Restauratie ID19 F,  break.
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 14 mei 2006 03:13 PM

Volgende week begin ik met mn break. ze staat al twee jaar in de wachtstand. Maar het mooie weer.. .. . . Ze moet eind september mee naar biaritz. Very Happy
Nu heb ik er gister eens goed naar gekeken en heb ik de volgende vragen?

Iemand heeft enkele lagen kit rond het dak gesmeerd, jaren terug(lekkage).
-Kan t dak er makkelijk af en is er een nieuw rubber te krijgen??  (1968 )

de deuren zijn slecht.. en sluiten niet goed.
-Hoe kan ik ze het makkelijkst opnieuw uitlijnen, en kunnen de slotjes versleten zijn waardoor sluiten en openen een hel wordt? Ik dacht eraan andere deuren met inliggende klinkt te monteren, die werken beter denk ik Sad.


oja, mogen er kleine roestgaten in de bodem zitten (drie van 2x2 cm) voor een apk? ~/~ of moet ie helemaal dicht zitten?


Zal tzt foto’s meesturen.. deel het lijden graag Wink

.komma

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 14 mei 2006 04:36 PM
  [ # 1 ]

Eerst wat betreft roestgaten:
Bij de wieldraagarmen is geen roest toegestaan. Weet dat uit ervaring….
Rest van de bodem roest, kwestie van afwachten, maar als het in de buurt zit van de bekende plekken, dan zou ik toch overwegen om de zaak te repareren als je toch bezig bent.
Want waar één gaatje zit, volgen er vaak snel meer…

suc6

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 14 mei 2006 04:56 PM
  [ # 2 ]

aan de andere kant als je eenmaal begint aan een paar roest gaten in de bodem repareren eindig je waarschijnlijk met een hele strook van voor naar achter te vervangen (mijn ervaring tenminste). Ik zou eerst keuren gokken, het is echt behoorlijk veel werk als je niet van plan ben om de hele wagen uit elkaar te halen…....

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 mei 2006 06:09 PM
  [ # 3 ]

ook de deuren vervangen door met inliggende klinken gaat 123 niet lukken (loop al een topic over Idea ) en het plaatmateriaal is van een slechtere kwaliteit dan opliggende klinken…...
de slotjes slijten niet en ook over het uitlijnen loopt al een topic
fff de site doorlopen dus…............ (forum > zoeken)

en het dak kan er makkelijk af zit vast met X-aantal bouten (afhankelijk van de uitvoering) de rubbers zijn nieuw makkelijk te krijgen.
1 rubber voor de stalen dakrand en evt. een sierrubber als je niet van die kitrand houd Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 14 mei 2006 10:55 PM
  [ # 4 ]

Heb idd info over rechthangen gevonden. dank. ook veel info gedownload.

Het sluitwerk zit dan ook voor geen meter. Daar moet je echt even tijd voor nemen. Sad maar deuren zijn achter erg slecht. wellicht ergens twee vandaan halen.

De gewone plekken op de bodem zijn eerder al eens gelast en ok. maar waar voordemper begint, in beide hoeken is het redelijk slecht. en aan 1 kant is de beugel van de middendendemper ook niet goed meer te monteren.
Denk dat ik daar niet onderuit kom…


tanx zo far..

.komma

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook