stellend naar mate de remblokken afslijten.
Als je remblokken koopt gaan ze per 4 dus ik zou ze dan ook maar alle 4 vervangen. Maar eerst de oorzaak vinden van het slecht afslijten.
Het is trouwens echt een eitje om te vervangen.
Caroline81 schreef:Ik denk dat de remklauw dan niet goed meer is. Die moet je heen en weer kunnen bewegen en het is zelf stellend naar mate de remblokken afslijten.
Als je remblokken koopt gaan ze per 4 dus ik zou ze dan ook maar alle 4 vervangen. Maar eerst de oorzaak vinden van het slecht afslijten.
Het is trouwens echt een eitje om te vervangen.
Idd. De remklauw moet vrij kunnen bewegen op de glijbussen. Je kan nog proberen om die bussen schoon te maken en goed opnieuw in te vetten, maar je loopt het risico dat je er weinig mee opschiet. Dit euvel heb ik wel eens gezien bij een R19, maar daarbij liep regelmatig de rem helemaal warm en vast. Dan moest ie ff naar achteren en naar voren rijden en dan kwam ie vaak weer (even) los. Uiteindelijk die remklauw vervangen (door een sloop exemlaar) en toen was het probleem weer opgelost.
Totaal aantal Berichten: 651
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
inderdaad
het is inderdaad meestal de remklauw, waarschijnlijk kan je hem wel met de hand makelijk heen en weer bewegen( als de blokken eruit zijn)maar als je hem iets kantelt zit hij vast.met een nieuw setje gaat het meestal wel weer een tijdje goed omdat de stand van de klauw anders is (ook op de glijpennen)
met en nieuwe klauw ben je wel weer even van he probleem af.
als de zuiger moeilijk terug te drukken is zit het probleem waarschijnlijk in de remslang…
suc6 dennis
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Bedankt! De remklauw zat inderdaad wat vast. Ik heb ze losgekregen met lichte tikken met een hamer en ze gesmeerd. De nieuwe remblokken zijn gemonteerd en hij remt weer perfect (na inrijden uiteraard)...
Greetz
Citroen C15D (RIP)
Xsara 2 1.9D break rijdt op plantenolie
Berlingo Multispace 1.4i
http://www.ppo.nu