2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Fluidphreak
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2006 01:16 PM
  [ # 16 ]

Ja dan start ie em en rijdt weg zonder vering.. tot de eerste bocht….. Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 04 mei 2006 01:19 PM
  [ # 17 ]

Niet met een BVH…

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 mei 2006 01:26 PM
  [ # 18 ]

Bedankt voor alle creatieve tips Smile  De handgreep wat naar achteren verschuiven werkte prima! Mijn eerste kleine reparatie…

Frederik

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2006 01:57 PM
  [ # 19 ]
langevelsloo schreef:

Niet met een BVH…

Check!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2006 01:58 PM
  [ # 20 ]
fluidphreak schreef:

Bedankt voor alle creatieve tips Smile  De handgreep wat naar achteren verschuiven werkte prima! Mijn eerste kleine reparatie…

Frederik

En wat een voldoening! hahahaha Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 04 mei 2006 04:27 PM
  [ # 21 ]

Ehmm…bij mij kunnen geen van de deuren meer op slot eigenlijk.
Ze staat dus altijd open…
Maakt me ook geen ruk uit; ik parkeerde mijn Xantia ook altijd open weg.
Ik heb liever dat ze makkelijk binnenkomen en meenemen wat ze lief is (autoradio) dan dat ze de deuren forceren.
De auto nemen ze toch niet mee; wie steelt er nu in ‘shemelsnaam een auto waarmee je eerst moet wachten tot alles op druk/hoogte is voordat je ermee kunt rijden/sturen/remmen?
Een dief wil starten en rijden meestal.

Bovendien is mijn Supertje echt niet ‘sNederlands mooiste…
Ennuh…een hangslot om je handrem werkt ook prima Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 04 mei 2006 04:49 PM
  [ # 22 ]

Hangslot is best wel een idee. Ik ontdekte net een palletje waarmee je de handrem kunt blokkeren en dan past daaronder net een slotje. Maar goed, de deuren sluiten nu weer. Ik vind dat je diefstal ook niet moet aanmoedigen en wil niet dat Jan en Alleman zomaar in mijn auto kan!

Nog een domme vraag. Direct rechts naast het stuur zit in een knopje dat je uit kan trekken, met een lampachtig/spuitachtig plaatje erbij. Dit is de choke neem ik aan? Waar zou dan de dashboarddimmer moeten zitten, of zit die niet op alle typen?

Dank Frederik

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 mei 2006 05:10 PM
  [ # 23 ]

onder in het dasboard deel waar je stuur uitkomt. Via een gat kan je er net bij met twee vingers…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 mei 2006 01:57 AM
  [ # 24 ]

Afgelopen weekend zo’n 400 km gereden zonder enig probleem! Ik merkte wel dat bij stationair draaien de hydraulische pomp om de 7-8 seconden aanslaat wat misschien te vaak is. Bij aan het stuur draaien slaat hij vaker aan. Is bollen bijvullen/vervangen (evt. inclusief voorraadbol) een remedie? Of zou het met het stuurhuis te maken hebben?

Andere vraag: Na een uurtje rijden over de snelweg gingen we tanken en daarna lichtte het temperatuurlampje op bij het starten. Waarschijnlijk kon de motor z’n warmte niet meer kwijt terwijl we stilstonden. Na een kwartiertje wachten met open motorkap weer starten en toen bleef het lampje uit. Wat is de beste manier om hier mee om te gaan? Gewoon gaan rijden met brandend STOP lampje (niet fijn!) of even pauzeren als het gebeurt?

Wederom dank!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 mei 2006 12:35 PM
  [ # 25 ]
fluidphreak schreef:

Afgelopen weekend zo’n 400 km gereden zonder enig probleem! Ik merkte wel dat bij stationair draaien de hydraulische pomp om de 7-8 seconden aanslaat wat misschien te vaak is. Bij aan het stuur draaien slaat hij vaker aan. Is bollen bijvullen/vervangen (evt. inclusief voorraadbol) een remedie? Of zou het met het stuurhuis te maken hebben?

Fluid, lees eerst eens het IDDS deel goed door. Er is hier al veel over geschreven!
Maar zowiezo bollen laten testen kan geen kwaad! en ja het zal waarschijnlijk aan je stuurhuis liggen.

fluidphreak schreef:

Andere vraag: Na een uurtje rijden over de snelweg gingen we tanken en daarna lichtte het temperatuurlampje op bij het starten. Waarschijnlijk kon de motor z’n warmte niet meer kwijt terwijl we stilstonden. Na een kwartiertje wachten met open motorkap weer starten en toen bleef het lampje uit. Wat is de beste manier om hier mee om te gaan? Gewoon gaan rijden met brandend STOP lampje (niet fijn!) of even pauzeren als het gebeurt?

Wederom dank!

NOOIT gaan rijden met je stoplamp aan! ( of je moet geld te veel hebben) Grote kans dat je radiator verstopt zit en niet meer genoeg koelt. Vervang voor een 3-rijen nieuwe!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 15 mei 2006 08:21 PM
  [ # 26 ]

Fluid, lees eerst eens het IDDS deel goed door. Er is hier al veel over geschreven!

Ik weet het, sorry! Maar wilde even mijn specifieke geval voorleggen. Wees gerust, ik heb ongeveer alles op het forum wel gelezen. Smile

NOOIT gaan rijden met je stoplamp aan! ( of je moet geld te veel hebben) Grote kans dat je radiator verstopt zit en niet meer genoeg koelt. Vervang voor een 3-rijen nieuwe!

OK, dat is duidelijk. Zal even kijken of het nog eens gebeurt en dan mag er een nieuwe radiator in… Bedankt!

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 16 mei 2006 11:42 AM
  [ # 27 ]

achtterslot

de binnengreep moet naar voren geschoven worden als het niet op slot wil.
Via die greep als je de pal naar voren zet duw je in feite en stukje hendel tussen de drukknop buiten en de eigenlijke bediening van het slot.
Een beetje kriptische omschrijving maar in feite gewoon een blokkering van de buiten bediening. Moer oplossen en de handel naar voren verschuiven.
succes gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
d_special
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 162
Geregistreerd: 06-04-2006

Gepost: 16 mei 2006 11:44 AM
  [ # 28 ]

achterslot

sorry , sorry ik was een beetje dom. Het is dus echt naar achteren.
Maar het was al gelukt.
gr. Rens

id19b 1970,  gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 mei 2006 11:50 AM
  [ # 29 ]

Ja, de achterdeur kan weer op slot Smile
Frederik

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 mei 2006 12:36 PM
  [ # 30 ]

Vraagje: Ik zit net in een gedownload instructieboekje te kijken en ik zie dat het gele remlampje op het dashboard (met het pedaalsymbool) hoort te gaan branden als de remblokken versleten zijn. Bij mij brandt die altijd (en alleen) als de auto op de parkeerrem staat. Betekent dat nou dat de remblokken versleten zijn of zou een vorige eigenaar dat lampje ingezet hebben als parkeerrem-verklikker?

Ik weet wel dat de remschijven niet zo dik meer zijn… die moeten eens vervangen worden alleen lijkt me dat een enorme klus. Remmen gaat goed en parkeerrem functioneert ook prima. Ben net terug van een weekendje Frankrijk zonder enig probleem. Smile

Dank! Frederik

Profiel  
 
 
2 van de 9
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook