Parkeerhulp
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 15 mei 2006 03:26 AM

Ik ben van plan om in mn xsara coupe een parkeerhulp te plaatsen. Wordt steeds gekker van het slechte uitzicht naar achteren door de hoge kont…
Tis iedere keer maar gokken of het goed gaat…
Nu heb ik mn oog laten vallen op het volgende systeem:

De Taurus T123 dus…
Onzichtbaar en zou geen melding geven op je trekhaak. Heeft iemand hier op het forum ervaring met dit systeem? En is het makkelijk om de draden bij een xsara naar binnen te voeren zonder direct gaten te gaan boren?

Xsara_Coupe

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 15 mei 2006 03:36 AM
  [ # 1 ]

Ik heb met een soortgelijk systeem in een bedrijfsauto gereden. Maar ook zonder, en ik miste het niet echt.
Persoonlijk vind ik het veel geld. Is zo’s loep op je ruit net een oplossing?
Op den duur lijkt het mij dat je je auto leert kennen en dan weet je precies hoeveel ruimte je nog hebt.

Anders ga je na het parkeren even kijken hoeveel ruimte je nog hebt. Onthoud dat en ga daar de volgende keer rekening mee houden.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 15 mei 2006 03:51 AM
  [ # 2 ]

loep is geen optie, aangezien de ruit heel schuin ligt…
Het probleem is gewoon de hoge kont; heel mooi, maar super slecht uitzicht. Paaltjes verdwijnen gewoon… Heb de auto nu toch al 1.5 jaar en gebruik m dagelijks… Ik heb iig nog nooit in een auto gereden met zo’n slecht uitzicht naar achteren.
Dat ik zo’n systeem wil staat vast, maar het gaat mij er om of die systemen met zo’n strip aan de binnenkant van de bumper echt zo goed werken als die met losse sensoren aan de buitenkant. En als ze werken, of de installatie makkelijk is… Ik boor nl liever geen gaten in mn auto…

Xsara_Coupe

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 mei 2006 03:53 AM
  [ # 3 ]

Ik heb ook een Xsara gehad, het is even wennen, net als met mijn huidige Xantia. Een voordeel is dat de Xsara behoorlijk stevige bumpers heeft, er lopen dikke balken voor de bumpers Twisted Evil

Maar mocht je toch een mooi parkeerhulp ding willen, ik heb op de Citromobile een mooi systeem gezien. Bij dat systeem word de informatie, afstand en wat symbolen in een speciale binnenspiegel weergegeven.

De tip van Patje is een goede, steeds effe kijken en op een gegeven moment kun je het tot op de cm goed inschatten, vergis je niet, dit systeem is goedkoper dan je denkt Wink

Profiel  

jbiggel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155

Gepost: 30 mei 2006 08:17 PM
  [ # 4 ]

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een PDC voor op mijn C5 en over deze “strips” is mij verteld dat ze toch wat nadelen hebben. Het grootste nadeel schijnt te zijn dat ze alleen een signaal afgeven als de auto beweegt. En als je dan al vlak bij een paaltje staat dan tik je hem toch aan voor dat je daar erg in hebt…

Kei veel groeten!

Joost

Nu: Jaguar XF Sportbrake, C5 Break Carlsson 2004 aka “Sic”, Land Rover Series IIa 88 STAWAG 1971 en BMW R1200C 1998
Ooit: BX, Xantia, C5, C8 en daarbij alles gereden sinds de DS van mijn ouders
“Beheerder” van een C3 Pluriel en een 110 Td5 Defender

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook