Volgende week begin ik met mn break. ze staat al twee jaar in de wachtstand. Maar het mooie weer.. .. . . Ze moet eind september mee naar biaritz.
Nu heb ik er gister eens goed naar gekeken en heb ik de volgende vragen?
Iemand heeft enkele lagen kit rond het dak gesmeerd, jaren terug(lekkage).
-Kan t dak er makkelijk af en is er een nieuw rubber te krijgen?? (1968 )
de deuren zijn slecht.. en sluiten niet goed.
-Hoe kan ik ze het makkelijkst opnieuw uitlijnen, en kunnen de slotjes versleten zijn waardoor sluiten en openen een hel wordt? Ik dacht eraan andere deuren met inliggende klinkt te monteren, die werken beter denk ik .
oja, mogen er kleine roestgaten in de bodem zitten (drie van 2x2 cm) voor een apk? ~/~ of moet ie helemaal dicht zitten?
Zal tzt foto’s meesturen.. deel het lijden graag
.komma
Eerst wat betreft roestgaten:
Bij de wieldraagarmen is geen roest toegestaan. Weet dat uit ervaring….
Rest van de bodem roest, kwestie van afwachten, maar als het in de buurt zit van de bekende plekken, dan zou ik toch overwegen om de zaak te repareren als je toch bezig bent.
Want waar één gaatje zit, volgen er vaak snel meer…
suc6
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
aan de andere kant als je eenmaal begint aan een paar roest gaten in de bodem repareren eindig je waarschijnlijk met een hele strook van voor naar achter te vervangen (mijn ervaring tenminste). Ik zou eerst keuren gokken, het is echt behoorlijk veel werk als je niet van plan ben om de hele wagen uit elkaar te halen…....
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
ook de deuren vervangen door met inliggende klinken gaat 123 niet lukken (loop al een topic over ) en het plaatmateriaal is van een slechtere kwaliteit dan opliggende klinken…...
de slotjes slijten niet en ook over het uitlijnen loopt al een topic
fff de site doorlopen dus…............ (forum > zoeken)
en het dak kan er makkelijk af zit vast met X-aantal bouten (afhankelijk van de uitvoering) de rubbers zijn nieuw makkelijk te krijgen.
1 rubber voor de stalen dakrand en evt. een sierrubber als je niet van die kitrand houd
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Heb idd info over rechthangen gevonden. dank. ook veel info gedownload.
Het sluitwerk zit dan ook voor geen meter. Daar moet je echt even tijd voor nemen. maar deuren zijn achter erg slecht. wellicht ergens twee vandaan halen.
De gewone plekken op de bodem zijn eerder al eens gelast en ok. maar waar voordemper begint, in beide hoeken is het redelijk slecht. en aan 1 kant is de beugel van de middendendemper ook niet goed meer te monteren.
Denk dat ik daar niet onderuit kom…
tanx zo far..
.komma